• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Gung Ho
    nur skrev 2010-09-16 22:48:48 följande:
    Jupp o hon gick, synd!!!  hoppas verkligen verkligen att hon inser nån dag vad jag ville säga...För hon är en god människa verkade som....
    Du kanske är mer perceptiv än vad jag är...
  • nur
    Add3 skrev 2010-09-16 22:59:46 följande:
    Du kanske är mer perceptiv än vad jag är...
    ...framför allt obotlig optimist Skrattande
  • Nami08
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-09-15 09:07:52 följande:
    Nami08

Vad är din definition av wahabism? Vad är wahabism?  
    Ja du egentligen vet jag att man inte bör kategorisera sina muslimska bröder och systrar eller sig själv, men jag kan erkänna att jag blev lite upprörd när jag blev kallad kafir och mushrik,
    Amatullah sa ju att hon följer bla. Sheihk Muhammad ibn Abdul- Wahab, hon har tidigare i tråden sagt att hon är hanbali.
    Jag fick några böcker från Saudi gällande fatwas för kvinnor, därav mina fördomar eller vad man ska kalla det.
  • Nami08
    nur skrev 2010-09-16 22:48:48 följande:
    Jupp o hon gick, synd!!!  hoppas verkligen verkligen att hon inser nån dag vad jag ville säga...För hon är en god människa verkade som....
    Synd att det blev såhär, tråkigt att man inte kan respektera varandras tro...hoppas jag inte var för hård eller sagt något elakt :(
  • nur
    Nami08 skrev 2010-09-17 00:38:25 följande:
    Synd att det blev såhär, tråkigt att man inte kan respektera varandras tro...hoppas jag inte var för hård eller sagt något elakt :(
    Soligdet tror jag inte att du var hård eller elak syster! Hon vill väl känner jag men ändå hon gav inte chans till oss men inshaallah det blir bra ändå, alla har olika tolkningar framför allt uppfattningar om saker o ting så om hon trivs med det livet hon har så hon får väl fortsätta leva så...Himmeln är sju nivåer och takwa är också väl olika så vi kan inte ha samma takwa... Inshaallah Allah kerim vi alla blir ändå bra muslimer o människa oavsett hur vi ser på saken bara om vi inte gör shirk medvetet o tar hak....
    {#emotions_dlg.flower}
  • Nami08
    nur skrev 2010-09-17 00:49:06 följande:
    Soligdet tror jag inte att du var hård eller elak syster! Hon vill väl känner jag men ändå hon gav inte chans till oss men inshaallah det blir bra ändå, alla har olika tolkningar framför allt uppfattningar om saker o ting så om hon trivs med det livet hon har så hon får väl fortsätta leva så...Himmeln är sju nivåer och takwa är också väl olika så vi kan inte ha samma takwa... Inshaallah Allah kerim vi alla blir ändå bra muslimer o människa oavsett hur vi ser på saken bara om vi inte gör shirk medvetet o tar hak....
    {#emotions_dlg.flower}
    Amin till det kära syster, det är fint att du alltid är så positiv och glad , mashaAllah, :)
  • nur
    Nami08 skrev 2010-09-17 01:08:55 följande:
    Amin till det kära syster, det är fint att du alltid är så positiv och glad , mashaAllah, :)
    :)) Livet är kort att gå omkring o sura, "det är sadaka att göra sin syster glad genom att le mot henne" har sagt Hz Muhammed SAV vilket är min livsfilosofi...sen är det mkt viktigt att man inte kritiserar nogån för Hz Muhammed SAV sagt att "om nån kritiserar någon kommer inte att dö för än att uppleva det samma sak som han/hon kritiserat" oj mamma mia därför ska man alltid vara positiv och tänka god inshallah :))Solig
  • amatullah

As-Salamu aleikum we rahmetullah till muslimer

och hej för icke troende

Jag är tillbaka på FL  så jag tyckte att ni ska veta det

Tack Nami 08 !

Du har inte sagt nåt elakt utan jag tyckte då att det va bäst att jag lämnar diskussion .

• Gung Ho

Värt att veta om 'agendan' hos vissa här..

Sinbad.se har slutna rum där islamisterna skriver sitt hat gentemot svenskar och alla som kritiserar islam på minsta lilla vis. Det forumet har också spelat en stor roll förra gången Vilks var i blickfånget 2007.

En av dessa hatiska är en idag 41-årig bosnisk kvinna från Kungsör, med nickname Amatullah. Hon mordhotade Vilks på forumet, spårades, polisanmäldes och dömdes för olaga hot till böter. Men si det tänkte hon inte alls betala. Hon lyder bara Allah. CNN var bara tvungna att få en intervju med Vilks och inte minst med Amatullah. För er som inte sett detta är det stor komik. Hon dyker upp vid ca 1.20:
    ">