chokladkaffe skrev 2010-09-04 08:03:13 följande:
På tal om det här med att bära sitt barn. Jag har ju haft nån idé om att han ska åka vagn. Men nu när jag hämtar från dagis tycker jag det är så underbart sätt att komma nära igen. Sätta honom i selen och ta en lugn promenad hem då vi är nära varandra, pratar, pekar på allt och bara myser
På tal om dagis, sonen som alltid somnat i sele somnade andra dagen på vilan hos sin lärare. Jag känner mig så lycklig. Tänk om vi skulle till att tränat honom till annat hemma tidigt för han skulle lära sig. Allt löser sig ändå. igår hade de suttit med alla tre 18-månaders barnen i varsin famn
Jag känner verkligen mig trygg med att lämna där, att de ser barnens behov på ett bra sätt.
Skruttpåväg: Hur går det för er lilla på förskolan?
Mysigt på dagis de små verkar ha! Under mitt barns fösta tid på dagis (hon var också 18 månader) så fick hon somna på en dagisfrökens bröst varje vila, sedan somnade hon gott bredvid och numera ligger hon raklång på rygg på sin egen lilla madrass. Hon har också alltid trivts där oerhört bra och personalen är verkligen inkännande och är oerhört duktiga på att se och bekräfta varje enskild liten individ