Oh, ett ämne som jag med går och grunnar på. Min är 18 mån. Redan när han var 13 mån så drog jag ner lite, så att två av uppvaken fick han somna om utan amning. I perioder har det funkat, och några gånger har han sovit hela nätter. Uppvaken blev sen bara 1-3 st, och då tyckte jag att jag kunde amma de få gångerna. Men nu har jag ju börjat jobba sedan en vecka, (fast vabbade fyra av de fem arbetsdagarna). Några veckor innan jobbstart så drog jag ner helt på nattamningen, ammar bara vid sövning och på morgonen. Men det går ju inte alls bra, faktiskt. Man läser ju bara om hur alla barn börjar sova som stockar hela nätterna när man väl bryter nattamningen, men här kan det bli både två och tre arga uppvak om det vill sig illa. Hur jag än försöker få honom att somna om, erbjuder vatten, håller om, låter honom ligga nära, ligga långt bort, inte hålla om, inget funkar. Han kan tystna en stund, men börja gnälla tio min senare igen, etc. Några gånger har vi vaknat alla tre i familjen och gråtit ikapp... Nä fy, det är knepigt just nu. Svårt att få honom att somna på kvällen med, om han inte somnar av amningen. Ibland tar jag honom i selen, men då blir jag så himla begränsad halva kvällen innan jag kan lägga ner honom i sängen, så jag gillar det inte. Jag är inte religiös, men det är nästan så jag vill be en bön ändå.