Inlägg från: ernlia03 |Visa alla inlägg
  • ernlia03

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Grattis förresten saftochbulle!! Skrattande

• ernlia03
    ifyouweremine skrev 2010-10-10 16:21:43 följande:
    Vad spännande!! Ska du testa igen imorgon bitti? Det sägs ju i och för sig att hcg-nivån fördubblas varannan dag, men kan ju vara bra att testa med morgonurin också. Du tog ingen bild på testet så vi kan hjälpa till att titta om det ser ut som spökstreck eller riktigt? :)
    Spännande är bara förnamnet! Förvånad

Vet inte om jag vågar testa imorgon bitti. Vill inte få ett negativt test... Men så länge inte mensen kommer kan man ju fortsätta hoppas. Kanske... Men det känns ju hela tiden som mensen kommer. Panik varje gång jag går på toa.

Nej, har inte tagit nån bild, tror inte den där stackars ljusa rosa skuggan ens fastnar på bild...Tungan ute Så risken för spökstreck är väl rätt stor trots allt.
  • ernlia03
    ifyouweremine skrev 2010-10-10 16:45:28 följande:
    Kan förstå känslan. Jag går själv och känner att det kliar lite i testarfingrarna nu när jag är bim-2 men samtidigt känner jag att jag nog borde vänta tills minst bim+1..

Men kom strecket upp inom 10 min? Och det är rosa ändå även om det är svagt (alltså inte grått)? I så fall borde det ju inte vara ett spökstreck.. Spöksträck brukar ju vara antingen att folk har sett ett litet streck efter en halvtimme eller så, alt. att de ser den lilla skuggan där strecket skulle ha varit. Men du har väl testat med samma sticka förut så du kan jämföra med den? Jag håller i alla fall tummen för att du är gravid, jag tycker det låter så faktiskt. :)
    Strecket var helt klart rosa och kom upp inom 5 minuter. Jag har testat med likadana stickor förut och då har det alltid varit blankt vitt förutom kontrollstrecket. 

Känns helt overkligt och det känns hela tiden som mensen kommer. Men det är aldrig något på pappret när jag kollar... Obestämd
  • ernlia03

Tack för alla hållna tummar! Glad

Kommer antagligen att testa imorgon bitti. Har ett digitalt test som legat i skåpet några månader nu, men vågar inte se resultatet i skrift än så väntar nog med det.

Saftmedbulle skrev 2010-10-10 14:53:36 följande:
    Hej tjejer!
    Tack för alla gratulationer! Tråkigt att höra att en del av er fått mens och deppar. Helt naturligt att man blir låg då...
    Ska hålla tummarna för er allt jag kan!

Vill bara slå ett slag för ÄL-stickorna. Det var först när jag började använda dem som jag visste när jag hade ÄL.
    Vi hade bokat tid för utredning i november (för att kolla att allt var ok) men ska ringa och boka av den imorgon.
    Illamåendet har lugnat sig lite nu, vilket är skönt.

Ser fram emot kommande plus här i tråden :)
    Jag har en gyn-tid inbokad nästa tisdag, för att kolla upp diverse saker som kan hindra graviditet. Förhoppningsvis får jag avboka den tiden nu....
  • ernlia03

Uppe med tuppen idag eftersom maken tvingade upp mig när han stiger upp (1,5 h tidigare än vad jag brukar). Han ville vara med när jag testade. Jag tycker det är roligt att han engagerar sig så det var bara att krypa ut från täcket. 

Strecket är fortfarande väldigt svagt, men det kommer upp inom utsatt tid (ca 3 min) och är rosa. Aningen starkare än igår kanske.

Funderar självklart på varför det är så svagt, idag är 13 dagar efter ÄL. Tänk om det inte blir starkare?! Men jag har inga indikationer på mens (BIM +1 idag). Igår kväll började brösten värka, inte som innan mens utan snarare sprängfyllda och bröstvårtorna är riktigt sjuka. Drar och "ilar" i dem. 

• ernlia03
    Inna skrev 2010-10-11 20:44:01 följande:
    essalady: Nu blir jag lite nojjig... Jag har aldrig haft särskilt bra koll på min ägglossning, har ändå ätit p-piller i 15 år och inte behövt ägna den en tanke. Men jag slutade med p-piller i maj och mensen kom igång på en gång så jag räknade med att allt var helt ok.

Nu är vi lite otåliga så vi tetade med ÄL-tester den här månaden (första gången) och jag hade inga utslag alls förren dagen innan ÄL då jag hade ett svagt streck, sen starkare streck än kontrollstrecket dagen efter och på tredje dagen svagt streck igen (testade inte mer sen). Reagerade på det du skrev om att ha låga hormonnivåer...  Hade din kompis försökt länge innan de fick hjälp? Hur upptäckte de att hon hade låga hormonnivåer?
    Jag har alltid haft blankt på ÄL-testet de flesta dagarna, någon dag innan ÄL blir det ett ljust, ljust streck som kanske blir lite starkare tills det blir som kontrollstrecket. Dagen efter är det i princip halverat och sen typ ingenting igen. Jag tror att det är ganska normalt. 
    ifyouweremine skrev 2010-10-11 20:52:29 följande:
    ernlia03 - Låter ju väldigt positivt tycker jag! Imorgon är det säkert starkare igen ska du se. Har för mig att barnmorskorna brukar säga att man inte ska testa förrän 7 dagar efter bim eftersom risken är ganska stor att inget tydligt streck syns innan dess. Men vem klarar att vänta så länge? ;)

Själv är jag bim-1 idag, men istället för spänd och hoppfull så känner jag mig tyvärr helt säker på att jag kommer få mens imorgon. Har haft endel mensvärk i nedermage/rygg som kommit och gått under dagen och dessutom haft den där bekanta känslan av att det pirrar/ilar lite i livmodern och stundtals "rinner till" i slidan. Har för mig det kändes precis så dagen före mens förra månaden. Det enda som inte stämmer är att mina bröst inte är spända/ömma som de var dagen före mens förra månaden, men det kommer väl imorgon bitti.

Suck, hade ju varit så himla roligt om man blivit gravid. Jag har ju till och med tänkt ut en ambitiös plan på hur jag ska berätta för maken ifall jag blir gravid.
    Jag tyckte jag var duktig som klarade mig till BIM-dagen. :)
    Nu känner jag mig dock väldigt gravid, brösten har svällt rejält. På det ena syns det tydligt hur det blivit som en bula på sidan, de är hårda och känns väldigt fulla. Drar och jobbar i livmodern mest hela tiden också.

Jag hade också "mensvärk" i princip sedan ÄL, det har jag alltid. Det blev dock lite annorlunda nära BIM, mer koncentrerat på något sätt. I lördags var jag övertygad om att jag fick mens när jag satt i bilen eftersom jag kände hur det blev blött i trosan. Så har det fortsatt sedan dess, men ingen mens än! :)

Det som jag också reagerade på att jag brukar få tunga och ömma bröst tre dagar innan BIM, men inte den här gången! Så kanske du inte ska deppa ihop helt än... Jag vet hur jobbigt det är att hoppas och sen bli besviken, men jag tycker inte det låter helt kört för dig än!

Vad har du plan att berätta? :) Min make ville ju vara med och testa så det blev inte så mycket mer berätta än "jag tror det syns nåt där!", med lite panik i rösten. Imorse doppade jag testet i urinen och lade det sedan på köksbordet och gick och lade mig igen så fick han kolla. Jag var trött. :)
  • ernlia03

Så här svagt är det stackars strecket idag. Det är lite starkare i verkligheten och aningen lite starkare än igår. Den här gången såg jag strecket på håll och behöver inte vända och vrida på testet för att se det tydligt.

Men som sagt, starkt är det inte, men så länge det iaf blir starkare är jag nöjd just nu!
  • ernlia03
    Kattflickan skrev 2010-10-12 07:43:00 följande:
    Jag tycker att det ser ut som om du är gravid! Grattis! Är du på BIM idag? Jag tror inte att det är så ovanligt att  få otydliga plus fram till ett par dar efter BIM. Finns ju tillomed de som inte får plus alls förrän flera veckor efter BIM.

/Millan 
    Jag är på BIM +2 idag. Borde ha haft ÄL för exakt två veckor sedan och fick, vad jag antar var en nidblödning, för exakt en vecka sedan. Så ägget kanske inte har suttit fast så länge än. Det verkar ju vara väldigt individuellt hur tidigt och starkt man plusar så får intala mig det för att inte oroa mig alltför mycket. :)
  • ernlia03

Tack snälla ni! Hjärta

Det är lite mer lättnad varje gång jag ser att testet iaf är lite starkare än senast. Men jag har väldigt ont i magen, som magknip, så är såklart orolig... Vet ju inte hur det SKA kännas! Förvånad Men magontet sitter högt uppe i magen för det mesta, kanske bara tarmarna eller magmunnen som redan är påverkade. Spännande hur kroppen beter sig pga något som ännu är så litet, så litet. Glad

• ernlia03
    ifyouweremine skrev 2010-10-12 12:29:16 följande:
    Jag har läst nånstans att lutealfasen nästan alltid är 14 dagar, så om du hade äl för exakt 2 veckor sen kanske du egentligen har bim idag, bara att denna måands menscykel är två dagar längre än vanligt? Det kan ju också va en anledning till svagt streck.

Själv har jag ju bim idag, men har jag inte fått mens ännu och har hittills varken haft kraftig mensvärk eller ömma spända bröst, så det kanske blir imorgon den kommer trots allt. Och bara för att jag skriver så kommer den säkert om en timme - bleh!
    Det kan du ju ha rätt i! Får helt enkelt hoppas på ännu starkare streck imorgon bara. Kanske jag t.o.m vågar ge mig på det digitala. Tungan ute

Jag tycker det låter väldigt lovande med icke-symptomen som du har!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet