• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • amatullah
    Nami08 skrev 2010-09-13 11:27:03 följande:
    Du talar helt emot dig själv, du säger att du inte kör för fort, alltså följer du lagen när det gäller hastighet, sen säger du att du inte kan följa efter kafirs lagar och att du har bevis på det, du slänger ur dig verser ur Koranen utan något som helst belägg.
    Tala då om varför du ens bor kvar här om du inte avser att följa lagen, det betyder ju inte att du måste bryta mot islam.
    Det går väldigt bra för oss andra att följa islam och samtidigt inte bryta mot lagen.
    Sen är jag väldigt nyfiken på vad du har för bevis för att de aya du refererar till handlar om det du säger då du inte kommit med någon tolkning hittils utan bara verser som du själv tolkat.
    Du sa emot mig när jag sa att i Knut Bernströms tolkning tagut översätts med "onda makter" men senare i tråden har du själv kommit med översättning från Bernström.? Hur ska du ha det?
    När jag följer trafikregler jag gör detta för att shariia tillåter detta inte för att  jag följer svenska lagar. 

Jag bor här därför att jag är tvungen och  söker skydd här . 

Erat Islam och våran Islam är inte samma . De som lärde er har fel och ni har fel .

Jag har inte tolkat själv de verser utan jag tar kunskap om Islam från de lärda som  sheikh ibn Tejmijje , sheikh ibn Qajjim , sheikh Muhammed ibn Abdul Wahab .

Jag läser också böcker från sheikh abu Muhammed al Maqdisi som sitter i fängelse i Jordanien ,

från sheikh Shaykh Ahmad Ibn Hamad Al-Khaalidee som är i fängelse i Saudi Arabien , Shaykh Ali Ibn Khudayr Al-Khudayr  som sitter också i fängelse i Saudi Arabien .

Jag sa att Knut Bernströms översättning var fel i denna vers men jag sa inte att han gjorde fel överallt  och därför jag använder hans översättning där är den korekt .

Tycker ni att en Muslim kan gå i en icke troendes arme , polis , domstolar , och gå rösta , då är detta erat val .

Min uppgift var att jag ska påminna er att detta är fel  som kan kosta er evift vistelse i elden .
  • UmmAlina
    amatullah skrev 2010-09-13 18:36:06 följande:
    Erat Islam och våran Islam är inte samma . De som lärde er har fel och ni har fel .
    Vad säger du?

Vi pratade ju tidigare om att det endast är Allah som kan döma någon. NU gör du det igen. Du dömer andra.
    Vem säger att du har rätt? Vem säger att jag har rätt?

Allahu Alem....

Tänk till lite....
  • ViceGuy
    Jag har inte tolkat själv de verser utan jag tar kunskap om Islam från de lärda som  sheikh ibn Tejmijje , sheikh ibn Qajjim , sheikh Muhammed ibn Abdul Wahab .

Jag läser också böcker från sheikh abu Muhammed al Maqdisi som sitter i fängelse i Jordanien ,

från sheikh Shaykh Ahmad Ibn Hamad Al-Khaalidee som är i fängelse i Saudi Arabien , Shaykh Ali Ibn Khudayr Al-Khudayr  som sitter också i fängelse i Saudi Arabien .
    De sitter antagligen på kåken för att de är nötter av något slag.

Du kanske borde tänka om? Tror inte Allah har något emot att du lär dig leva med hans icke-troende barn i samförstånd och jämlikhet. Och har han det, så är det ingen gud värdig att följa.
    En gud med lägre moral än en människa förtjänar inte sin status.
    There are no theists in the hospital waiting room.
  • Nami08

Då förstår jag allt amatullah, de "lärda" du följer är inga jag följer jag anser att det de sysslar med inte är islam och de har förvrängt allt.
    På vilket sätt är du så lärd att du kan bestämma vilken av Knut Bernströms tolkningar som är rätt och inte?
    Men jaja nu när du säger att du följer sheikh Muhammed ibn Abdul Wahab så förklarar det ju saken, du är vad man skulle kalla wahabist antar jag?
    Du följer alltså Saudi-Arabiens sharia lagar, jag tror nog att det är rätt meningslöst att diskutera med dig då eftersom du och dina anhängare inte direkt faller mig i smaken angående islam och ni skrämmer mig inte heller med elden då ni inte även om ni tror det kan bestämma över det.
    För er som inte vet är wahhabismen en sekt inom islam som är väldigt ortodoxa och anser att de är utvalda av Gud och att de besitter sanningen om islam, alla andra som inte följer dem gör fel och är så att säga "ute ur islam"

• Gung Ho
    UmmAlina skrev 2010-09-13 06:52:26 följande:
    Hehe? Skulle detta vara ett skämt?
    Talibaner?
    Fundamentalister.
  • Nami08
    Den som lärde mig var Profeten Mohammad (saw) och han behandlade sina grannar med respekt och ödmjukhet, om de var muslimer, kristna eller judar spelade ingen roll. Hans egen farbror trodde inte ens på Gud men han älskade och respekterade honom ändå.
  • amatullah

Tio saker som tar en ur Islam 

Allahhar gjort det obligatoriskt för alla Sina tjänare att träda in i Islam och att hålla fast vid den, samt att vara på sin vakt mot den som går emot den. Han sände sin Profet Muhammadför att kalla till detta, och Hanförkunnade att den som följer Profetenhar blivit vägledd, samt att den som vänder sig bort från honom har i sanning gått vilse. 

Allah
    varnade i flertalet verser för de saker som resulterar i avfall ur Islam, och för Shirk och Kufr i dess samtliga former.  De lärda har även i verken om bestämmelserna kring avfällingar ur Islam påpekat att muslimen kan falla ur Islam på många olika sätt som gör hans blod och pengar lagliga.

Bland de allra farligaste och vanligaste av dessa är tio saker som nämnts av Sheikh Muhammad Ibn Abdil Wahhab och andra lärda – må Allah visa dem alla Hans Nåd.

Här nedan nämner vi dem för er på kortfattat vis – med korta förklaringar därefter, så att du må vara på din vakt samt varna andra för dess fara.

1. SHIRK – Att sätta upp någon vid Allahs sida Allah
    säger:

”Allah gör Paradiset förbjuden för den som sätter medhjälpare vid Hans sida, och Helvetselden skall bli hans sista hemvist. För [dessa] syndare finns inga hjälpare.[al-Ma’idah 5:72]

Att kalla på de döda, att be om dras hjälp eller att ge dem gåvor eller slaktoffer är alla former av shirk. 

2. Att ha någon slags mellanhand eller förmedlare mellan en själv och Allah.
    Att göra du’a (åkallan) till dem och att be dem förmedla hos Allah, och att förtrösta sig på dem är att gå ut ur Islam – kufr.

3. Den som anser att polyteisterna (mushrikeen) inte är icketroende eller som har tvivel om deras icketro eller som tycker att deras väg är korrekt, den personen är själv icketroende – kafir.

4. Den som tror att någon annan vägledning är fullständigare eller bättre än Profeten Muhammads
    eller att en annans lag är bättre än det som Profetenkom med är utanför Islam. Detta gäller även de som föredrar det Onda styrelseskicket (Tahgoot) framför Profetens lag. Den som gör detta är en icke-troende. Under den rubriken faller även följande:

(a) Att tro att system och lagar som människor har uppfunnit är bättre än Islamisk Shariah (lag), till exempel;
    - Att Islam är anledningen till att muslimer är bakåtsträvande
    - Eller att Islam är inget mer än relationen mellan en muslim och Allah och att den inte skall blandas med några andra aspekter av livet.

(b) Att säga att tillämpningen av straffen som Allah
    har föreskrivit, såsom handhuggning av tjuven eller att stena den som begått äktenskapsbrott inte är lämplig för vår tid.

(c) Att tro att det är tillåtet att ge bestämmelser gällande Islamiska transaktioner eller lagfrågor, straff eller andra angelägenheter med något annat än det som Allah har uppenbarat som utgångspunkt. Detta även om personen kanske inte tror att sådana bestämmelser är överlägsna Shariah, för i och med detta så lagliggör denne någonting som Allah har förbjudit.

Det bör även kännas att den lagligförklarar det som är allmänkänt att var förbjudet i Islam, som t ex äktenskapsbrott, att dricka alkohol, transaktioner med ocker (ränta) eller att styra med annat än det Allah
    uppenbarade - Ijmaa’ (konsensus) gällande denne är att den personen är en kafir.

5. Den som hatar någon del av det som Allahs Budbärare
    kom med och förklarat vara lagenligt. Denne har ogiltigförklarat sin Islam, även han/hon utför det han har föreskrivit. Allah säger (i betydelsen av versen):

Därför att de känner motvilja mot det som Allah har uppenbarat – och så har Han gjort alla deras gärningar fruktlösa."
    [Muhammad 47:9]

6. Den som förlöjligar någon aspekt av Islam eller gör narr av Profetens
    Religion, eller någon av dess belöningar eller straff blir en Kafir. Allah säger:

Säg: Är era skämt alltså riktade mot Allah, Hans Budskap och Hans Sändebud? Kom inte nu med [tomma] ursäkter! Ni har förnekat den tro som ni förut bekände.[at-Taubah 9:65-66]

7. Att Utöva Magi
    Det inkluderar också att genom svart magi, se till att en man börjar hata sin fru efter att ha älskat henne eller att fresta en person att utföra något han ogillar. Den som utövar eller är förnöjd med detta är utanför Islam.
    Allah
    säger:

"Men dessa två [änglarna Harut och Marut] undervisade ingen [i magi] utan att först säga: ”Vi är bara en prövning och en frestelse, förneka därför inte tron. [al-Baqarah 2:102]

8. Att Stödja och Hjälpa Mushrikeen (
    polyteisterna) mot Muslimer
    Allah
    säger:

Troende! Välj inte judar och kristna till era bundsförvanter – de är varandras bundsförvanter – och den av er som söker deras stöd och skydd blir en av dem. Allah vägleder inte de orättfärdiga.[al-Ma’idah 5:51]

9. Någon som tror att det är tillåtet att avvika från Muhammads
    sharia är en kafir i enighet med det Allah säger:

Om någon vill anta en religion förutom Islam kommer detta att vägras honom, och i nästa liv
    skall han stå bland förlorarna
    .” [aal-Imran 3:85]

10. Att vända sig helt från Allahs Religion
    Att varken följa eller lära sig dess regler och föreskrifter. Allah
    säger:

Och vem är mer orättfärdig än den som, när han blir påmind om sin Herres budskap, vänder sig bort från dem? [Sådana] syndare skall Vi sannerligen låta känna på Vårt straff![as-Sadjdah 32:22]

Det spelar ingen roll om dessa överträdelser görs på skoj, på allvar eller utav rädsla förutom under tvång. Muslimen bör därför vara på sin vakt mot och frukta att falla in i något av dessa.

Vi söker skydd hos Allah från dessa gärningar som medför Hans vrede och hårda straff. 

Vi ber Allah
    att vägleda oss till det som Han är nöjd och belåten med och att Han vägleder oss och alla muslimer till Hans Raka Väg.

al-Imam Abdul Aziz Ibn Abdillah Ibn Baaz (d. 1420 H) [Majmou’ Fatawa wa Maqalaat]

• P S

Hur jävla klyftig är man när man tror att en sprätt som levde för flera miljoner år sedan kunde sitta och bestämma hur människor ska leva idag? Förövrigt en mycket sned och sjuk människosyn och levnadsstandard. Tukta sin kvinna, herregud....

• Hoppentoss
    Nami08 skrev 2010-09-13 23:39:27 följande:

Då förstår jag allt amatullah, de "lärda" du följer är inga jag följer jag anser att det de sysslar med inte är islam och de har förvrängt allt.
    På vilket sätt är du så lärd att du kan bestämma vilken av Knut Bernströms tolkningar som är rätt och inte?
    Men jaja nu när du säger att du följer sheikh Muhammed ibn Abdul Wahab så förklarar det ju saken, du är vad man skulle kalla wahabist antar jag?
    Du följer alltså Saudi-Arabiens sharia lagar, jag tror nog att det är rätt meningslöst att diskutera med dig då eftersom du och dina anhängare inte direkt faller mig i smaken angående islam och ni skrämmer mig inte heller med elden då ni inte även om ni tror det kan bestämma över det.
    För er som inte vet är wahhabismen en sekt inom islam som är väldigt ortodoxa och anser att de är utvalda av Gud och att de besitter sanningen om islam, alla andra som inte följer dem gör fel och är så att säga "ute ur islam"

Denna tråd vart intressant att läsa. Nyttig och framför allt så var det första gången jag såg någon muslim ta direkt avstånd från en annan på det sättet.

Jag blir glad att se att det funkar ungefär som hos oss kristna att det finns nötter (seketer) inom kristendom som går för långt i sin tro och att man inte vill beblanda sig med dem som är "fanatiska"

Jag hoppas du tolkar mitt inlägg på det positiva sätt jag menar. Jag har ibland svårt att utrycka mig på ett bra sätt.
  • Hoppentoss
    7. Att Utöva Magi
    Det inkluderar också att genom svart magi, se till att en man börjar hata sin fru efter att ha älskat henne eller att fresta en person att utföra något han ogillar. Den som utövar eller är förnöjd med detta är utanför Islam.
    Allahsäger:

Just denna så kommer en fråga upp..

Är det bara kvinnor som urför svart magi?

Kolla texten.

Det inkluderar också att genom svart magi, se till att EN MAN  börjar hata SIN FRU efter att ha älskat henne eller att fresta en person att utföra något HAN ogillar. Den som utövar eller är förnöjd med detta är utanför Islam.
    Allahsäger:

Varför skrivis det bara så? Kan inte en man göra så en Kvinna blir att hata sin man efter att ha älskat honom?