• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • amatullah
    Nami08 skrev 2010-09-07 14:47:29 följande:
    Inget låter lika galet som när du skriver att jag begår shirk och att "ni" vilka det nu är tar avstånd från mig i det här livet och i nästa. Men om det är så du känner och tror, varsågod, jag är tillräckligt stark i min tro, tack vare Gud och jag tvivlar inte på vem jag är och att jag är muslim. Sen kan du tycka och tänka precis vad du vill om det, du bestämmer fortfarande inte över mig.
    Nej, jag bestämmer inte över dig och du har ditt  val precis som vi alla andra . Du kan utöva din tro som du vill men du kan inte vilseleda andra människor genom att säga att Muslimer skall följa icke troendes lagar .

Du har absolut ingen bevis varken från Kor´anen eller sunnah för dina uttalander .

Jag ber Allah Subhanehu we Te´ala ödmjukt att Han ska vägleda dig och oss alla andra  till den rätta vägen , ameen  

ViceGuy, jag  försöker verkligen  att göra mitt bästa så att ni icke Muslimer  förstår vad Islam  handlar om .

Det berör er också oerhört  mycket  eftersom Domedagen närmar sig . 

"Räkenskapens stund kommer allt närmare människorna, men de vänder sig likgiltigt bort .

Kor´anen  kapitel 21 vers 1
  • ViceGuy
    amatullah skrev 2010-09-07 21:48:49 följande:
    ViceGuy, jag  försöker verkligen  att göra mitt bästa så att ni icke Muslimer  förstår vad Islam  handlar om .

Det berör er också oerhört  mycket  eftersom Domedagen närmar sig . 

"Räkenskapens stund kommer allt närmare människorna, men de vänder sig likgiltigt bort .

Kor´anen  kapitel 21 vers 1
    Läbbigt, när är denna domedag?
    Den enda domedag jag garanterat vet kommer hända är om ca 4 miljarder år när solens bränsle tagit slut och solen expanderar till en röd jätte och slutligen slukar hela jorden. Rätt långt dit dock...
    Forget Jesus. The stars died so that you could be here today. -Lawrence Krauss
  • marskattan
    ViceGuy skrev 2010-09-08 00:32:26 följande:
    Den enda domedag jag garanterat vet kommer hända är om ca 4 miljarder år när solens bränsle tagit slut och solen expanderar till en röd jätte och slutligen slukar hela jorden. Rätt långt dit dock...
    Amen till det!
  • amatullah

ViceGuy skrev 2010-09-08 00:32:26 följande:
    De  frågar  dig om den Yttersta stunden och när den skall komma.

Säg: "Min Herre ensam har kunskap om detta. Han och ingen annan skall lyfta slöjan, när tiden är inne.

[Stundens] tyngd skall kännas i himlarna och på jorden. Och den skall komma över er utan förvarning.

De frågar dig, som om du efter ihärdigt sökande hade fått kunskap om detta. Säg: "Ingen har kunskap om denna [tidpunkt] utom Gud, men de flesta människor vet inte [varför den hålls hemlig]."

heliga Kor`anen kapitel 7 vers 187
  • ViceGuy
    amatullah skrev 2010-09-08 14:19:55 följande:
        " De  frågar  dig om den Yttersta stunden och när den skall komma.

Säg: "Min Herre ensam har kunskap om detta. Han och ingen annan skall lyfta slöjan, när tiden är inne.

[Stundens] tyngd skall kännas i himlarna och på jorden. Och den skall komma över er utan förvarning.

De frågar dig, som om du efter ihärdigt sökande hade fått kunskap om detta. Säg: "Ingen har kunskap om denna [tidpunkt] utom Gud, men de flesta människor vet inte [varför den hålls hemlig]."

Random citat från diverse religiösa skrifter världen över imponerar inte på mig, eller någon annan som inte redan tillhör din religion.

För att jämföra:

Säg att en gammal grek kommer upp till dig och börjar rabbla en massa rappakalja om Zeus och Apollo, hade du tagit det som seriösa och bra argument?
    Forget Jesus. The stars died so that you could be here today. -Lawrence Krauss
  • golden10
    amatullah skrev 2010-09-06 11:52:42 följande:
    Det är sant att Allah Subhanehu we Te´ala  avgör  vem som begår  stor shirk  och det gjorde Han  i heliga Koranen .

Jag , med Allah´s hjälp och tillåtelse , ger er  gång på gång bevis att ni gör stor shirk men ni bryr er inte om detta.

Ni  säger att ni accepterar både GUDs lagar och icke troendes lagar och vi Muslimer har ingenting med er att göra . Vi tar avstånd från er både nu på Jorden och på nästa värld .

Ledningen i Stockholms moske kan fortsätta att värva personer till svensk polis om de vill men för oss de är inte Muslimer eftersom de samarbetar med tagut .

Det finns många människor med muslimska namn som sitter i olika tagut partier men de har ingenting med Islam att göra .

I vissa fall vissa domar är samma inom shariia och andra lagar men ändå vi får inte dömma med de lagar . Skulle jag som Muslim göra detta jag skulle begå kufr !

Ex . Enligt shariia,  dom för användning av droger är döden precis som i kinesiska lagen . Skulle jag dömma någon med den kinesiska lagen skulle jag vara kafir oavsett att domar är likadana
    Ledningen i stockholms moske är inte muslimer?  Är det inte en stor synd att anklaga folk?
  • VesperJesper
    amatullah skrev 2010-09-08 14:19:55 följande:
        " De  frågar  dig om den Yttersta stunden och när den skall komma.

Är den här tråden ett slags april-skämt? Ingen kan väl ta sånt här med gudar och profeter på riktigt allvar..... eller?
  • amatullah
    golden10 skrev 2010-09-08 14:47:31 följande:
    Ledningen i stockholms moske är inte muslimer?  Är det inte en stor synd att anklaga folk?
    Jag har bevis för vad jag säger : 

http://ifstockholm.se/index.php?option=com_content&task=view&id=46

De har öppet samarbete med tagut (svensk polis ) och värvar personer där . Detta handlingen tar de ut ur Islam .

• oOHalalOo

Det är obehagligt med sånt här takfir-snack. Det är endast Allah (swt) som är vår Domare och han är Den som avgör vem som är vad..

• Nami08

Jaja amatullah du får skriva vad du vill men jag vet vem jag är och du är ingenting i jämförelese med Gud så du skrämmer inte mig med ditt snack, du tror väl ändå inte att du är profet astaghfirullah.
    Är det någon som vilseleder här så är det du.
    Det är du som inte har bevis, du kan slänga ur dig tusen aya från Koranen men om du tolkar dem som du vill är inte mitt problem.
    Du tar saker ur sitt sammanhang och väljer ut vad du tycker passar.
    Så vi komer ingen vart med diskussionen, Eid mubarak till dig ändå!