chokladkaffe skrev 2010-09-30 09:35:06 följande:
Måste höra en annan sak. Sonen har blivit så "aggressiv" på sistone. Han slänger saker hårt, särskilt när han inte får som han vill tar han det som han kommer åt och slänger hårt. Han slår också på oss och nyps. Är detta något nån annan känner igen, kommer det från dagis?
Han är runt två eller? Det är ett helt normalt beteende

. De är ju inte så verbala och uttrycker sig fysiskt när de är frustrerade. Han är säkert bara trött när han gör så. Jag tror inte det är något han lärt från dagis - de blir sådan ändå

. Men han kan ju vara trött efter dagis. Det är väl skönt att han får släppa ut känslorna även om det är tufft för slagpåsarna

.
Våra kan blir jättearga på oss. DUUUMMMMA MAMMA!!! Slänga i dörren gör den stora och den lille kan slå till oss eller kastar saker. "Ja, ni får tycka vi är dumma, ja, jag vet du tycker jag är dum men nu är det så här" - säger vi men så tappar jag så klart tålamodet ibland och ryter att nu får det vara nog - skrika får du göra någon annanstans men inte här på oss! Arga får de vara men inte alltid bland resten av familjen för det bli helt hänsynslöst mot alla. Dock är min ju över tre och fem år - som tvååringar har de alltid fått en famn att skrika i.