• Nemi76

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Minus på ÄL-testet imorse och jag blev lite fundersam. Jag har Clearblue Digital och på instruktionerna står att man kan testa även på morgonen. Tidigare har jag inte testat på morgonen men samtidigt har jag haft lite svårt att hålla mig i 4 timmar (som det står att man ska göra) så morgonen känns som en bättre tidpunkt. Dag 13 och ingen glad gubbe. Förra ggn kom den på dag 13 och nu blir jag ju lite nervös över att inte få glad gubbe....

• Nemi76
    Kattflickan skrev 2011-07-14 09:48:17 följande:
    Nemi: Brukar du få utslag 2 dagar på raken på ÄL-testet? 

Jag har en kort stegring. Har använt billiga äl-stickor och när jag närmar mig äl så testar jag morgon och kväll. Ofta får jag knappt starkare på morgonen för att sen kunna få max på kvällen. Morgonen därefter är det svagare igen. Så om man har en snabb stegring kan man missa sin stegring om man bara testar morgon. Sen kan ju din äl vara nån dag senare den här månaden. Min har varierat från dag 12 till dag 15.

Millan 

Jag har bara fått utslag två ggr och när jag väl fått utslag så har jag inte testat igen. Jag funderar på om jag ska testa fler än en gång per dag... Jag äter ju Pergo och då vill man ju tro att ÄL ska komma ungefär samma varje månad, men det kanske den inte gör? Dag 12-17 stod det i informationen jag fick...
  • Nemi76
    Irmeline skrev 2011-07-14 11:07:23 följande:
    Jag fick utslag olika dagar på mina kurer, och efter vad jag läst så är det vanligt.
    Testa och sexa på! :)

Ja, Stockholmsveckan är inledd!! Får hoppas att jag får utslag, men annars märker man det väl på tempen osv också
  • Nemi76

Dag 14 och inget utslag och jag börjar bli orolig över att det inte ska bli ÄL denna månaden

• Nemi76
    Kattflickan skrev 2011-07-15 10:09:33 följande:
    Nemi: Ni sexar på ändå va? Jag har bara använt CB digitaltest en månad och då fick jag aldrig något utslag. Om det var för att jag inte hade äl den månaden eller att jag tog testet på morgonen vet jag inte. Efter det började jag använda billiga tester från nätet och började göra testet på kvällen och morgonen då det närmade sig och efter det har jag alltid fått utslag.  

Hoppas det blir utslag för dig imorgon.

Millan 
    Oh ja, vi sexar ändå Förra månaden testade jag på em och fick utslag men nu testar jag på morgonen.... Har svårt att hålla mig 4 timmar på eftermiddagen
  • Nemi76
    Kattflickan skrev 2011-07-15 10:28:04 följande:
    Jo, jag vet att det är svårt. En gång när jag skulle åka från jobbet och testa när jag kom hem så var jag så grymt kissnödig. Naturligtvis blev jag upphållen av en kollega som skulle diskutera ett ärende. Jag trodde jag skulle storkna och inte kan man säga att man är kissnödig för då säger de ju bara "men gå och kissa då". När jag väl kom hem var det bara tur att jag hann med att få fram en mugg att kissa i. Men om ni sexar på så prickar du ju även om ni inte får utslag på stickan. 

Hoppas det går vägen den här månaden!

Millan 

Haha, ja, man kan lätt råka ut för konstiga saker i dessa tider
  • Nemi76
    Saftmedbulle skrev 2011-07-15 11:50:18 följande:
    Fick utslag dag 22...

Med eller utan Pergo?
  • Nemi76

Bara för att bryta av lite bland renoveringspratet (själv bor jag i hyresrätt och vill inget hellre än att ha en balkong iaf ) så tänkte jag meddela att idag kom den glada gubben!! På dag 16 tror jag att det är så han var lite sen, men ikväll blir det göka av!!

• Nemi76

Får hålla tummarna för att sen ÄL är ett bra tecken Här ska gökas friskt ett par dagar till iaf

Ja, den glada gubben på stickan resulterade i en annan glad gubbe här hemma, hihi.

• Nemi76

Äsch, när jag försöker flytta om mig i listan ser den helt keff ut :-/ Någon som vill hjälpa mig att flytta mig till BIM 1 augusti istället, med ÄL 18 juli? Räknar på den senaste dagen ÄL kan vara utifrån att jag fick glad gubbe igår

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet