• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • Flickan och kråkan
    msKitten skrev 2012-02-05 08:20:35 följande:
    Frösöblomster, har du nåt tips på bärsele/sjal för tyngre/äldre barn?
    Tuli (eller Tula, heter de ju numera) toddler. Jag är tyvärr lite för liten för den. Jag har en Oh snap som också är bra till större barn, men jag hade valt tuli/tula toddler om jag kunnat ha den.
  • fågelungarna

Jag kan inte låta bli, måste berätta att jag blivit moster igen idag när min syster födde ut en tjock liten grabb på dryga 3900. Själv passade jag och mina småttingar storebrodern, 19 månader. Härligt, men herregud vad svårt att ge tid åt alla barnen. Det blev inte mycket till EC vad gäller lillemannen idag om man så säger. Och nu blir det till att storstäda här hemma Skrattande.

• Flickan och kråkan

Och appropå lite vanligt babbel:

Min yngsta pärlade pärlplatta häromkvällen medan vi andra spelade spel. Plötsligt säger han: "Jag har en pärla i näsan."

Och ja, mycket riktigt hade han petat upp en pärla så långt upp att vi knappt såg den. Efter lite tafatta försök att se om vi kunde få ut den så kom vi fram till att vi behövde åka in med honom. Han blev helt tokig när vi skulle åka till doktorn. Vrålade och skrek och ville IIIINTE! Det slutade med att den faktiskt rann ut med allt gråtsnor precis när vi skulle åka . Till storebrors besvikelse.....HAN ville ju åka till doktorn .-).

Känns som om det bara är sådant som man läser om.......i madicken till exempel  .  

Nu har vi magsjuka hos oss förresten. Kul. bara storebror ännu. Går mest och väntar på att alla vi andra ska trilla dit också.          

• Me like coffee

Flickan och Kråkan: vi hade en liknande incident med stora här hemma i höstas då hon petade in en liten bit paprika i näsan . Det slutade dock med ett besök på akuten... Tur att det finns läkare! Här hemma är det lugnt. Stora är på dagis några dagar i veckan, jag lämnar och min man hämtar, min mamma har varit här och dottern passade på att hänga med mormor varje vaken minut och vi har det allmänt lugnt just nu. Jätteskönt!

• chokladkaffe

Flickan och kråkan, vet ju vi bor i samma stad och vi har också nån form av magsjuka, likaså alla våra kompisar med barnfamiljer. Fast inga vuxna har trillat dit av det här men vi hade en kräknatt för storebror och lite diareédagar med lillebror. Så har ni tur är det ju samma och ni andra klarar er  Kul läsning om pärlan förresten  

• msKitten

Jag måste åka till Kanada och USA med jobbet i maj. Det handlar om drygt en vecka. Lilla killen är då 18 månader. Vad ska jag göra? 

Jag har inte makens stöd i att åka. Han tycker att lilla killen är för liten och att det kan störa anknytningen. Jag tycker inte det eftersom jag vet att lilla killen är trygg med pappa. Jag ammar,men det borde inte vara nåt problem att ta upp amningen när jag kommer hem.

Behöver lite input från er.

Själv känner jag starkt att jag både vill och bör åka. 

• chokladkaffe

msKitten, Är det verkligen så att han anser att det stör anknytningen eller är det någon annan anledning? 18mån och en vecka, tja det är ju ett tag men som du säger, lilla killen är med sin pappa som du känner han är trygg med. Vad händer med dig, vad betyder det för dig om du inte åker?

• Flickan och kråkan

msKitten:

Jag är rätt övertygad om att du inte känt så starkt att just vilja åka om det funnits några tveksamheter vad gäller lillkillen. Kan det vara så att pappan oroar sig för något? Att vara själv så länge med båda barnen. 

• k girl

Hej hörrni, jag blev tvåbarnsmamma under måndagsnatten. En tjej som kom lite tidigare än väntat, så nu är vi inskrivna på neonatalen. Storebror har fått flytta hem till farfar och farmor tills vidare och han fattas oss - men det funkar väldigt bra för dem. Jag är bara rädd att han ska avvisa mig eller oss när han får träffa oss (de ska komma hit på fredag och hälsa på - iom att vi blev skickade till NUS är det en bra bit att köra, så det är inte så bara att komma hit). Sjalen jag hade köpt hem inför bebisens ankomst ligger på ICA och väntar... vi blev lite överrumplade!  

Svar på tråden AP-snack & babbeltråd