Me like coffee skrev 2010-08-27 09:36:05 följande:
Ja eller nej... Jag vill verkligen inte dra några snabba växlar utan det är mest reflektioner. Det händer mycket i dotterns liv nu. Dagisstart förra veckan + att vi flyttade i helgen = stora omställningar för henne.
Dock var hon låååångt ifrån sig själv både tisdag och onsdag efter dagis (hon går ca 9-14). Hon var i princip konstant ledsen vilket verkligen inte är hon. De dagarna var hon nog mer ledsen än vad hon har varit i hela sitt liv sammantaget. Jätte trött, ledsen och ganska tom i blicken... Verkligen inte kul att se! På dagis är hon glad och nöjd (fast i onsdags hade hon varit lite känslig och velat tanka närhet rätt ofta) och de tre första dagarna som hon var själv på dagis var hon även väldigt nöjd hemma. Men den här veckan har hon varit ett vrak! Nu är hon hemma torsdag och fredag varje vecka och nu är hon sig själv igen.
Jag förstår ju att det tar tid att komma in i nya rutiner och jag vill verkligen inte dra för höga växlar men jag har ständigt ögon och öron med mig. Men vi får ge det lite tid och se hur det utvecklar sig.
Nej det låter ju inte alls vidare att se sitt barn så. Men att vara hemma torsdag och fredag och resten 9-14 kanske kan bli bra. Som du säger det kanske tar lite att komma in i allt.
Själv känner jag igen det fast jag är vuxen. Grinar nästan varje dag över att vara gravid, sonen börjar dagis, jag byter jobb och sambon börjar plugga och ekonomin får sig en törn. Känner mig superstressad över allt och att vi inte har råd till nåt. Fast när jag ser att folk lever på en inkomst borde vi kunna leva på en och lite till
Jag hade ju velat föreslå att farmor eller farfar hämtar tidigare en dag i veckan men farfar jobbar och farmor ska jämt vara så trött. Jag tror det handlar mer om att hon inte vill vara hemma hos oss utan få sonen serverad hem till dem. Känner mig lite vemodig, min mamma bor långt bort men jag vet hon så gärna velat hämta tidigare en eller två dagar. Geografin är inte alltid så kul.
Peap, jag har ingen presentation på fl för jag inte vet varför det är intressant. Men här kan jag klart dela med mig. 31 år, sambo, 18-mån son och skrutt beräknad till 28 feb 11. Bor i Göteborg i lägenhet centralt och har föräldrakooperativ till sonen. Hmm...det kanske räcker så