chokladkaffe skrev 2010-10-04 07:59:42 följande:
Ja vem vill jobba heltid med småbarn. Fast jag är kluven till om jag vill ha en ledig dag i veckan eller sluta tidigt varje dag istället. Jag gillar inte att komma hem 17 på dagarna och jag vet inte om en dag kan kompensera de andra fyra då.
Som vanligt handlar nog behovet av att tillrättavisa mer om samhällets förväntningar. Jag tror min strategi kommer att vara att säga i "snäll" ton att så gör man inte när han slår på folk, slänger tallrikar i golvet och sånt som alltid är nej. För mig blir det lite konstigt att helt plötsligt börja med något annorlunda när han blir större. Däremot aldrig i arg ton och aldrig i nåt nedlåtande att han borde förstått, klart han inte gör.
Jag kände också jag ville komma hem tidigare varje dag så jag jobbade 70 och flexade - började 7 men med tre barn på morgonen som ska ha frukost och lämnas osv.... Ev går maken ner eller jag till 60 en period eller tom både och

. Det hade varit det härligast. Båda deltid. Jag 60-70 (då vinsterna med deltid är störst i mitt jobb och maken 90... (han har schemalediga dagar i veckan så vi är hemma varsiin dag med barnen.)
Det blir nog bra med uttbrotten och "uppfostran". Vi går på känsla. jag tycker man ser var nivån ligger. Sen förlorar nog alla tålamodet ibland. Ibland oftare än annars. Det viktiga är att man förstår barnet och pratar med det tycker jag.