• Nemi76

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Obs äckelvarning!

Nu blir jag lite irriterad på min kropp. 12 dagar efter ÄL fick jag en liten blödning så jag trodde att jag hade fått mens. Satte in en tampong och när den togs ut var det lite blod på. Satte in en ny och när den togs ut - inget blod. Hade in en under natten - inget blod. Idag är dag 13 efter ÄL och min lutelafas har varit mellan 10 och 12 dagar (fast det är ju inte alltid jag haft ÄL om jag haft det över huvud taget). Ska mensen komma får den för fasen komma rejält nu så jag kan börja med nästa Pergo-kur!!

• Nemi76

Ang svågern så säger sambon inte så mycket, han frågade mig om jag ville att han skulle säga till brorsan men jag vet inte än. Ingen vet att vi försöker så jag vill säga till mamma först isf. Kommentaren om äckliga ungar är ganska bra för hans barn är jäkligt bortskämda och jobbiga till tusen, uppväxta på socker som de är, så det skulle man kanske kunna slänga till med....

Jag får grunna lite, det är inte säkert att det sägs något alls...hoppas de håller tyst...

• Nemi76
    ceke skrev 2011-06-30 13:48:02 följande:
    Hmmm... om du brukar ha en lutealfas på 10-12 dagar och du bara fick en liten blödning och att tempen dippade så där för att sen skjuta i höjden igen, så skulle nog jag ta och förbruka ett gravtest

Lycka till!
    Jag tänkte avvakta lite till och testa på lördag om inget hänt på blödningfronten
  • Nemi76

Mer spammande av tråden samt lite äckelvarning:

Inget blod på tampongen nu heller. Börjar faktiskt att bli lite nervös nu...

• Nemi76
    Jezzi80 skrev 2011-06-30 15:25:00 följande:
    Kan du känna tappen nåt? Den borde väl va "hård som nästippen och öppen för att släppa ut blod" om du ska ha mens men "hård som nästippen och stängd/igenpluggad" om det inte e mens? Eller? Har jag fattat tappen rätt då? Hmm...
    Hoppas innerligt att det inte kommer mens för dig, säger som andra... time to check ?
    Men förstår även att du kanske vill vänta lite... besvikelsen blir lätt rejäl om det e neg Rynkar på näsan

Kram

Jag brukar inte pilla på tappen så jag är rädd att jag inte skulle känna någon skillnad

Ja, dels vill jag vänta för att avvakta om mensen kommer innan helgen och skulle det mot förmodan vara ett plus på stickan så hade jag i mitt lyckorus inte klarat av att sitta mittemot min kollega utan att avslöja något Det är nästan så att jag inte kan låta bli att le bara vid tanken på att det kan bli ett plus.... Fast jag försöker vara realistisk och tänka att mensen säkert kommer...men jag har ingen riktig mensvärk heller... Fasen vad jobbigt det är att vänta!!!

• Nemi76

Jezza80: Grattis till viktminskningen, målgången och förlovningsdagen!!!

Jag tänkte själv försöka bli av med överskottet faktiskt. Om mensen nu dyker upp så ska jag se till att gå ner så mycket jag bara kan tills jag plussar! Fast även om jag nu skulle plussa så ska jag iaf försöka äta nyttigare och promenera lite mer...

• Nemi76
    hoppas på plus skrev 2011-06-30 18:30:11 följande:
    Nemi!!!! Hoppas verkligen att det blir ett plus för dig Håller tummar å tår
    Tack tack Det är jäkligt svårt att inte börja hoppas, planera, fundera osv just nu. Imorgon kommer att bli en helvetisk dag där jag kommer att springa på toa stup i kvarten och torka frenetiskt för att inte missa något. Men än så länge ingenting men jag är lite nervös över att det onda i magen är mensvärk. Fast jag har rejäl magknip av tortellinin jag åt nyss också
  • Nemi76
    ceke skrev 2011-06-30 21:43:08 följande:
    Mensvärk är rätt lik växtvärk om det som vi alla hoppas på är ett plus för din del

Ni är för söta Men nu känns det verkligen som mensvärk!!! Jag är livrädd varje gång jag går på toa men samtidigt, finns det något där så kommer det inget på pappret...kommer det blod så är det ju inget där inne. Det är liksom redan kört isf. Hopplöst att gå och hoppas att det inte kommer något på pappret, men så har man ju andan i halsen varje gång man torkar sig.

Det kommer att bli en lååång dag idag...

• Nemi76
    Kaprifolen skrev 2011-07-01 13:45:39 följande:
    När ska du testa Nemi, spännande ju!!!!
    Om inget hänt på några timmar ska jag ta vägen förbi Apoteket på hemvägen och testar gör jag imorgon.... Är smått nervös för att det faktiskt ska vara något där inne!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet