• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • UmmAlina
    oOHalalOo skrev 2010-09-08 20:59:54 följande:
    Det är obehagligt med sånt här takfir-snack. Det är endast Allah (swt) som är vår Domare och han är Den som avgör vem som är vad..
    Helt rätt!
  • UmmAlina
    Nami08 skrev 2010-09-09 13:51:07 följande:
    Jaja amatullah du får skriva vad du vill men jag vet vem jag är och du är ingenting i jämförelese med Gud så du skrämmer inte mig med ditt snack, du tror väl ändå inte att du är profet astaghfirullah.
    Är det någon som vilseleder här så är det du.
    Det är du som inte har bevis, du kan slänga ur dig tusen aya från Koranen men om du tolkar dem som du vill är inte mitt problem.
    Du tar saker ur sitt sammanhang och väljer ut vad du tycker passar.
    Så vi komer ingen vart med diskussionen, Eid mubarak till dig ändå!
    MashaAllah...
  • nur
    amatullah skrev 2010-09-07 15:29:47 följande:
    Jag är skyldig inför GUD att säga sanning oavsett konsekvenser och ogillande .Jag är   hård 
    och kompromislös när det gäller tawhed . Jag lovade GUD att jag ska endast dyrka HONOM .

Hans fiender är mina fiender .

Alla  människor, inklusive dig och mig,    gjorde misaq - det ursprungliga förbundet - mellan oss och GUD . Vi erkände att HAN är våran GUD och att vi endast skall dyrka  HONOM .

Bevis för detta :

[7:172] OCH NÄR din Herre låter nya släkten utgå från Adams söners länder, begär Han av dem att de skall vittna om sig själva [och frågar]: "Är Jag inte er Herre?" [Då] svarar de: "Jo, vi vittnar [att Du är vår Herre]!" [Detta sker] för att ni [människor] inte på Uppståndelsens dag skall säga: "Om detta var vi inte medvetna."

När människor började att bryta sitt löfte GUD skickade sina sändebud Noa , Abraham , Moses , Jesus , Muhammed , frid och välsingelse över de allihoppa , att de ska påminna människor vad de lovade .

När det gäller att hjälpa en människa i nöd klart att jag skulle hjälpa men en sak är att hjälpa tex en gammal gumma som har rammlat  och en hel annan att jag ska jobba inom vården och komma i nära fysisk kontakt med män .

Vi muslimska kvinnor får inte beblandas med män och när jag träffar en man på gatan måste jag sänka blicken . Jag får inte ens titta på honom så hur skulle det vara tillåtet att jag hjälper honom tex  att han ska duscha ?

GUD säger i heliga Kor´anen ;

[24:31] Och säg till de troende kvinnorna att de bör sänka blicken och lägga band på sin sinnlighet och inte visa mera av sina behag än vad som [anständigtvis] kan vara synligt; låt dem därför fästa slöjan så att den täcker barmen. Och de skall inte låta sina behag skymta inför andra än sin make, sin fader, sin svärfader, sina söner, sin makes söner, sina bröder, sina brorssöner, sina systersöner, närstående kvinnor, dem som de rättmätigt besitter och sådana manliga tjänare, som inte längre känner begär efter kvinnor, eller barn som ännu inte har begrepp om kvinnlig nakenhet. Och låt dem inte gå med svajande gång för att dra uppmärksamheten till sina dolda behag. Troende! Vänd er till Gud i ånger [över era fel och synder]; kanske skall det gå er väl i händer!
    Då måste det vara svårt att få hjälp om du blir sjuk för det mesta är manliga läkare?
  • amatullah
    nur skrev 2010-09-10 05:24:18 följande:
    Då måste det vara svårt att få hjälp om du blir sjuk för det mesta är manliga läkare?
    Jag brukar fråga om det finns en kvinnlig läkare och det gick bra alla de gånger jag behövde läkarhjälp.

Om det  finns inte kvinnlig läkare och jag absolut behöver läkarhjälp från manlig läkare ,   då får min man följa med mig
  • nur
    amatullah skrev 2010-09-12 20:11:40 följande:
    Jag brukar fråga om det finns en kvinnlig läkare och det gick bra alla de gånger jag behövde läkarhjälp.

Om det  finns inte kvinnlig läkare och jag absolut behöver läkarhjälp från manlig läkare ,   då får min man följa med mig
    tur att du bor i sverige och har valmöjlighet! även om du inte lyder deras lagar!
  • Gung Ho
    VesperJesper skrev 2010-09-08 15:48:23 följande:
    Är den här tråden ett slags april-skämt? Ingen kan väl ta sånt här med gudar och profeter på riktigt allvar..... eller?
    Hehe, det gäller att ta 'talibaner' med en nypa salt.
  • UmmAlina
    Add3 skrev 2010-09-12 22:57:08 följande:
    Hehe, det gäller att ta 'talibaner' med en nypa salt.
    Hehe? Skulle detta vara ett skämt?
    Talibaner?
  • amatullah
    nur skrev 2010-09-12 21:46:48 följande:
    tur att du bor i sverige och har valmöjlighet! även om du inte lyder deras lagar!
    Jag är tacksam  för att svenska staten tog emot mig och min familj när vi hade svårt  men min tacksamhet  kan inte sträcka sig så långt  att jag byter min tro .

De tog emot mig som jag är dvs som Muslim och gav mig uppehållstillstånd . Om svenska staten har ångrat sig då kan de ändra sig och deportera oss någon annanstans  .

Jag har träffat svenskar  som hade inte svårt att förstå att shariia lagar går med mig oavsett vart jag kommer. De har lättare att förstå detta än ni andra .

Tänk om jag åker med flygplan som kraschar nära  en afrikansk by där jag hittar folk som dyrkar sina statyer .

Skall jag resonera som ni och säga ; a , nu är jag har och  nu ska jag följa deras lagar och regler ? 
    Skall jag göra detta  oavsett om det innebär kufr  genom att   dyrka deras  gudar / statyer ?
  • Nami08

Du talar helt emot dig själv, du säger att du inte kör för fort, alltså följer du lagen när det gäller hastighet, sen säger du att du inte kan följa efter kafirs lagar och att du har bevis på det, du slänger ur dig verser ur Koranen utan något som helst belägg.
    Tala då om varför du ens bor kvar här om du inte avser att följa lagen, det betyder ju inte att du måste bryta mot islam.
    Det går väldigt bra för oss andra att följa islam och samtidigt inte bryta mot lagen.
    Sen är jag väldigt nyfiken på vad du har för bevis för att de aya du refererar till handlar om det du säger då du inte kommit med någon tolkning hittils utan bara verser som du själv tolkat.
    Du sa emot mig när jag sa att i Knut Bernströms tolkning tagut översätts med "onda makter" men senare i tråden har du själv kommit med översättning från Bernström.? Hur ska du ha det?

• ViceGuy
    amatullah skrev 2010-09-13 11:14:35 följande:
    Skall jag resonera som ni och säga ; a , nu är jag har och  nu ska jag följa deras lagar och regler ? 
    Skall jag göra detta  oavsett om det innebär kufr  genom att   dyrka deras  gudar / statyer ?
    Uhm, ja självklart ska du följa de lagar och regler som gäller där.

Det är svårt att "dyrka" gudar man inte ens tror på, ellerhur? Det är ingen som har bett dig att dyrka någon annan gud än den du själv valt. Men om ens självvalda tro inte går ihop med de lagar och regler som landet man bor i har, så är det tron som får anpassa sig, inte tvärtom.
    There are no theists in the hospital waiting room.