marskattan skrev 2010-09-06 20:47:36 följande:
Jag är som sagt agnostiker idag. Men varit Kristen och jag blir faktiskt upprörd över det du skriver om Jesus. Jesus handlar om kärlek. Han sa till gruppen som skulle stena Maria Magdalena att den som är utan synd skulle kasta första stenen.
Du verkar helt indoktrinerad och jag blir mycket upprörd över det du skriver. Du dömmer allt och alla och det är en Synd.
Jag väljer att lyssna på de muslimer med en mer avslappnad syn. Jag ska läsa Koranen själv så jag får lite "kött på benen" i denna diskussion. Jag vet att islam är en religion full av kärlek men du utmålar det som att Gud står där med sin straffande hand över allt och alla.
Jag undrar i mitt stilla sinne vad Gud skulle säga om att du inte skulle hjälpa en människa i nöd troende eller icke troende.
Jag är skyldig inför GUD att säga sanning oavsett konsekvenser och ogillande .Jag är hård
och kompromislös när det gäller
tawhed . Jag lovade GUD att jag ska endast dyrka HONOM .
Hans fiender är mina fiender .
Alla människor, inklusive dig och mig, gjorde misaq - det ursprungliga förbundet - mellan oss och GUD . Vi erkände att HAN är våran GUD och att vi endast skall dyrka HONOM .
Bevis för detta :
[7:172] OCH NÄR din Herre låter nya släkten utgå från Adams söners länder, begär Han av dem att de skall vittna om sig själva [och frågar]: "Är Jag inte er Herre?" [Då] svarar de: "Jo, vi vittnar [att Du är vår Herre]!" [Detta sker] för att ni [människor] inte på Uppståndelsens dag skall säga: "Om detta var vi inte medvetna."
När människor började att bryta sitt löfte GUD skickade sina sändebud Noa , Abraham , Moses , Jesus , Muhammed , frid och välsingelse över de allihoppa , att de ska påminna människor vad de lovade .
När det gäller att hjälpa en människa i nöd klart att jag skulle hjälpa men en sak är att hjälpa tex en gammal gumma som har rammlat och en hel annan att jag ska jobba inom vården och komma i nära fysisk kontakt med män .
Vi muslimska kvinnor får inte beblandas med män och när jag träffar en man på gatan måste jag sänka blicken . Jag får inte ens titta på honom så hur skulle det vara tillåtet att jag hjälper honom tex att han ska duscha ?
GUD säger i heliga Kor´anen ;
[24:31] Och säg till de troende kvinnorna att de bör sänka blicken och lägga band på sin sinnlighet och inte visa mera av sina behag än vad som [anständigtvis] kan vara synligt; låt dem därför fästa slöjan så att den täcker barmen. Och de skall inte låta sina behag skymta inför andra än sin make, sin fader, sin svärfader, sina söner, sin makes söner, sina bröder, sina brorssöner, sina systersöner, närstående kvinnor, dem som de rättmätigt besitter och sådana manliga tjänare, som inte längre känner begär efter kvinnor, eller barn som ännu inte har begrepp om kvinnlig nakenhet. Och låt dem inte gå med svajande gång för att dra uppmärksamheten till sina dolda behag. Troende! Vänd er till Gud i ånger [över era fel och synder]; kanske skall det gå er väl i händer!