chokladkaffe skrev 2010-10-01 10:00:54 följande:
Åh tack för ditt svar. Vi är lite oeniga här hemma hur vi ska hantera det. Jag tänker att det inte är lönt att tillrättavisa en sån liten, jag tar undan handen och visar hur man "klappar fint" och så gör han det

Tar undan grejer han inte får slänga och så. Sambon säger mer till honom "så gör man inte" med lite hårdare tonfall. Jag menar på att det inte är lönt...ännu.
Nej, det är inte lönt är min inställning också. Tvååringar vet inte vad de gör på det sättet men visst får man visa att man inte vill att de slåss men gräla går liksom inte in...
Jag blir arg på min treåring ibland. Får dåligt samvete, känner att det är ok för att jag faktiskt blir arg och sätter min gräns och han faktiskt förstår att där finns en gräns. Oftas grälar jag inte men det är tålamodsprövande. Femåringen kan jag bli riktigt arg på och ibland känns det som rätt reaktion och inbland som att jag borde behärskat mig. När jag gjort fel ursäktar jag mig och vi pratar ALLTID om konflikter och bråk oavsett jag känner jag bör säga förlåt eller ej - så vi lär oss alla

. Jag är INTE mamman med tålamod

och när två stora bråkar och en liten är trött och skrikig - nja, jag är nog inte en ap-förälder

men det är ok för mig

.