• Tedax

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Suck, ljusröda flytningar igår och ett negativt test idag... Rynkar på näsan Mensen är på väg. Pinsamt hur man kan lura sig själv när man vill så mycket. Skäms Var helt övertygad att jag var gravid och mannen likaså, tror att han är den som blev mest besviken och ledsen och då känner jag mig ännu mer skyldig (till att ha lurat både honom och mig)...

• Tedax
    Jezza80: Förstår din förvirring, men annorlunda symptom är alltid spännande... Glad

DubbelA och NICU:
    Det låter helt underbart med några veckor i Thailand så här års!  Solig 

NICU: Grattis på födelsedagen! Hoppas att du får din present! Drömmer  

Jojjo: Hoppas att det tar sig!

Kaprifolen: Hoppas att Pergokur nummer två funkar för er med!
  • Tedax
    Ego: Tack för alla peppningar, det värmer att veta att man inte är ensam om att känna efter lite för mycket... Flört Vi berättade för svägerskan och svågern igår om våra försök att bli fler och att vi fått två missfall. Det visade sig att det hade tagit dem drygt ett år och två tidiga missfall att bli gravida med barn nummer två. Det var skönt att prata om det och att höra att det faktiskt kan funka trots att det tagit tid och att vi fått två missfall.

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

December
    20 - Lilysweet (2:a försöket)
    31- Mtt78 (försök nr 3, 1:a efter MA i nov)

Januari 
    11 ca - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår)
    13 - Jezza80 (försök nr 13) ÄL ca 31/12
    14 - Kiyona (försök 12, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 31/12
    16 - MariaF79 äl ca 5 jan (försök nr 15, mf i jan, maj och dec -11, mf-utredning ska påbörjas i jan -12)
    16 - NICU (försök sedan okt -10, MF april+oktober 2011)
    17 - Clementine (ca 21:a försöket)
    23 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6-7 jan, försök nr 10, andra m Pergo)
    29 - DubbelA äl ca 17 jan, (försök ca 17)
    30 - Kristin10 (försök nr 5)

Februari
    4 ca - Tea Time (försök 12, MF på försök 1 och 8)    

IVF

Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 23 aug (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftochbulle  BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
  • Tedax
    Gris: Grattis till plus! Kul att du är tillbaka i tråden. Grisen i profilbild får mig alltid att le, så söt... Glad
    Saftis
    : Så härligt med ett lyckat VUL ! {#emotions_dlg.flower}

Millan: Förstår att väntan är seg, speciellt när man kan jämföra och se hur det kunde varit. Men skulle ni inte köra igång med IVF snart...?

Hoppas på plus: Pepp, pepp, det räcker med EN snabb simmare! Flört

Många med BIM imorgon, hur går det för er? 
  • Tedax
    Ego: Pust, ytterligare en lång vecka är slut. Glad Januari månad är intensiv när man arbetar med ekonomi, så här på fredag kväll är jag helt slut... Men har ändå lyckats komma iväg och tränat ett par gånger denna vecka, mycket skönt och det hjälper dessutom bra mot stressen.

Fick mina nya provresultat angående sköldkörteln, TPO-antikropparna (under fem) och T4 (17) var bra, medan TSH-värdet stigit till 3,99. Så nu har jag börjat med en låg dos Levaxin. Gynekologen var inte så positiv till att detta skulle fungera (dvs minska risken för missfall), men sa samtidigt att de var liberala med att skriva ut Levaxin om man ville ha ner sitt TSH-värde under två, villket jag gärna vill. Glad 

Ha en underbar helg! {#emotions_dlg.flower} 
  • Tedax
    Jezza: Att den där jävla tanten alltid dyker upp... Rynkar på näsan Fixar listan. Kram!

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

December
    20 - Lilysweet (2:a försöket)
    31- Mtt78 (försök nr 3, 1:a efter MA i nov)

Januari
    11 ca - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår) 
    14 - Kiyona (försök 12, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 31/12
    14 - MariaF79 äl 3 jan (försök nr 15, mf i jan, maj och dec -11, mf-utredning påbörjas jan -12)
    16 - NICU (försök sedan okt -10, MF april+oktober 2011)
    17 - Clementine (ca 21:a försöket)
    19 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6-7 jan, försök nr 10, andra m Pergo)
    29 - DubbelA äl ca 17 jan, (försök ca 17)
    30 - Kristin10 (försök nr 5)

Februari
    4 ca - Tea Time (försök 12, MF på försök 1 och 8)   
    9 - Jezza80 ÄL ca 27/1 (försök nr 14)

IVF
    Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 23 aug (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftochbulle  BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
  • Tedax
    Gris & Maria: Tack! Hoppas som en toka att Levaxinet kommer att funka för oss! Glad

Jojjo: Håller med dig! Trodde inte heller att det skulle ta så lång tid eller påverka en så mycket känslomässigt. Den här tråden blir verkligen räddningen många gånger... Hjärta
  • Tedax
    L Maria skrev 2012-01-18 19:34:04 följande:
    Rosenrot ändrade (jag antar att det är pga den) förresten min lutealfas med tre dagar, gick från vanliga 11 till 14 den här gången!
    Testade också Rosenrot någon månad och det förlängde min cykel med några dagar...

Pepp & kram, man borde få en extra dos tålamod när man ger sig in på att försöka skaffa barn... {#emotions_dlg.flower}  
  • Tedax

Hihi, vilken fantasi gällande nya nicks... Flört

NICU: Stort grattis! Så klart att det är er tur nu! Tredje gången gillt osv Glad 

Kram till alla med mens och andra svackor! Håller med om att det är många gravida nu, förhoppningsvis är vi alla det snart. Tydligen är det drakens år i år och då ska det födas extra många barn...

• Tedax

Känner mig rätt låg... Har nog ÄL i dagarna, men än har testerna inte visat något. Har liksom ingen lust till sex, ingen lust att ens försöka, för det känns som att det ändå inte kommer att fungera. Blir ett år äldre nästa vecka och är inte ens gravid igen, och det är över ett år sedan första missfallet. Känns lite ensamt när jag testar, tempar, läser, funderar, ringer runt och maken helst inte pratar om det för att det är ett problem (som inte han kan lösa)... Tiden bara går och det händer inte så mycket... Tanken börjar komma krypande nu, tänk om det inte kommer att fungera för oss, tänk om vi inte får några barn. Vad gör vi då? Försöker hålla tankarna i skick med träning och yoga, vänner, har till och med skaffat en ny hobby. Med det hjälper liksom inte. Det känns som om allt är i väntan på... Graviditen, barnet, den efterlängtande familjen... Det känns som om det är en lång väg dit, om vi kommer dit alls.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet