• Tedax

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Marsflickan80 skrev 2011-12-23 22:26:53 följande:
    TeaTime: men då är det som jag, äter också fisk, mejeri och ägg (vilket jag alltid får försvara). Kan jag få receptet? Känner mig väldigt fantasilös när det gäller ny mat
    Håller med om att fantasin när det gäller nya recept att begränsad, speciellt när det gäller julmat... Obestämd Krya på dig! {#emotions_dlg.flower} 

Jojjo: Skönt att det (fyskiskt) såg bra ut hos läkaren. Tror att man kan behöva en kombination av att bryta ihop och gå vidare, gråta, skrika, prata massor och vara tacksam över allt man har (inte ett dugg tramsigt!) när något hemskt som missfall drabbar en. Vilka doser av varje kan man ju bara själv avgöra, alla sörjer ju på olika sätt...  Fint att ni kan dela sorgen och göra den till något stärkande! Hjärta Kram!
  • Tedax
    Maria: Skönt att ditt TSH-värde var bra!

Ego: Fertilitetsläkaren ringde mig idag och ville att jag skulle ta ett nytt TSH-prov och även ett prov angående TPO-antikroppar (vet inte riktigt vad det är än, men det har också med sköldkörteln att göra). Var värderna fortfarande förhöjda skulle jag få medicin (hon ville ha ner TSH-värdet under 3,0). Vem vet, det här är kanske förklaringen till våra missfall... Och i så fall, kanske det går att lösa med hjälp av medicin? Drömmer 
  • Tedax
    Kattflickan skrev 2011-12-29 22:14:08 följande:
    Jag känner mig så less på allt. Igår avlivade vi vår katt. Röntgen visade på tumörer i lungorna. Hon var 15 år men vi hade hoppats på några år till. Känner mig helt knäckt. Vilket jäkla skitår 2011 har varit. Är så trött på att vara ledsen. Tyckte så mycket om katten.
    Så sorgligt... Husdjur blir ju som verkliga vänner och familjemedlemmar, det skär verkligen i hjärtat när man behöver ta beslutet att låta dem somna in. Gråter Det hjälper inte att de är sjuka och att man vet att det är det enda rätta, men man saknar dem så ändå. Kram! {#emotions_dlg.flower}

Håller med dig att 2011 verkligen inte har varit ett bra år, hoppas och tror att år 2012 blir ett mycket bättre år, året då allt bra händer: Plus Gravid Baby 
  • Tedax

Känner mig rätt skenis (har BIM i slutet av nästa vecka) ömma bröst, trött och ett humör med ett och annat utbrott mellan allmän deppighet... Obestämd Har i alla fall bestämt mig för en nykter nyårsafton, även om jag vet att det inte ska påverka med alkohol så tidigt. Men förra julen blev vi gravida och på nyårsafton (innan jag visste att jag var gravid) blev det ett par glas vin, så OM jag är gravid nu vill jag försäkra mig om att jag inte druckit något, och OM det skulle bli ytterligare ett missfall så kan man utesluta den orsaken. Vi ska fira nyår med några nära vänner som vet om missfall och annat så jag behöver inte smussla med mina alkoholfria alternativ... Glad

{#emotions_dlg.flower} Hoppas att ni får en underbart härlig nyårsafton och ett riktigt gott nytt år! Skål

År 2012 året då det händer... Glad    

• Tedax
    Åsali: Välkommen!

Jojjo: Vid första missfallet började jag blöda mitt på dagen på jobbet. Gick hem den dagen och var hemma dagen därpå. Hade sedan en inplanerad ledighet, så jag jobbade en dag och var sedan ledig några dagar. Vilket var väldigt skönt eftersom min man också var ledig då. Andra missfallet kom i samband med en helg så jag började jobba på måndagen igen. Har inte haft fysiskt ont vid något av missfallen, så det har "bara" varit det känslomässiga att hantera... Efter det första missfallet kände jag mig helt knäckt för jag trodde verkligen att vi skulle få barn och missfall var bara något man hör talas om och som drabbar andra. Andra missfallet kändes inte lika mycket för på något sätt vågade jag inte tro på att det skulle gå bra... Rynkar på näsan Håller med om vad några av de andra skrivit att det kan vara skönt att jobba för att tvingas tänka på något annat, hur effektiv jag var de första dagarna är en annan sak. Men det är bara du som vet hur du känner och hur lång tid du behöver innan du orkar jobba igen. Kram! {#emotions_dlg.flower}
  • Tedax

Hur har det gått för er med BIM på nyårsafton? Hoppas att vi kan inleda det nya året med positiva besked... Glad

• Tedax
    DubbelA och kristin10: Usch och fy för tantbesök! Pepp & kram! {#emotions_dlg.flower}

NICU: Ja, det är seeegt att vänta...

Ego: Själv väntar jag på att det ska bli fredag för då ska jag testa. Glad Känns som jag har en hel del symptom så det blir säkert ett fett minus... Rynkar på näsan Kan t ex inte dricka te längre (kris & panik, gillar verkligen te... Flört), spydde till och med av det på jobbet igår...
  • Tedax
    Kattflickan skrev 2012-01-03 20:18:10 följande:
    Då får du byta nick teatime

Att bara spy sådär är väl inget man bara gör. Det bådar antingen gott eller så är det magsjuka. Hoppas på det första.
    Hihi, funderar på det.. Flört Det är nog inte magsjuka i alla fall, kan äta som vanligt. Bara inte dricka te... Förvånad
  • Tedax
    hoppas på plus skrev 2012-01-04 19:19:22 följande:

Precis!! jag e helt hemsk sista veckan innan BIM!! Känner på brösten om de ömmar, kollar papperet när jag går på toa och bara väntar på lite mensvärk... Springer typ på toa hela tiden... haha!

Som sagt, veckan innan BIM e helt klart den värsta...  
    Hihi, vad jag känner igen mig! Så skönt att det finns likasinnade... Glad Håller tummarna att det blir plus för dig!

Millan: Åhh, vilken underbar vän du har! Hjärta

Kaprifolen: Kör på... Flört Även dagen efter ÄL kan ju funka.

Ego: 
    Tack för alla tummar! {#emotions_dlg.flower} 
  • Tedax
    Jojjo77 skrev 2012-01-05 09:29:35 följande:
    Jaaa, det är väl så. Hade en bra dag igår och idag känns det också bra. Har beställt hem nya gravtester nu och ska gå och hämta ut mina nya sprutor idag. Så... nu kör vi igen!!!
    Det kommer bra dagar och det kommer dagar då det känns helt åt skogen. Men de dåliga dagarna blir färre även om en liten tagg i hjärtat alltid kommer att finnas där över missfallet. Härligt att höra att du mår bättre och att ni snart är på banan igen! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet