Vi över 30 som längtar efter första barnet
Grattis Råttentottan till plusset och grattis Anneli77 till giftermålet!!
Grattis Råttentottan till plusset och grattis Anneli77 till giftermålet!!
Nu är ju alla olika men min grej är Cola Zero. Jag dricker inte kaffe och sällan te men häver i mig kopiösa mängder Cola Zero istället. I början försökte jag dra ner på det men sedan gick det sådär. Jag drack sällan mer än en liter om dagen i alla fall (tre liter ska tydligen motsvara 3 koppar kaffe) men sluta helt gjorde jag inte. Nu när jag är gravid försöker jag att inte dricka mer än 0,5 liter om dagen och det går dagar när jag inte dricker alls eftersom jag mår lite illa efter mer än ett glas. Mineralvatten är jag helt såld på däremot. Jag misstänker att jag inte bara är koffeinberoende utan även kolsyraberoende
Visst påverkar det fertiliteten men jag tror att det är marginalt...fast jag vet ju också att man gör allt för att bättra på oddsen
DubbelA: Vad skönt att det händer något och att du känner att du blir hörd! Håller tummarna för att det ska gå vägen
Polarlantis: Jag förstår dig! Har också mått oförskämt bra bortsett från en enorm trötthet som varade kanske 2-3 veckor. Men annars, inga problem alls. Inte ens yttepyttelite illamående någon enda gång! Men grejen är att det gjorde iaf mig nervös som tusan över att det inte fanns något där inne, att det inte fanns ett hjärta som slog osv. Jag var jätteorolig över att jag var skengravid, att något skulle hända osv. För sådär bra kunde man väl inte må? Inte förrän KUB-bestet kunde jag lugna mig lite och inse att jag faktiskt ÄR gravid! Så försök att njut av att du mår bra (bortsett från hemorojderna då) men jag vet, det är lättare sagt än gjort
Grattis Råttentåttan!!!!
Välkommen över i andra tråden
Tittar in och försöker sprida lite gravidbaciller. Läser här då och då och håller verkligen tummarna för er alla här inne. Minns hur hopplöst det kändes i somras och det kändes verkligen hopplöst. Det kändes som om jag aldrig skulle få uppleva känslan av att vara gravid.
Kram på er!
Kommer göra den på sjukhuset i trollhättan (NÄL), deras gynmottagning. Vi får hoppas att jag en upplevelse som liknar din då, det lät ju positivt!
Får hoppas att mitt smärtstillande hjälper mer än det ni fick m t p Råttentottans upplevelse. Spänner sig gör man ju bara vid tanken på att hoppa upp i en gynstol så antar att det är svårt att låta bli när de väl ska grejja också....
Obs, sushi är OK att äta om man är gravid, även om man kanske ska byta ut tonfisken eftersom man inte bör äta färsk tonfisk (rå eller tillagad) mer än 1-2 ggr/år om man är gravid. Men laxen och allt det andra är OK att äta förutsatt att restaurangen följer lagar och regler som finns om livsmedelshantering
Ang att sköta sin kost så drog jag ner lite på Coca Cola i början men sen orkade jag inte tänka mer på det. Jag röker inte och jag dricker ytterst måttligt. Blev dessutom gravid på sommaren så det blev lite mer drinkar än vad det blir annars på året men jag fortsatte som vanligt tills jag plussat. Alltså, en mojito kan ha slunkit ner från ÄL till jag plussade, men eftersom embryot (eller heter det morula då?) inte får näring från mamman då så är det absolut inget jag oroar mig över. Så jag håller med Jojjo77 på den punkten
Men strunta inte i sushi för graviditens skull för bövelen!
Eftersom min webläsare krånglar med listorna så får någon med bättre webläsare gärna plocka bort mig från listan. Den 12 april föddes lilla Astrid
Och kämpa på alla som ännu inte plussat. Det kommer att bli eran tur också!
Kram
Grattis Kaprifolen!!!
Och tack Mumwannabe79
Läste precis den fruktansvärda nyheten. Vad hemskt! Saknar ord. Tänker på er, Lavinia