Inna skrev 2010-10-11 20:44:01 följande:
essalady: Nu blir jag lite nojjig... Jag har aldrig haft särskilt bra koll på min ägglossning, har ändå ätit p-piller i 15 år och inte behövt ägna den en tanke. Men jag slutade med p-piller i maj och mensen kom igång på en gång så jag räknade med att allt var helt ok.
Nu är vi lite otåliga så vi tetade med ÄL-tester den här månaden (första gången) och jag hade inga utslag alls förren dagen innan ÄL då jag hade ett svagt streck, sen starkare streck än kontrollstrecket dagen efter och på tredje dagen svagt streck igen (testade inte mer sen). Reagerade på det du skrev om att ha låga hormonnivåer... Hade din kompis försökt länge innan de fick hjälp? Hur upptäckte de att hon hade låga hormonnivåer?
Jag har alltid haft blankt på ÄL-testet de flesta dagarna, någon dag innan ÄL blir det ett ljust, ljust streck som kanske blir lite starkare tills det blir som kontrollstrecket. Dagen efter är det i princip halverat och sen typ ingenting igen. Jag tror att det är ganska normalt.
ifyouweremine skrev 2010-10-11 20:52:29 följande:
ernlia03 - Låter ju väldigt positivt tycker jag! Imorgon är det säkert starkare igen ska du se. Har för mig att barnmorskorna brukar säga att man inte ska testa förrän 7 dagar efter bim eftersom risken är ganska stor att inget tydligt streck syns innan dess. Men vem klarar att vänta så länge? ;)
Själv är jag bim-1 idag, men istället för spänd och hoppfull så känner jag mig tyvärr helt säker på att jag kommer få mens imorgon. Har haft endel mensvärk i nedermage/rygg som kommit och gått under dagen och dessutom haft den där bekanta känslan av att det pirrar/ilar lite i livmodern och stundtals "rinner till" i slidan. Har för mig det kändes precis så dagen före mens förra månaden. Det enda som inte stämmer är att mina bröst inte är spända/ömma som de var dagen före mens förra månaden, men det kommer väl imorgon bitti.
Suck, hade ju varit så himla roligt om man blivit gravid. Jag har ju till och med tänkt ut en ambitiös plan på hur jag ska berätta för maken ifall jag blir gravid.
Jag tyckte jag var duktig som klarade mig till BIM-dagen. :)
Nu känner jag mig dock väldigt gravid, brösten har svällt rejält. På det ena syns det tydligt hur det blivit som en bula på sidan, de är hårda och känns väldigt fulla. Drar och jobbar i livmodern mest hela tiden också.
Jag hade också "mensvärk" i princip sedan ÄL, det har jag alltid. Det blev dock lite annorlunda nära BIM, mer koncentrerat på något sätt. I lördags var jag övertygad om att jag fick mens när jag satt i bilen eftersom jag kände hur det blev blött i trosan. Så har det fortsatt sedan dess, men ingen mens än! :)
Det som jag också reagerade på att jag brukar få tunga och ömma bröst tre dagar innan BIM, men inte den här gången! Så kanske du inte ska deppa ihop helt än... Jag vet hur jobbigt det är att hoppas och sen bli besviken, men jag tycker inte det låter helt kört för dig än!
Vad har du plan att berätta? :) Min make ville ju vara med och testa så det blev inte så mycket mer berätta än "jag tror det syns nåt där!", med lite panik i rösten. Imorse doppade jag testet i urinen och lade det sedan på köksbordet och gick och lade mig igen så fick han kolla. Jag var trött. :)