Me like coffee skrev 2012-03-13 09:59:27 följande:
Nä, kanske behöve vi inte duscha henne. Men problemet börjar ändå redan innan när vi måste klä av henne. Kanske ska vi säga att hon får sova utan kläder... I ett försök att minimera allt som hon går igång på. Bra med input, gärna mer tankar

Gör det enkelt för er. Inför blöja preliminärt. Förklara för henne att det är ett tag bara. Säg att du vill att hela familjen ska sova på natten och för att ni ska sova just nu behöver hon ha blöja. Påminn henne om att hon blir arg på natten när hon kissar på sig, med blöja slipper hon.
Jag tror liksom Acelise att det handlar om regression. Det är bara att vänta ut det.
Min stora pojke började kissa på sig på dagarna i samband med lillebrors ankomst. Jag blev till en början stressad, sen bestämde jag mig att tagga ner. Införde blöja igen (man orkar inte byta kläder på en unge 6 ggr om dagen, det är ohållbart). Han hade blöja i en månad. Sen tog paketet slut, jag sa att nu är blöjorna slut. Okej sa han och började kissa på pottan/toaletten igen. Så enkelt var det.