Acelise skrev 2012-03-04 12:16:58 följande:
Hej fina ni!
Har följt diskussionen lite på avstånd i ett par dagar. Idag brakade vårt egna helvete löst lite grann. Från att ha varit lite "utvecklingsfasig" ibland gick sonen (2 år och 2 månader) till att ALLT blir utbrott, tårar och panik. Jag har mycket ouppklarat inom mig, märker jag, eftersom jag blir HELT förstörd själv. Hela förmiddagen idag har han gråtit, skrikit "stå där!!!" eller "nej, inte DEN pippi!" o.s.v. Vi försöker: prata lugnt, bekräfta hans känslor, inte ta varje fajt och helt enkelt vara närvarande. För mig är det väldigt viktigt att vi inte klandrar honom för att han känner som han gör. Vi ska inte bli arga. Men det är SÅ fruktansvärt svårt och jobbigt.
Idag slutade det med att han grät och jag grät medan pappa blev arg på mig för att jag grät.... Allt i ett enda kaos.
Pappa och son skulle gå ut en stund för att jag MÅSTE jobba en timme. Fajt om kläder. Försökte allt vi tycker är rätt, att vänta, att respektera, att finnas där. Men det gick inte... Han bara skrek och grät...
Så fruktansvärt. Väl i parken ropar han bara "gå hem!!"... Såklart de ska gå hem då... Men herregud. Ska det vara såhär i ett år typ...??
Behövde bara ventilera lite... Back to work.
Det där känner jag igen! Har ni testat att ge mat/mellis oftare? Sånt funkar faktiskt jättebra för vår dotter ibland

Mat verkar roa nåt oerhört. Bara att gå omkring med ett päron och gnaga på i en halvtimma-timma liksom
Vårt barn är yngre än ert, men jag kan inte låta bli att tro att de måste(?) ha det så där ibland? Att det bara är kaos och att det inte går att göra nåt åt det, typ. Så har det känts här iallafall, ibland bara är det kaos och ingenting hjälper. Möjligtvis mat, sömn & lugn o ro.

Eller ut och leka järnet. Det svåra är ju då att komma ut... men snart slipper man ju kläderna!