Yamma skrev 2010-11-01 20:58:44 följande:
Wonder Woman - det är just det där med att koppla ihop amning o smärta som jag börjat fundera över. BVC menar på att det blir ett "smärttillfälle" om de sticker samtidigt och ett "trösttillfälle". En kompis till mig ammade sin son och hon säger att han knappt märkte av vaccinationen. Kanske är det ett bra alternativ som du nämner....
Hur går det med maten föresten?
När min yngsta vaccinerades så gjorde vi så och det gick superbra iaf. Den första sprutan märkte hon knappt av medans Prevenaren gjorde väldigt ont, då först blev hon ledsen men då var det ju redan klart

Hade det varit två främmande "tanter" som hållit fast henne så hade hon nog varit ledsen från start dock, som du skriver, då blir ju de små rädda också!
Tack för att du frågar, maten går riktigt bra! Hon har testat mat i en månad nu ungefär. Pureér är hon INTE förtjust i (fullt förståeligt dock, storasyster luktade på en häromdagen och tyckte att det luktade lera.. låter ju mums, eller inte..

Hon äter gladeligen morotsstavar, broccolistavar, kokt potatis, små bitar av fisk, majskrokar, banan och lite annat. Hon äter dock inga måltider utan mest smakportioner. Det känns dock jättebra, hon tycker om att pröva maten så det är precis så lustfyllt man vill att det skall vara. Hon "behöver" heller inte äta sig mätt på vanlig mat förrän hon är ett år (då börjar jag jobba) och med tanke på att hon vara är 7½ månad så är det ju ett tag kvar, lugna puckar alltså