Irmeline skrev 2011-07-07 11:59:13 följande:
Själv så är det riktigt dött på sexfronten! Inte haft sex sen jag plussade, vilket är snart en månad sen!!
Förra gången jag var gravid gjorde det ont vid sex, och efter en orgasm en gång låg jag kvar och kved i säkert en kvart med krampaktig smärta i livmodern. Denna tidpunkt visade sig sedan stämma med dagen då utvecklingen stannade. Givetvis kan det ha varit vad som helst som utlöste det, men man blir ju lite nojjig. De säger ju att man kan ha sex en "normal" graviditet, men hur vet man att man har en sån innan det skiter sig? Vissa med många mf råds ju att inte ha sex de 12 första veckorna. Tror mallanis gjorde så efter hennes 2mf, och så gick det ju bra tredje gången!
Dagen innan jag plussade denna gång så gjorde det ont vid sex, fattade inte varför. Sen när jag plussade dagen efter så förstod jag. Jättejobbigt, för jag är kåt, i alla fall psykiskt, men rent fysiskt känns det omöjligt med svullen mage, stark molvärk, värk kring blygdläpparna, och extremt svullna bröst som gör ont bara av att gå. Att låta dem guppa eller bli berörda, eller värst av allt, ha någon som ligger på dem är ett stort no no. Så hur gör man? Dessutom ä jag rädd för smärtan vid penetrationen. Och så är jag skiträdd för orgasm.
Ibland känner jag mig superinspirerad men då säger mannen tvärnej. han vägrar riskera något sääger han.
Så här har sexlivet tagit slut redan innan barnet kommer! ;) Hoppas kunna ta upp det snart.
Inte lätt för sexlivet det här med barnaskaffning. Först är det massa tvångssex, sen blev det visst sexförbud! Suck. Längtar efter självvalt sex i min egen kropp! Just nu känns det som en alien tagit över mig.. Hoppas det går över.
Ursäkta alla detaljer om mitt sexliv, kanske inte så intressant. Och med allt gegg som avhandlas i den här tråden så antar jag att ni inte är så känsliga för detaljer

Usch, det där låter jättejobbigt. Här är det så att jag känner mest "lust" att sexa när det är ÄL-dags. Lust och lust, det känns mest som ett måste. Sambon blir ju pressad och stressad såklart och önskar att vi sexar lite då och då och kanske lite mer vid ÄL men jag känner att den där spontana sexlusten lyser med sin frånvaro. Ibland känner jag att det hade varit jäkligt skönt att bli gravid för då slipper jag ha sex mer!!

Får väl hoppas att sexlusten kommer tillbaka efter man plussat för annars vet jag inte vad jag gör. Hade jag varit min sambo hade jag kännt mig lite utnyttjad som "sexslav" redan innan och då bli "förvägrad" sex efter graviditet hade ju inte gjort saken bättre. Men vad ska man göra liksom?