• Nemi76

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Välkommen lyckaokärlek! Håller tummarna för plus på torsdag

• Nemi76

Jezza80: Oj vad pirrigt! Ja, den där lutealfasen är olidligt jobbigt långsam!! Håller tummarna!

• Nemi76

Grattis marja!!!! Och grattis Polarlantis till ÄL!!

Håller tummarna för plus, lyckaokärlek!!    

• Nemi76

Just det, jag har äntligen fått tummen ur att berätta för mamma. Fick ta det på telefon för jag fick aldrig tillfälle att träffa henne face to face ensamma så jag kunde säga det då. Men det känns bra, fast jag stör mig lite på en kommentar hon kläckte. Hon trodde att det kunde bero på att jag åt p-piller så länge. Jag började äta p-piller när jag var 14 och slutade när jag var ca 27. Men det som stör mig allra mest är nog att det var mammas idé att jag skulle börja såpass tidigt. Jag hade skaffat pojkvän och fick inte sova över hos honom förrän jag skaffat p-piller. Jag hade aldrig regelbunden mens innan jag började med p-piller.... Nu kom min mens ingång direkt efter att jag tagit ut p-staven (när jag var ca 27) så det var ju bra. Men antagligen har jag aldrig (eller iaf väldigt sällan) haft ägglossning...

• Nemi76
    marja78 skrev 2011-07-07 10:17:10 följande:
    Nemi76 - Jobbigt samtal med din mamma. Det är en sådan typisk mammakommentar. Du kan inte ändra ngt historiskt och det finns ju hur många som helst med lång p-piller historia som blir gravida. Men skönt att ha berättat det iallafall.

Ja, det kändes lite som att den kommentaren hade jag kunnat vara utan. Nu blev jag istället lite småbitter på henne som ville att jag skulle börja med piller såpass tidigt   Fast det är antagligen inte pillrenas fel att jag av inte har ägglossning...tror jag iaf...
  • Nemi76
    Irmeline skrev 2011-07-07 11:31:42 följande:
    p-piller förstör inte fertiliteten, däremot kan det dröja ett tag tills mensen kommer tillbaka, men sen har man snarast "sparat" äggen som inte lossat, så har jag fått höra, att man då istället är fertil längre.
    Men nu med pergo tempar du ju och kan se att du verkligen får ÄL :)

Ja, mensen kom ju igång direkt efter att jag slutat med p-piller/p-stav. Förra månaden fick jag utslag på stickan och temphöjning så ÄL hade jag förhoppningsvis
  • Nemi76
    Pergofråga -- Jag är på dag 6 i cykeln och tog denna gångens första Pergotablett igår och den andra idag. Igår kväll hade jag ganska kraftig "känning" på höger sida nere vid livmoderstrakten och idag spänner det och klämmer i hela nedre delen av magen. Det kan ju inte vara ÄL-dags än och en biverkning av Pergo känns ju lite tidig eftersom jag är på tablett nr 2 idag...blir lite fundersam dock på vad det kan bero på...
  • Nemi76
    Irmeline skrev 2011-07-07 11:39:40 följande:
    Oo.. vad gjorde ni för naughty på jobbet såhär i ÄL-tider? Tungan ute

• Nemi76
    Irmeline skrev 2011-07-07 11:41:06 följande:
    Ingen aning. Jag fick känningar efter tablett 3 ung, då kom flytningar och svag molvärk.
    Men det kan n og vara olika.
    Hoppas det är ett bra tecken :)
    Kur 2 är en lyckokur har jag hört!! Flört

Det håller jag tummarna för!! Nu är jag trött på svägerskornas prat om magar, hjärtljud och hela faderullan! Men än så länge har jag sluppit kommentarer om att det är dags för mig snart och då tillbringade jag ändå en hel eftermiddag med en höggravid svägerska samt sambons bror och hans fru som har två snorungar Men när de för femtioelfte gången frågade svägerskan vad bebisens hjärtljud var på ropade jag från mitt håll "två!". Fast någon gång kanske jag förstår relevansen i att veta bebisens hjärtljud (såvida man inte är den som är gravid eller tillsammans med den som är gravid för då kanske det är bra att veta om barnet mår bra).
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet