k girl skrev 2010-09-06 19:57:01 följande:
Jo, jag har honom ganska upprätt, det funkar mot den värsta nästäppan.
När han vill sova söker han bröstet och tar det utan att bitas och ammar sig till sömns. Vaknar han till, tar han bröstet utan problem. Men han brukar ju amma många gånger under dagen, och nu har han inte ammat något. Tar jag fram bröstet vänder han sig bort eller tar det och bits. Jag hoppas innerligen att detta kommer att gå över för kul är det inte.
Ammar han bra på natten och du känner brösten töms ska du inte vara orolig. Ointresserad tror ja inte han blir. Kissar han får han i sig det han behöver. Du behöver ju inte få honom att gå upp i vikt när han är sjuk

.
Skriker han och inte vill amma, skulle jag söka för det. Det kan ju var en öroninflammation.
Men ammar och kissar och inte har för hög feber - då skulle jag känna mig lugn. Ge nezril, koksalt och sug och så panodil eller alvedon så han inte behöver ha ont i onödan om han verkar påverkad till allmäntillståndet.
Jag låg inne med lillan för rs när hon var 8 v och så klart hann någon personal jaga upp mig ang näringsintaget och flaska trots att hon ammade! Men som tur var är hon mitt tredje ammade barn och jag visst det inte behövdes och så kom mer kunnig personal till mig och stöttade.
Min har flåsammat hela veckan - snorig till tusen och skrikt på natten och väckt mig på ett sätt som hon inte brukar. Inte lätt att suga med näsan full med snor. Ibland är det också svårare innan det brutit ut.
Lycka till med tillfrisknandet!