• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • Hervor 1
    Flickan och kråkan skrev 2010-08-27 15:50:04 följande:
    Jasså, du är Gbg-are du med
    Bor du i götet? (har fått för mig att du bor någon helt annanstans)
  • Flickan och kråkan
    Hervor 1 skrev 2010-08-27 22:00:02 följande:
    Bor du i götet? (har fått för mig att du bor någon helt annanstans)
    Antar att du som många andra placerat mig i Jämtland.....på en ö i Storsjön .
  • Hervor 1
    Flickan och kråkan skrev 2010-08-28 19:32:05 följande:
    Antar att du som många andra placerat mig i Jämtland.....på en ö i Storsjön .
    Faktiskt inte i Jämtland men annars var det rätt. För att upprätthålla min vanföreställning vore det bra om du kunde bo åtminstone på Hisingen
  • Makadam

Åh, nu har vi haft en sentimental stund, tittat på kort från dag 1 med lilla solstrålen.
    Jag är så blödig och varm, och stolt och ledsen och allt på en gång! :) När slutar man vara en hormon-cocktail?
    Får ni också sådana stunder, när ni tittar och tänker på hur det var närde små liven var 1 dag, 1 vecka...?

• Hundägare i Gbg

Här har vi en lite slitsam period med dålig sömn, frustration över att inte kunna krypa, tänder på väg upp och nu en förkylning med feber som grädde på moset...

Presentation också. Själv är jag 30 år, dottern snart åtta månader. Gift bor också i Göteborg som mitt alias förklarar. Står i kö till kooperativ med montessoripedagogik fast det blir aktuellt först om ungefär ett år.

• Asia1

hej hej! jag tassar här. är inte inne på fl så ofta, men dehär verkar ju vara en tråd för mig iaf! min barn är snart tre och den andra är 6 månader.

• Makadam

Men, varför ska alla bo i Göteborg?

• Makadam

...och fortfarande ingen skåning?

• Me like coffee

Jag måste bara tipsa alla att gå in på Natural Child Project och läsa deras artiklar. Jag har varit inne förrut men det känns som om de aldrig tar slut.

Just nu läser jag mycket om hur vi ska hantera vårt "banan-barn" (=slänger sig i en båge bakåt med risk för skallskador när det inte går hennes väg) och det finns så många bra artiklar som utgår från attachment parenting. Just de om utbrott och hantera känslor ligger under kategorin "Gentle Guidance". LÄS!!!

http://www.naturalchild.org

Svar på tråden AP-snack & babbeltråd