• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Nami08
    oOHalalOo skrev 2010-09-04 17:55:11 följande:
    Jag håller med. Jag brukar ta upp ibland som exempel äktenskapsbrott. Enligt Islam så är det ett brott och därmed förbjudet att begå. Medan svensk lag inte säger något om det, dvs man kan säga att det då tillåter äktenskapsbrott. Tvärt emot islamisk lag alltså.

Men en muslim kan då göra valet att inte begå äktenskapsbrott, och därmed följa islamisk lag, men å andra sidan så bryter man inte heller svensk lag iom det valet. Hade svensk lag däremot sagt att man måste begå äktenskapsbrott, så hade det blivit ett dilemma givetvis. Men så är inte fallet.

Det finns oehört mycket således i islamisk lag och leverne som man fullt ut kan följa och praktisera när man bor i Sverige, eftersom man inte genom det valet bryter mot svensk lag.
    Ja det var ju ett mer realistiskt exempel.
    Precis det jag menar man håller sig borta från det Gud har sagt är till skada för oss, det går utmärkt här i Sverige.
  • 1337
    Nami08 skrev 2010-09-05 00:48:38 följande:
    I Islam har mannen försörjningsplikt, han måste arbeta och försörja sin familj om han är frisk såklart.
    Kvinnan har ingen plikt att bidra till hushållets inkomster utan det är frivilligt. Hon kan arbeta om hon vill. Så att mannen väljer att sitta hemma är inte rekommenderat i islam tvärtom man ska jobba och göra rätt för sig.
    Jag menar inte hur islam ser på att kvinnan "sitter hemma" ur ett hushållsekonomiskt perspektiv, utan ur ett samhällsekonomiskt perspektiv. Sverige har en väldigt hög välfärd, som vi nog alla vill ska fortsätta finnas, men den välfärden bygger ju på att folk jobbar. Om vi får en situation där män mellan 19 och 65 ska försörja inte bara barn upp till 19, studenter, pensionärer, sjuka, arbetslösa, utan även kvinnor så spricker välfärden. Vår välfärdsmodell fungerar inte om en stor majoritet av befolkningen inte bidrar. Är det riktigt enligt islam att urholka välfärden genom att frivilligt inte arbeta?
  • Gung Ho
    1337 skrev 2010-09-05 11:10:43 följande:
    Jag menar inte hur islam ser på att kvinnan "sitter hemma" ur ett hushållsekonomiskt perspektiv, utan ur ett samhällsekonomiskt perspektiv. Sverige har en väldigt hög välfärd, som vi nog alla vill ska fortsätta finnas, men den välfärden bygger ju på att folk jobbar. Om vi får en situation där män mellan 19 och 65 ska försörja inte bara barn upp till 19, studenter, pensionärer, sjuka, arbetslösa, utan även kvinnor så spricker välfärden. Vår välfärdsmodell fungerar inte om en stor majoritet av befolkningen inte bidrar. Är det riktigt enligt islam att urholka välfärden genom att frivilligt inte arbeta?
    Det är därför vissa grupper bidrar mer än andra...Obestämd
  • Nami08
    1337 skrev 2010-09-05 11:10:43 följande:
    Du skrev inte kvinnan först du skrev muslimer, därför förklarade jag att det inte är okej enligt islam för män att sitta hemma. Jag menar inte att alla muslimska kvinnor sitter hemma, de flesta jag känner jobbar faktiskt så jag tror inte det är något större hot mot vår välfärd, det jag menade var mer vem som bidrar till vad och det gör man ju upp inom familjen, dvs min man försörjer vår familj ensam men vi båda jobbar och bidrar till Sveriges välfärd.
    Jag kan inte svara på hur andra tänker kring det men jag tycker att man ska arbeta , själv vill jag helst inte bli försörjd men har en envis man som absolut vill det, att ha ett arbete för mig stärker min självkänsla och ger mig en trygghet, för vad gör jag om han en dag lämnar mig, då måste jag kunna klara mig ekonomiskt eller för att inte tala om pensionen. Man får inte vara dum.
  • amatullah
    Nami08 skrev 2010-09-04 23:45:16 följande:
    Och var snäll och tagga ner lite med ditt shirk snack det är inte du som avgör om vem som begår shirk, det är Allah! Det är ju trots allt förbjudet att sätta medhjälpare vid Allahs sida.
    Det är sant att Allah Subhanehu we Te´ala  avgör  vem som begår  stor shirk  och det gjorde Han  i heliga Koranen .

Jag , med Allah´s hjälp och tillåtelse , ger er  gång på gång bevis att ni gör stor shirk men ni bryr er inte om detta.

Ni  säger att ni accepterar både GUDs lagar och icke troendes lagar och vi Muslimer har ingenting med er att göra . Vi tar avstånd från er både nu på Jorden och på nästa värld .

Ledningen i Stockholms moske kan fortsätta att värva personer till svensk polis om de vill men för oss de är inte Muslimer eftersom de samarbetar med tagut .

Det finns många människor med muslimska namn som sitter i olika tagut partier men de har ingenting med Islam att göra .

I vissa fall vissa domar är samma inom shariia och andra lagar men ändå vi får inte dömma med de lagar . Skulle jag som Muslim göra detta jag skulle begå kufr !

Ex . Enligt shariia,  dom för användning av droger är döden precis som i kinesiska lagen . Skulle jag dömma någon med den kinesiska lagen skulle jag vara kafir oavsett att domar är likadana
  • amatullah

En dag hittade Omar r.a. en sida av Tewrat  och visade den för Resulullah sallAllahu ´alejhi we sellem .

Resulullah blev inte glad när han såg detta och sa :

Jag svär vid Allah ! Om Moses levde idag , skulle han vara tvungen att följa mig och tro på vad jag har postat ( Kor`anen )

Även när Jesus , frid och välsingelse över honom , kommer ner på Jorden kommer han att följa denna shariia .

Alla de människor som påstår  att Muslimer ska följa icke troendes  lagar skall komma med bevis antigen från den heliga Kor´anen eller från sunnah.

(Jag har hört många galenskaper men att en Muslim ska följa och acceptera icke troendes lagar tar verkligen priset )  

• marskattan
    amatullah skrev 2010-09-06 18:28:30 följande:

En dag hittade Omar r.a. en sida av Tewrat  och visade den för Resulullah sallAllahu ´alejhi we sellem .

Jag svär vid Allah ! Om Moses levde idag , skulle han vara tvungen att följa mig och tro på vad jag har postat ( Kor`anen )

Även när Jesus , frid och välsingelse över honom , kommer ner på Jorden kommer han att följa denna shariia .

Alla de människor som påstår  att Muslimer ska följa icke troendes  lagar skall komma med bevis antigen från den heliga Kor´anen eller från sunnah.

(Jag har hört många galenskaper men att en Muslim ska följa och acceptera icke troendes lagar tar verkligen priset )  

Jag är som sagt agnostiker idag. Men varit Kristen och jag blir faktiskt upprörd över det du skriver om Jesus. Jesus handlar om kärlek. Han sa till gruppen som skulle stena Maria Magdalena att den som är utan synd skulle kasta första stenen.
     Du verkar helt indoktrinerad och jag blir mycket upprörd över det du skriver. Du dömmer allt och alla och det är en Synd.
     Jag väljer att lyssna på de muslimer med en mer avslappnad syn. Jag ska läsa Koranen själv så jag får lite "kött på benen" i denna diskussion. Jag vet att islam är en religion full av kärlek men du utmålar det som att Gud står där med sin straffande hand över allt och alla.
     Jag undrar i mitt stilla sinne vad Gud skulle säga om att du inte skulle hjälpa en människa i nöd troende eller icke troende.
  • Nami08
    amatullah skrev 2010-09-06 18:28:30 följande:

Inget låter lika galet som när du skriver att jag begår shirk och att "ni" vilka det nu är tar avstånd från mig i det här livet och i nästa. Men om det är så du känner och tror, varsågod, jag är tillräckligt stark i min tro, tack vare Gud och jag tvivlar inte på vem jag är och att jag är muslim. Sen kan du tycka och tänka precis vad du vill om det, du bestämmer fortfarande inte över mig.
  • amatullah
    marskattan skrev 2010-09-06 20:47:36 följande:
    Jag är som sagt agnostiker idag. Men varit Kristen och jag blir faktiskt upprörd över det du skriver om Jesus. Jesus handlar om kärlek. Han sa till gruppen som skulle stena Maria Magdalena att den som är utan synd skulle kasta första stenen.
     Du verkar helt indoktrinerad och jag blir mycket upprörd över det du skriver. Du dömmer allt och alla och det är en Synd.
     Jag väljer att lyssna på de muslimer med en mer avslappnad syn. Jag ska läsa Koranen själv så jag får lite "kött på benen" i denna diskussion. Jag vet att islam är en religion full av kärlek men du utmålar det som att Gud står där med sin straffande hand över allt och alla.
     Jag undrar i mitt stilla sinne vad Gud skulle säga om att du inte skulle hjälpa en människa i nöd troende eller icke troende.
    Jag är skyldig inför GUD att säga sanning oavsett konsekvenser och ogillande .Jag är   hård 
    och kompromislös när det gäller tawhed . Jag lovade GUD att jag ska endast dyrka HONOM .

Hans fiender är mina fiender .

Alla  människor, inklusive dig och mig,    gjorde misaq - det ursprungliga förbundet - mellan oss och GUD . Vi erkände att HAN är våran GUD och att vi endast skall dyrka  HONOM .

Bevis för detta :

[7:172] OCH NÄR din Herre låter nya släkten utgå från Adams söners länder, begär Han av dem att de skall vittna om sig själva [och frågar]: "Är Jag inte er Herre?" [Då] svarar de: "Jo, vi vittnar [att Du är vår Herre]!" [Detta sker] för att ni [människor] inte på Uppståndelsens dag skall säga: "Om detta var vi inte medvetna."

När människor började att bryta sitt löfte GUD skickade sina sändebud Noa , Abraham , Moses , Jesus , Muhammed , frid och välsingelse över de allihoppa , att de ska påminna människor vad de lovade .

När det gäller att hjälpa en människa i nöd klart att jag skulle hjälpa men en sak är att hjälpa tex en gammal gumma som har rammlat  och en hel annan att jag ska jobba inom vården och komma i nära fysisk kontakt med män .

Vi muslimska kvinnor får inte beblandas med män och när jag träffar en man på gatan måste jag sänka blicken . Jag får inte ens titta på honom så hur skulle det vara tillåtet att jag hjälper honom tex  att han ska duscha ?

GUD säger i heliga Kor´anen ;

[24:31] Och säg till de troende kvinnorna att de bör sänka blicken och lägga band på sin sinnlighet och inte visa mera av sina behag än vad som [anständigtvis] kan vara synligt; låt dem därför fästa slöjan så att den täcker barmen. Och de skall inte låta sina behag skymta inför andra än sin make, sin fader, sin svärfader, sina söner, sin makes söner, sina bröder, sina brorssöner, sina systersöner, närstående kvinnor, dem som de rättmätigt besitter och sådana manliga tjänare, som inte längre känner begär efter kvinnor, eller barn som ännu inte har begrepp om kvinnlig nakenhet. Och låt dem inte gå med svajande gång för att dra uppmärksamheten till sina dolda behag. Troende! Vänd er till Gud i ånger [över era fel och synder]; kanske skall det gå er väl i händer!
  • ViceGuy

Fan vad jobbigt det måste vara att vara religiös =/

Amatullah, försök uttryck dig med ord som vi icke-muslimer förstår utan att behöva göra research. Annars struntar man bara i att läsa inläggen.

Forget Jesus. The stars died so that you could be here today. -Lawrence Krauss