Vad gäller trean. Jag har haft långgående tankar på att ta emot en familjehemsplacering inom några år. Vill göra något bra för ett barn med trygghetsbehov. Orkar inte med att skaffa en tredje bebis på egen hand, men står knappt ut med tanken på att systrarna mina förmodligen kommer att skaffa både treor och kanske fyror med. Men för tillfället har jag landat lite i tanken på att det kanske bara blir mina två barn, och varken en egen bebis till eller en familjehemsplacering inom i alla fall överskådlig framtid. De större blir lite eftersatta när man har en trea att fokusera på oavsett om det är en bebis eller ett barn med speciella behov av något slag, och i mitt fall finns ju ingen pappa som kan täcka upp när jag inte räcker till. Så för tillfället tänker jag att jag ska lägga min kraft på att göra tillvaron fin för de två jag har, hinna med någon idrotts/kulturaktivitet när de når upp i skolåldern inom ett par år, etc. Och nu går vi i flyttplaner, kommer om allt går vägen att få ett tillsvidarekontrakt på att hyra ett hus i en liten vacker by utanför stan. Nära till waldorfskolan och till ekoodlande grannar med barn i samma ålder, och till skogen. Dock inte ett extra rum till den där eventuella familjehemsplaneringen. De tankarna får nog hamna på is ett tag. Men man vet aldrig vilka vändningar ens liv tar. Om några år kanske vi har helt andra förutsättningar.