• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Ewima

Jakeline: haha, tur att det är fler än jag som blandar ihop gaser och värkar.

Här är det BF+2 och trots att jag jobbar 50% är väntan sååå lång.

• skalbagge

Är inne här och läser ibland men har inte riktigt samma tid eller lust som innan lillen kom till världen. Men spännande att läsa om vad som är på gång för er som fortfarande går runt med era mirakel i magen.   
    Här kommer en bild på min lilla Edvin som nu blivit 18 dagar gammal, stora killenFlört. Han är helt otroligt underbar mitt hjärta!!!

• skalbagge

Oj glömde bifoga bilden i inlägget ovan....här kommer Lilla Edvin. KÄRLEKHjärta
  • Angi07

vad söt liten kille! min bebis kom den 30/4 , 10 dagar före BF( 9 maj)

• skalbagge
    Angi07 skrev 2011-05-18 19:23:23 följande:
    vad söt liten kille! min bebis kom den 30/4 , 10 dagar före BF( 9 maj)
    Lille Edvin kom oxå den 30/4 
  • jakeline
    Ewima skrev 2011-05-18 18:23:57 följande:
    Jakeline: haha, tur att det är fler än jag som blandar ihop gaser och värkar.

Här är det BF+2 och trots att jag jobbar 50% är väntan sååå lång.
    hehe ja men det känns ju nästan likadant innan det släpper liksom... :P men jag hoppas att vi båda får riktiga värkar snart. :P 

Fick maken att köpa ananas igår så nu mumsas det sådant här hemma. Har dock lovat barnvakten att hon ska få en lugn dag i morgon coh få vila lite... :P vi har varit på bilbingo och är båda gravida och vakna mycket senare än vi brukar. :P Hon ska ha efter midsommar.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • MissS

Stort grattis till er som blivit mammor!

Jag börjar tycka det känns en aningens trist nu. BF +3.
    Sov dåligt inatt och det gör inte dagen lättare direkt.....

• FruMadde4barnTätt

skalbagge
    jättesöt pojke!

Ja jag tycker sf måttet har planat ut lite, nu ser det ut som jag ligger mitt på normalkurvan istället för över normalkurvan, känns även som magen har sjunkit ner.

nu har jag gått längst av alla mina graviditeter. v.38+4 idag
    går i trappor, och ute och promenerar, men bebis vill stanna i magen ett tag till känns det som.

Nojnen
    hoppas amningen fungerar bättre snart.
    Ibörjan kan brösten bli mycket spända med mycket mjölk och då kan det vara svårt för bebis att få grepp om bröstet, man får hjälpa bebis lite med greppet och ibland kan man behöva mjölka ur lite för att det ska bli lättare.
    Men känns det som han får i sig mat när du ammar?, det märker du ju på bröstet med om det blir mindre spänt efter han äitt och så hör man ju när bebis får i sig mat.

Ibörjan behöver bebis amma ofta, för att få igång mjölkproduktionen. Sen kommer det tillväxtperioder då bebis behöver amma jätteofta igen för att öka mjölkproduktionen.

Jag har ammat mina 3 barn och det har gått bra, men fick sår med första barnet, så då hjälpte purelan salva och bra amningsinlägg.

• FruMadde4barnTätt

Nojnen
    bajsar han och kissar ofta?, det är ju också ett tecken på att han får i sig mat, eller om han kräker upp lite mat.

• FruMadde4barnTätt

Nojnen
    finns amningshjälp att få på sjukhuset, har du något nummer, där du kan ringa och få råd? det brukar man få på förlossningen.
    hoppas det blir bättre.