Me like coffee skrev 2010-08-27 07:56:34 följande:
Been there done that

Tåren alltså. och (över)analyserandet. Jag tycker det är jätte svårt att veta hur mycket man ska lägga in i att de blir ledsna... Men jag försöker tänka så att 1) om det går över direkt när jag eller min man har gått, 2) hon inte är helt hysterisk vid lämnandet (då blir det inte heller lämna innan hon är lugn) och 3) det inte påverkar henne i någon större utsträckning när hon kommer hem på em och kvällen, då är det nog ingen fara.
Men om det fortsätter som det var nu två kvällar den här veckan efter att hon varit på dagis då måste vi nog börja fundera om... Men vi får ge det lite tid.
Hur har det gått för er igår? Eller kanske hur har det gått för sonen?
Det jag funderar lite på är att han skrek lite när pappa gick men tystnade inom 30sek, sen var han glad där enligt personalen. Han blev glad när pappa kom tillbaka. Det jag är osäker på är hur han upplevde tiden däremellan med. Spontant känns det som han är trygg men jag minns inte riktigt. Kanske det är så han hanterar sin oro över att ha blivit lämnad.
Nåja, lärarna kommer ju att bli trygga punkter för honom, det är min utgångspunkt. Det är bara utifrån det som gör att jag kan tänka att förskolan är bra för honom. Hur gör man annars? Jag frågade jättenoga om personalomsättning och sånt och blev lugn när de sa de jobbat där 10-15 år allihopa

Då kanske de inte slutar i första taget.
Hursom, det får funka så gott det går, vi har inte ekonomi och möjlighet att vara hemma nu. Men det blir inte så länge han är där heltid, februari kommer ju nästa och då blir det korta dagar och lååångt sommarlov