• Nemi76

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Dag 12 efter ÄL och inte en enda känning. Nu väntar jag bara på mens för att se när jag hade ÄL, om den kommer på lördag eller måndag.... Jobbig väntan

• Nemi76
    MissOlsson skrev 2011-07-28 12:49:03 följande:
    Hmm jag börjar undra lite nu.
    Trodde jag fick min mens häromdagen då jag fick någon brun-rosa flytning som varade i två dagar men sedan inget mer. Idag har jag fått vanliga flytningar?
    Har ju oregelbunden mens så jag vet inte om det är för tidigt att göra ett gravtest ? Förra cyklen var på 24 dagar och denna gången är jag uppe i 29 dagar och ingen mens och det är 11 dagar sedan ägglossningen.
    Vad tror ni är? det för tidigt att göra ett gravtest?

Hur lång lutealfas har du normalt?
  • Nemi76
    MissOlsson skrev 2011-07-28 13:06:04 följande:
    Jag hade bara 8 dagars lutealfas förra månaden(har inte hunnit kolla fler månader)

Det är ju ganska kort lutealfas. Vissa tester visar ju dessutom ev graviditet tidigare än BIM så det är nog inte för tidigt att testa. Är det negativt och ingen mens kommer är det ju bara att testa igen Bara och bara, som om man är cool nog att avhålla sig från att testa stup i kvarten
  • Nemi76
    MissOlsson skrev 2011-07-28 13:59:34 följande:
    Hehe ja
    Detta blir mitt första gravtest så jag är lite smått nervös

Håller tummarna!!
  • Nemi76

EGO: Bråk och gräl med sambon och jag undrar bara om det kommer fortsätta såhär när man förhoppningsvis fått en bebis? Detta tar väldigt mycket på krafterna och vårat förhållande

• Nemi76

Sophy80: Är inte där (än) utan kämpar vidare med Pergo (bara andra kuren ju) men skickar en styrkekram och tänker på dig.

• Nemi76

Enligt FF är min BIM idag och tempen har stigit istället för dalat. Fast jag är övertygad om att jag hade ÄL två dagar efter FF menar att jag hade ÄL och att min BIM istället är på tisdag. Så jag får avvakta tills dess och väntan är olidlig!! Dock känns det som om jag har mensvärk och att mensen är på G

• Nemi76
    hoppas på plus skrev 2011-07-31 12:52:58 följande:

Hmm... Jobbigt! Själv börjar min långa väntan på BIM nu! Jag hade ÄL i fredags, känns som en evighet!

Hoppas att det inte e mensen du känner utan nånting mycket roligare   

Tiden mellan ÄL och BIM är en enda lång plåga! Första veckan går bra men när det börjar närma sig BIM blir dagarna milslånga! Har försökt hitta på saker så att dagarna ska gå lite fortare men det känns hopplöst. Just nu önskar jag bara att det blir tisdag...måndag kommer gå relativt fort, då har jag saker inbokade. På tisdag har jag fyra förhandlingar inbokade så den dagen kommer också att gå fort och så håller vi tummarna för ingen mens och att det är något annat än mensvärk jag har!!!
  • Nemi76

Nu har jag justerat ÄL på FF manuellt och så hålls tummar och tår för att mensen inte kommer imorgon!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet