• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Gung Ho
    nur skrev 2010-10-16 02:46:08 följande:
    Jaha och?
    Det kan ju vara intressant att veta att TS ansats inte är så oskyldig som den verkar om man känner till den bakomliggande verkliga synen på relationen med demokratiska värderingar (som hon ironiskt nog avnjuter). Det ställer ju hela trådstarten i ett nytt ljus. Men om man tar allt som det presenteras och inte tror att verkligheten är mer komplex så förstår jag att du förstår...
  • Samsmamma
    amatullah skrev 2010-08-27 19:36:30 följande:
    Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .
    Jag har bara en stilla undran... Om man då bryter mot svensk lag, gäller det inte er? Struntar du i det? Och vem blir det som dömer enligt shariia eftersom dessa regler inte gäller i Sverige enligt svensk lag?

Du får gärna följa shariia om du vill det, jag ifrågasätter inte det. Jag undrar bara hur detta funkar rent praktiskt?
  • Amiraty
    Add3 skrev 2010-10-16 21:24:23 följande:
    Det kan ju vara intressant att veta att TS ansats inte är så oskyldig som den verkar om man känner till den bakomliggande verkliga synen på relationen med demokratiska värderingar (som hon ironiskt nog avnjuter). Det ställer ju hela trådstarten i ett nytt ljus. Men om man tar allt som det presenteras och inte tror att verkligheten är mer komplex så förstår jag att du förstår...
    Och hur många troende tror du representerar TS tolkning?
  • Amiraty
    Samsmamma skrev 2010-10-16 21:27:52 följande:
    Jag har bara en stilla undran... Om man då bryter mot svensk lag, gäller det inte er? Struntar du i det? Och vem blir det som dömer enligt shariia eftersom dessa regler inte gäller i Sverige enligt svensk lag?

Du får gärna följa shariia om du vill det, jag ifrågasätter inte det. Jag undrar bara hur detta funkar rent praktiskt?
    Hon har en helt felaktig uppfattning. Enligt Islam så MÅSTE vi följa de lagar i landet vi bor i.
  • Samsmamma
    Amiraty skrev 2010-10-16 21:38:31 följande:
    Hon har en helt felaktig uppfattning. Enligt Islam så MÅSTE vi följa de lagar i landet vi bor i.
    Men om man vill följa shariia då, vem är det som dömer i ett land som inte har det?
  • Gung Ho
    Amiraty skrev 2010-10-16 21:36:56 följande:
    Och hur många troende tror du representerar TS tolkning?
    Det har jag inte utgett mig för att veta, vad du fick det ifrån vet jag ej..
  • Posh

Usch de här trådarna tjänar bara ett syfte och det blir i slutändan alltid bara mer intolerans åt båda hållen.

Way to go liksom...

• Gung Ho
    Posh skrev 2010-10-16 22:30:38 följande:
    Usch de här trådarna tjänar bara ett syfte och det blir i slutändan alltid bara mer intolerans åt båda hållen.

Way to go liksom...
    Ja, totalitärt religiösa åsikter brukar leda till det.

Och demokratiskt sinnade människor har ofta väldigt svårt att ta ovanstående helt på allvar.

Man kan jämföra med demokratiska stater. De krigar inte med varandra, men de har ungefär samma krigsfrekvens mot icke-demokratiska stater som alla andra stater.
  • Amiraty
    Samsmamma skrev 2010-10-16 21:39:49 följande:
    Men om man vill följa shariia då, vem är det som dömer i ett land som inte har det?
    Man följer sharia genom att följa lagen i det land man lever. Inte ett enda land här på jorden har riktiga sharia-lagar förresten, de har som "bäst" ett småplock av lite olika dela ur sharia.
  • nur
    Add3 skrev 2010-10-16 21:24:23 följande:
    intressant, njaaaa finns alltid extrem fall i alla grupper, samhälle eller u name it, men du menar inte den kvinnan är samma som TS? jag förstår inte vad vill du komma med länken, ja hon hotar honom  med att slakta o döda osv. ja och? det väl inget nytt...om jag träffade honom så jag hade sagt att han är en ond männsika och betjännar jävulen o de som betjenar djävulen ska hamma i helvete... men fortfarande vet inte va du vill åstadkomma...