• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Irmeline

Polaris: Första mensen kommen. Hade faktiskt känningar 14 dagar innan så fick till det då men det hjälpte inte. Nya tag! Och själv??

• Polarlantis

Sitter och känner efter...typ hela tiden! Tänk vad man fötrtränger saker, hade helt glömt hur helt man fokuserar på vad som händer/ionte händer i kroppen! PUST! Men ÄL har passerat och det känns en himla massa skumt...bara att hoppas!

Är det för övrigt ok att prata om ny graviditet i denna tråden för er som inte kommit till er första ännu? Vill inte göra väntan värre för er!!! Säg till isf, då hänger vi bara här och peppar er och skriver om allt annat i en anna tråd! KRAM på er alla!!! 

• Aruba

Glad Midsommar alla!

Skönt att höra att du ser lite ljusare på tillvaron Jojjo. Önskar dig allt gott

• Jojjo77

Hej alla! Har inte orkat titta in här. Inte så aktivt i tråden längre ser jag... Jag tar mig igenom en dag i taget. Jobbar med mig själv, för att hitta en balans. Intet nytt på barnfronten. Står i kö. Att stå i kö och vänta suger. Alltid. Spelar ingen roll om det är. För att köpa en tröja eller för att få ett ägg... Så är det. Hoppas ni alla mår bra.

• NICU
    Jojjo77 skrev 2013-09-22 15:08:34 följande:
    Hej alla! Har inte orkat titta in här. Inte så aktivt i tråden längre ser jag... Jag tar mig igenom en dag i taget. Jobbar med mig själv, för att hitta en balans. Intet nytt på barnfronten. Står i kö. Att stå i kö och vänta suger. Alltid. Spelar ingen roll om det är. För att köpa en tröja eller för att få ett ägg... Så är det. Hoppas ni alla mår bra.
    Slänger över en stor kram Jojjo!!
    Är inte här inne på FL alls mycket nu för tiden men tänker på dig ändå <3
  • Irmeline
    Jojjo77 skrev 2013-09-22 15:08:34 följande:
    Kram till dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Kattflickan

Jojjo: Förstår att det är jobbigt med väntan, det tyckte jag också innan vi gjorde vår PGD.

Jag hoppas verkligen att ni lyckas på första försöket och att du fram tills dess har det så bra du kan i livet. Jag antar att alla säger att ni ska passa på att göra sånt som är svårt när man fått barn, resa exempelvis men det är faktiskt en bra idé! Kram!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet