• Nemi76

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kattflickan skrev 2011-08-03 10:44:38 följande:
    Grattis Nemi! 

Min graviditet har gått åt helvete. Även det här barnet hade downs syndrom och vi gör snart abort.

Sen kommer vi att få någon form av utredning. Två barn med downs syndrom är så pass ovanligt, det ska knappt kunna hända. Men det hände oss. Hur mycket otur kan man ha.

Vet inte hur det kommer bli framöver, finns en stor risk för att jag aldrig kommer att bli mamma. 

Tack!

Åh vad jag innerligt hoppas att du klarar detta och att du blir mamma till slut! Det känns som att man borde kunna utreda orsaken och göra något åt detta!
  • Nemi76

Tack för alla grattis!!!!

DubbelA: Härligt att ni fått resultaten och att det ser bra ut för bebis i framtiden för er Kan trösta dig med att jag inte kände någon smärta alls vid kontrastultraljudet. Det bökades runt i snippan lite men det var mest obekvämt, därefter hade jag full koncentration på teveskärmen och vad som hände i min livmoder när de sprutade in kontrastvätskan. Det var svårt att se vad som var vad men jag hade en jättepedagogisk och bra gynekolog som förklarade allt   

• Nemi76

Jag vet att det inte behöver betyda något men imorse blev det yttepyttelite blod på pappret när jag torkade mig och oron är enorm! Hur ska jag kunna koncentrera mig på jobbet idag?!

• Nemi76
    ceke skrev 2011-08-08 09:09:18 följande:

Åh.. känner igen det där. Hade också lite så i början och det går inte att göra annat än att oroa sig, trots att man som du säger, vet att det inte behöver betyda nåt. Håller tummarna för att allt är som det ska! Styrkekramar!

Tack!! Ja, det är svårt att inte oroa sig trots att man vet att det inte behöver betyda något. Dessutom (äckelvarning) så gjorde jag nr 2 och var hård i magen så det kan ju vara ngt blodkärl där som gått sönder också, det har hänt förr :-/
  • Nemi76
    ceke skrev 2011-08-08 09:20:46 följande:

Precis så blev det för mig. Då kom det rött blod och jag målade fan på väggen. I onödan som tur var! Om du vill, tror jag att growingpeople har en del läsning om graviditet och småblödningar i början. De lugnade mig lite i alla fall...

Vilken vecka är du i nu? Tror att det är först 25 dagar efter ägglossning som man kan se ett hjärta ticka med de allra känsligaste ultraljudsmaskinerna... men om du är orolig, ring och fråga på kvinnokliniken. Antagligen kommer de bara säga att det enda som finns att göra är att avvakta, men man vet aldrig.

Det var så lite blod så det känns onödigt att ringa än, om det inte blir mer vill säga.
    Jag går in i vecka 6 idag. 
  • Nemi76

Tack för allt pepp! Var inget blod på pappret nu iaf, förhoppningsvis var det bara ett blodkärl som brast lite pga hård nr 2 Fast det hugger lite i magen och även om jag haft växtvärk som tusan tills nu så finns oron där

• Nemi76

Jag är 5+0 idag så jag avvaktar nog lite. Kommer det inte mer så hoppas jag att det är lugnt...

• Nemi76

Absolut inget mer blod nu, men det känns på något vis som om jag har sköra slemhinnor. Det känns liksom torrt och ömt när jag torkar mig.

• Nemi76
    SmoochiePoo skrev 2011-08-09 09:58:37 följande:
    Tror bestämt jag plussat igår! Hoppas lilla fröet vill stanna denna gång! Skrattande

Grattis!!!!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet