• Nemi76

Vi över 30 som längtar efter första barnet

hoppas på plus skrev 2011-08-01 08:56:09 följande:

Ja! Va spännande! Håller verkligen tummarna för er

Jo, låg å funderade lite igårkväll innan jag somnade... Egentligen e perioden mellan ÄL och BIM den bästa och minst jobbiga! Dels för att man har gjort vad man kan, du kan inte påverka mera för tillfället och chansen finns faktiskt att det håller på å bli en liten i magen  

Så, nu måste vi tänka att den här perioden är den avslappnade och sköna tiden när man inte behöver oroa sig om man prickat in ÄL eller i värsta fall ens  kommer få någon?! Så njut nu tills du får se ditt plus om nån dag     

Jag försöker koppla av och tänka att jag ändå inte kan göra något men det är svåååårt!! Istället går man och enna "kniper" och försöker att inte blöda. Hur skumt som helst för skulle mensen komma kan jag ju knappast påverka det, men ändå försöker man på något sätt undvika att blöda :-/
  • Nemi76
    hoppas på plus skrev 2011-08-01 09:09:41 följande:
    Haha! Ja, jag vet att det låter bra, men jag e precis som du! Typ ignorerar om jag skulle känna mensvärk osv...

Men helt ärligt så känns det verkligen hopplöst nu... Så nästa vecka när vi kommer hem efter lite mer semester så ska jag ringa å boka tid för att få hjälp  

Har jättemensvärk just nu så hoppet är inte högt direkt

Hoppas att det går lika fort för dig i vårdsvängen som det gjorde för mig och att det inte är något som inte kan fixas enkelt om det nu är något fel.  
  • Nemi76
    hoppas på plus skrev 2011-08-01 09:18:30 följande:
    Ja, hoppas verkligen man får träffa nån som vi blir bra bemötta av! vart vände du dig? Vad är det man börjar kolla upp?! Har ingen koll...

Trist om de e mensvärk  

Jag ringde min Vårdcentral och fick reda på att jag kunde ringa gynekologmottagningen på sjukhuset direkt, utan remiss. Sedan fick jag vänta knappt 3 månader innan jag och min sambo fick komma på besök, prata med en barnmorska, svara på frågor samt göra blodprov. Sedan fick jag åka till sjukhuset och lämna blodprov på dag 21 (tror jag det var) och sambon fick lämna spermaprov. Därefter skulle jag göra gynundersökning och sedan en gynundersökning med ultraljud och kontrastvätska för att se att jag hade fri passage i äggledarna (vilket jag hade) och sedan fick jag Pergo utskrivet. Allt var klart i april vill jag minnas och mitt första besök hos barnmorskan var i slutet av januari. Så allt gick väldigt snabbt får jag säga
  • Nemi76
    hoppas på plus skrev 2011-08-01 09:41:05 följande:
    Åh! Det låter ju bra! Ska ringa när semestern e slut

Hoppas verkligen att de inte e mensvärk du känner...   

Det hoppas jag också, men nu gör det rejält ont

• Nemi76
    Polarlantis skrev 2011-08-01 09:51:01 följande:
    Hej alla i sommarvärmen!
    Har haft lite datapaus så jag har inte alls hängt med här, hoppas när jag börjar läsa bakåt i tråden att det finns några fina plus där Flört

Vi har njutit av att vi förlovat oss och väntar spänt på att våra ringar ska komma, vi var lite sena med beställningen, haha! Men då får man ju fira en gång till ju! Första mensen efter MA har kommit och gått och jag känner mig NORMAL igen, pigg, glad och börjar se resultat på vikten, dom kg som jag gick upp ska bort nu! 

Så läget är rätt...avslappnat faktiskt! ÄL borde ske nu i dagarna men jag har inte ont som jag brukar så kanske det är en sådan där hoppa-över-månad som man läst om...? Jaja...ska leta upp listan och skriva in mig igen iaf! Längtar så klart efter liten...men det är ok om det inte blir ngt just nu...men snart tack!
    GLAD SOMMAR till er alla i tråden!!!      
    Detsamma och grattis återigen till förlovningen!
  • Nemi76

Egouppdatering: Just nu ser det ut som mensflytningar. Hel-vete också

• Nemi76
    hoppas på plus skrev 2011-08-01 20:51:04 följande:
    Nej!! Va trist Ja håller dock fortfarande tummarna
    Det kan behövas! :-/
  • Nemi76

Uppdatering: Än så länge har inget hänt. Hoppas att denna dagen passerar blodfri!!

• Nemi76

Jag kunde inte hålla mig till imorgon!! Visst är det tokpositivt?!? Jag tror aldrig att jag har varit såhär lycklig
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet