• Nemi76

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hur jag än gör så funkar det inte att kopiera listan och uppdatera mig? Någon som kan hjälpa mig och flytta mig till 1 aug med ÄL 18 juli?

• Nemi76

Lilla plopp kanin: Självklart och välkommen!! Låter som att ni haft en jobbig resa, hoppas att ni får hjälp!

• Nemi76
    Lilla plopp kanin skrev 2011-07-18 12:46:28 följande:
    Ja vi har haft en tuff resa men är inte beredda på att ge upp än. Läkarna har inte funnit något fel på oss. Om och i så fall när vi gör nya ivf behandlingar kommer jag sjukskriva mig mer och gå på en privat klinik där man är mer öppen för nya metoder osv. Vi har gjort våra landstings försök och är minst sagt inte så glada över hur lite hjälp vi fått, psykiskt. Inte en ända gång har man erbjudit eller ens rekommenderat psykologhjälp.

Det där har jag också reagerat på. Inte för att vi har kommit så jättelångt. Vi har gjort utredning och jag äter Pergo nu, men inte någon gång har man pratar om den psykiska påfrestningen det innebär att försöka bli gravid utan att lyckas
  • Nemi76

Med Firefox gick det bättre :)

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower}
    1 -- ca Råttentottan ÄL 17 juni ca (11:e försöket, 1:a efter spolning)
     4 -- Smiley ÄL ca 19 juni (45:e försöket, tror jag. Pergomånad)
     8 -- Önskan78 ÄL 24-25 juni (2:a försöket)
    10 -- Annelie77 ÄL ca 26 juni (försök 3 efter MF i v11 tidigare 4 försök) 
    14 -- Kastrulliz, ÄL 1 juli ca (första försöket)
    16 -- Finlandssvenskan ÄL 2 juli (9:e försöket)
    21 -- MariaF79, äl ca 10 juli (försök nr 9, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    20 -- Polarlantis, ÄL 6 juli (försök 1 efter MA, 4 försök innan)
    22 -- Pingla77, ÄL 6-7 juli( tror det är försök nr 12, andra försöket efter 2a kuren pergo)
    25 -- Essalady ÄL 11 juli (11:e försöket)
    29 -- Vintermamma, ÄL 15 juli (försök nr 8)

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Nemi76, ÄL 18 juli (Försök nr 2 med Pergo)
    3 -- ViVillHaBarn (3:e försöket, 30 år)
    5 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 juli (försök nr 7)
    8 -- Jezza80 ÄL ca 27 juli (försök nr 7)
    10 -- Kiyona, ÄL 28 juli (försök nummer 6, X 2009, MF 12/5)
    10--DubbelA, ÄL ca 29 juli (försök 10)
    11-- Prodigy79 (13:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
     Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
     MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
     Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
     Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
     Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
     Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
     ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
     Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Millan75: BF 7 februari (försök 10, 1 mf, 1 abort pga kromosomfel)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marsflickan: BF 29 februari (2:a försöket) Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)

• Nemi76

Jag är ju inte vad vid detta med ÄL så jag måste bara fråga. Enligt mina beräkningar bör ÄL inträffat i måndags men jag har sådana stora känningar fortfarande att jag blir lite nyfiken/orolig. Det spänner som bara den i livmodertrakten och igår kväll höll jag på att få spader. Det kändes nästan som...i brist på bättre uttryck... som om min livmoder var bajsnödig! Ursäkta, men jag kan nog inte förklara på ett bättre sätt Är det normalt att man har så stora känningar dagarna efter ÄL?

• Nemi76

Det moler inte lika mycket nu så vi får se. Men nu är jag lite fundersam över FF. Datorn tycker att jag hade ÄL i lördags men jag vill nog mer få det till att det var i måndags. Men jag vet inte...märker ju när mensen kommer om det var på lördagen eller måndagen...

www.fertilityfriend.com/home/3315bf

• Nemi76

Hallå tjejer! Tillbaka efter en helt ljuvlig helg i Riga. Kan verkligen rekommendera er att åka dit (fast välj lite bättre hytter på färjan om  ni åker med TallinkSilja ) Tur att jag inte hade ÄL för det var verkligen inga lämpliga hytter för älskog, haha!

Nu väntar jag på mensen som jag är säker på ska komma. Har inga känningar över huvud taget, frågan är om den dyker upp på lördag eller måndag. Beror ju på om jag eller FF har rätt ang min ägglossning   

• Nemi76
    hoppas på plus skrev 2011-07-25 17:43:51 följande:
    Ni i tråden som gjort utredningar om varför ni har svårt att få barn... Vart har ni vänt er?!

Vi tänkte kontakta någon inom vården men vet inte vart vi ska ringa?! Är det Mvc man kontaktar?!

Lika bra att kolla upp då vi tänkt ta hjälp efter semestern...

har ÄL om några dagar, men det känns som vi kommer behöva hjälp        
    Jag kontaktade min vårdcentral och fick reda på att jag skulle höra av mig till gynmottagningen på sjukhuset, remiss behövdes inte. Jag bor på ett ställe där vården är uppdelad mellan två sjukhus så jag har fått göra undersökningar osv på två olika ställen, men det har fungerat bra ändå. Det ena sjukhuset ligger inom 10 min gångavstånd vilket var käckt för sambon när han skulle lämna in sitt prov
  • Nemi76

Har missat lite känner jag men hur har det gått för de som hade BIM i början av juli?! Är ju några stycken ju

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet