k girl skrev 2010-08-31 20:54:52 följande:
Hur kommer det sig att ni blev de föräldrar ni blev? AP, var det något ni läste in er på innan ni blev föräldrar?
Funderar på om det kanske är så att vi kanske har lite likartade barn, jag brukar säga att det var sonen som formade oss som förälder. Vägrade napp och ville amma, amma, amma. Sov på oss både dagtid och nattetid, sov hela nätter bara han fick sova i min armhåla och med bröstvårtan i läpphöjd. Ville bli buren istället för att ligga på golvet eller i babysitter.
...alla brukar säga att sonen är så "snäll" (de skulle bara veta, brukar jag tänka ibland), han har sedan han varit nyfödd varit krävande, men vi har ju lyssnat på honom istället för att försöka göra honom till nåt han inte är.
Det var inget vi läste på om under graviditeten.
Det föll sig bara naturligt helt enkelt.
Hade aldrig hört talas om AP innan.
Hade läst någon intervjun med Jorun Modén (låååångt innan jag blev gravid), jag visste att det fanns de som delade säng med sina barn, det var väl allt
Att lyssna på och se dottern, det är liksom så självklart, och jag har svårt att få ihop i min hjärna hur de som inte gör det - gör det.
Jag trodde innan att vi skulle: 1)ha napp 2)ha spjälsängen en bit från vår säng vid ~5 månaders ålder 3)sluta amma vid 6 månader.
Men, se så fel jag hade!
1) köpte napp i ett förvirrat ögonblick - aldrig använd
2) spjälsängen stod dikt an mot vår, men är nu borta från sovrummet - dottern på tvären mitt i sängen
3) ammar fortfarande
- och så jävla bra vi har det :)