• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • Hundägare i Gbg
    Makadam skrev 2010-10-13 15:52:56 följande:
    Haha,
    ja, jag skulle börja jobba 40% när dottern blev 6 månader hade vi planerat, dela 40/60, för då skulle hon ju äta fast föda och då skulle ju jag ha slutat amma.

Flört
    Haha, jag har visserligen börjat jobba nu när dottern är nio månader precis som vi tänkt från början. MEN jag hade då tänkt att jag vid det laget absoluuut hade slutat amma och hade inte en tanke på att det gick att kombinera jobb och amning men tänk vad fel jag hade. Jobbar sen förra veckan och har inga som helst planer på att sluta amma eftersom dottern inte verkar så sugen på det. Så kan det gå. 
  • chokladkaffe

Jag har nog alltid haft en "sund" inställning till jobb. Jag har alltid känt att mitt privatliv går före. Har haft hobbisar som tagit massa tid och trivts att vara ledig. Jag trivs på jobbet och så, men jag jobbar aldrig över och har aldrig gjort.

Skruttpåväg: Graviditeten går bra nu. Går upp för mycket i vikt men annars är jag världens lyckligaste. Ligger på kvällarna innan jag somnar och känner bebben sparka och sonen snusar tätt intill mig Ser också framemot att den ska komma ut men försöker njuta av lugnet som är nu när allt "funkar".

• Makadam

Jag undrar om någon av er har något bra tips:

Vi har boken "Växa och upptäcka världen : sju utvecklingssprång under barnets första levnadsår" hemma och jag tycker att det varit till stor hjälp av förstå vad dottern går igenom i de olika utvecklingsstegen. Nu har vi (enligt boken gått igenom alla sprången, dottern fyller snart 1 år (!!) och jag undrar om det finns någon fortsättning...?

• Yamma

Peap - Jag har inget tips men väntar med spänning på den boken. Jag har beställt den men inte fått den än. Kul att höra att du tyckte att den är bra.

Jag njuter av att vara hemma med dottern i det härliga höstvädret. Vi har börjat låta henne smaka på lite olika saker nu trots att hon inte riktigt är 6 månader än. Hon har suttit med vid bordet länge och så för ett tag sen började hon visa intresse för mat. Hon har fått smaka broccoli, blomkål, morot, bröd och potatis. Morot verkar vara godast och potatis verkar smaka sämst . Hon får ju dock inte i sig några mängder i och med att hon äter själv men det ser ut som ett slagfält kring henne efteråt. När hon blir 6 månader i början av oktober ska hon börja få äta mer regelbundet. Jag har läst boken om Baby led weaning och kan rekommendera den om det är någon som är intresserad.

Igår var vi på öppenförskola (har bara varit på babycafe tidigare) och jag vet inte om det är en slump men hon har varit väldigt högljudd här hemma efter det. Pratar högt o ljudligt och testar diverse olika tjut och skrik. Kanske blev hon inspirerad av de större barnen? 

• k girl

Jag upplever att Hugo hittar på mycket nya saker när han har träffat äldre barn, och då framför allt sin kusin som blir 3 i februari. Babblar mer till exempel. Sist de var här över en helg så började han gå med stöd och dra sig upp till stående. Det kan ju förstås vara en slump, men det känns som om han vill kunna röra sig som sin kusin.

• Marlene

jag ska på hjälpmammeutbildning fredag till lördag

• Hervor 1
    Marlene skrev 2010-10-20 18:56:18 följande:
    jag ska på hjälpmammeutbildning fredag till lördag
    Roligt!
  • Marlene
    Hervor 1 skrev 2010-10-20 20:15:26 följande:
    Roligt!
    ja Våran lokalgrupp är så väldigt inaktiv just nu så det är ju roligt att träffa likasinnade och få diskutera. Men jag åker själv härifrån och även om jag har träffat endel av dom tidigare så är det ju lite nervöst
  • Hervor 1
    Marlene skrev 2010-10-20 20:41:06 följande:
    ja Våran lokalgrupp är så väldigt inaktiv just nu så det är ju roligt att träffa likasinnade och få diskutera. Men jag åker själv härifrån och även om jag har träffat endel av dom tidigare så är det ju lite nervöst
    vilken lokalgrupp är det?
  • Marlene
    Hervor 1 skrev 2010-10-20 20:41:50 följande:
    vilken lokalgrupp är det?
    norrbotten, så det är ju en bit att resa så fort det är utbildningar, riskträff osv
Svar på tråden AP-snack & babbeltråd