Flickan och Kråkan, så fint de verkar ha det, bröderna! Undrar hur lillasyster (som jag ju tror det är) kommer att tas upp i den gemenskapen.
Här är vardagslivet i full gång. Jag hämtar barnen vid kl 15 på em, och vi är sällan ifrån förskolan förrän tidigast en 15.30. Hem, umgås någon kvart eller så, innan det är dags för matlagning. Lillebror härjar och stökar, kastar saker och har sig, storasyster är minst sagt ombytlig i humöret. Och så läggningarna, han den där lillskrutten somnar inte av amning längre, och vill verkligen inte ligga ner i sängen för att sova. De sover numera på tvären i underslafen på våningsängen bägge två. Jag sitter emellan, håller hand med stora och försöker få lillebror att ligga still och vara tyst. Hopplöst svårt, han vältrar sig, vrålar och gnäller, klättrar iväg, försöker bita mig, klättra upp på mig, etc. Jag försöker sjunga, är tyst, håller hand, håller inte hand. Det enda som hjälper är att jag lägger benen över honom så han blir fast i ett läge. Då lugnar han sig efter en stund och kan komma till ro. Det är nog ingen av oss som gillar läggningen särskilt mycket för tillfället. Men svårt att hitta annan lösning eftersom bägge behöver somna samtidigt. Lägger jag lillebror först medan stora ser på sin kvällsfilmstund så kommer han ändå aldrig till ro innan hon kommer in till oss. Jag längtar tills han blir lite större just nu...