Me like coffee skrev 2010-11-01 12:59:29 följande:
Här har vi också en som gärna ska dra/vrida/pilla på den andra bröstvårtan. Jag brukar försöka lägga hela armen över, vilket funkar hyfsat bra. Tycker inte alls att det är trevligt annars hade jag nog inte brytt mig... Men det känns som om det går i vågor. Ibland vill hon göra det ofta och då är hon rätt intensiv och ibland verkar hon ha glömt bort det...
Här hemma är det just nu MYCKET mamma! Dottern gallskriker om pappa kommer in och nattar om när hon vaknar efter hon somnat första gången (jag lägger henne alltid nu eftersom det verkligen inte funkar för pappa). När jag är borta funkar det lite bättre men hon gråter ofta lite och ropar på mamma

Hon har ju alltid varit väldigt mammig men nu är det väldigt extremt. Tack och lov är min man väldigt avslappnad i det hela och låter det ta tid. Han spenderar massor med tid tillsammans med henne när hon är vaken och då funkar pappa utmärkt. Men läggdags... knappast.
Hon är ju 1,5 år nu. Antar att det är separationsfas igen... Känner ni igen detta?
Japp. Sonen har alltid varit "mammig" och nu är det i en av de värre faserna. Det var rätt hyggligt när han var pappaledig och jag jobbade heltid. Men nu när vi båda är iväg och förskolan börjat har det blivit jättemammigt igen. Sambon tar det med ro och säger det är ju inget att göra och det har alltid varit så.
Så separationsfas visst, det går ju upp och ner det där, kan säkert spela in.
Själv funderar jag över det hela. Jag tycker nästan lite själv att det är jobbigt, han duger aldrig om jag är med. Till och med puttar bort pappa om jag är där redan, som om han skulle störa den underbara dyaden med mamma eller nåt. På natten om han vaknar och hamnat hos pappa kryper han så fort han kan till mig och lägger sig där. Nåja, det kommer ju att gå över nån gång men frågan är när. Trodde ju på det här med föräldraledighet men när inte ens det hjälpte.