hoppas på plus skrev 2011-08-09 15:12:35 följande:
Ja, om jag inte plussar den här veckan, så kommer vi ringa nästa vecka...

Känns trist att inte klara av att göra en bebis på egen hand utan att vi behöver hjälp.
Förhoppningsvis kommer man träffa någon bra läkare som tar en på allvar. Vet inte om jag skulle orka med så långa processer som vissa här i forumet fått stå ut med...
Men det känns som om man väl sökt utredningshjälp så blir processen alltid lång, eller har jag fel?
Jag måste verkligen skylla på tillfällig Alzhemiers eller något för min hjärna är verkligen helt bortkopplad känns det som. Men ni tänker söka "vanlig" utredning? För i så fall är iaf jag ett exempel på att det inte behöver ta lång tid. Har jag redan berättat detta för dig ber jag om ursäkt men det är inget ovanligt att jag berättar samma sak för en kompis flera gånger
Jag ringde för att komma till utredning i november förra året och i mars-april var det "klart". Med klart menar jag att jag fick Pergotime utskrivet och skulle börja min kur då egentligen men avvaktade lite och nu, i juli, tog jag min andra kur och blev gravid. Så det är inte alls säkert att det tar lång tid. Nu är jag medveten om att jag har lite av en solskenshistoria, men det måste inte ta flera år. Allt beror självklart på vad det är för fel och om det är något fel. Hade de inte hittat något fel och Pergo inte fungerat hade vi varit aktuella för IVF till hösten. Nu visade det sig att jag antagligen inte haft ÄL tidigare och Pergo gjorde tydligen susen. Hoppas verkligen att det går lika lätt för er!