• Tedax

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan: Jobbigt med influensa! Det verkar vara många som åker på den just nu... Rynkar på näsan Hoppas att du kryar på dig snart! {#emotions_dlg.flower}

Jojjo: Tror att det kommer att gå jättebra med sprutorna!  

Saftis: Var det imorgon ni skulle på VUL? Du har min tumme! Glad 

Ego: Underbart väder i helgen, har börjat få vårkänslor... Solig Det sticker redan upp små blad som ska bli krokusar, snödroppar och tulpaner i rabatterna. Och idag sådde vi frön (parikor, tomater och chili) att ha på altanen i sommar. Vi hade det förra sommaren också, väldigt mysigt att äta egenskördade grönsaker, dessutom doftar det underbart om solvarma tomater... Glad 
  • Tedax
    Mum: Stor kram! Och var rädd om dig! {#emotions_dlg.flower}

Saftis: Härligt med lyckat VUL! Glad

Pingla: Tyvärr är ni inte ensamma om att kämpa, men som tur är kan vi ventiliera här när vi behöver. Så klart att du ska fria. Jag tänkte fria på skottdagen 2008, men maken hann före... Glad Lycka till med sprutorna!
  • Tedax
    Ego: Idag ringe gynekologen tillbaka efter vårt besök förra veckan. Mitt TSH-värde hade halverats (från 3,99 till 2,02) efter bara sex veckor med medicin. Känns som ett helt OK värde... Glad Dessutom kommer vi få en utredning redan nu! Jag blev så paff att jag glömde att fråga om det blir en missfallsutredning eller en vanlig fertilitetsutredning. Gynekologen pratade om fler blodprover, spermatest och spolning av äggledarna. Så skönt att inte behöva få ytterligare ett missfall innan vi blir utredda. Ska ringa till sköterskan på fertilitetsavdelningen imorgonen för få veta mer och boka tid. Känns som om saker helt plötsligt går åt rätt håll! {#emotions_dlg.flower}
  • Tedax
    Jojjo77 skrev 2012-02-28 18:41:48 följande:
    EGO-gnäll-varning: Mår inte bra. Hormonerna eller på väg att bli sjuk. Ingen aning. Ska också klara av att ikväll ta Orgalutran-sprutan, OCKSÅ. Två sprutor ett gäng dagar framöver, blä, blä, blä. Jag fixar ju knappt EN

Förstår att hormonerna måste vara hur jobbiga som helst just nu, men du kommer att klara både dem och sprutorna jättebra! Pepp, pepp! {#emotions_dlg.flower}
  • Tedax
    L Maria skrev 2012-02-28 22:03:16 följande:
    Tedax - skönt att höra att TSH gått ner och att det blir utredning! Visst känns det bra att ha något att hänga upp saker på, jag känner likadant - nu är det inte "bara vi" i det här kämpandet, det finns någon som förhoppningsvis kan hjälpa oss.
    Håller med att det känns bra att ha en plan, istället för att månaderna ska fortsätta att rinna iväg utan att man vet om det faktiskt är något fel, och om det i så fall går att åtgärda på något sätt... Obestämd Eller om allt verkar ok, så känns det mer hoppfullt att försöka på egen hand. Glad Härligt med skidresa! Man får försöka planera in lite roliga saker för att skingra tankarna, annars är det lätt att bli besatt... Vi ska åka till Norge och åka skidor över en långhelg, ska bli så mysigt.

DubbelAA: Det blir en vanlig fertilitetsutredning som vi ska göra. Pratade med sköterskan igår, och idag fick vi hem remisser till blodprover och spermaprov. Så skönt att det händer något! Usch och fy för migrän, hoppas du mår bättre snart. Så klart att du kan ha barn även om du har migrän, det är ju ingen sjukdom som man mår dåligt av hela tiden... Krya på dig! {#emotions_dlg.flower}

Kristin: Attans att mensen inte kunde hålla sig borta, pepp & kram! {#emotions_dlg.flower}

Millan: 
    Otur att du ska bli sjuk just nu, men man kan väl bli gravid även om man har feber innan ÄL? Ska sambon med imorgon? Eller finns det någon annan som kan köra dig i värsta fall? Kram & krya på dig!  

Jojjo:  Hur gick det med sprutorna?
  • Tedax
    Jojjo77 skrev 2012-02-29 18:36:03 följande:
    EGO: Mår bättre idag, men HJÄLP vad jag är svullen om magen och öm. Gick bra med sprutan igår! Gjorde ont efteråt, lite rodnad kring stickhålet, men så blev det förra gången också. På fredag ska jag på VUL för att kolla in äggen. Här tar de inga blodprover för att kolla. Får då reda på hur många fler dagar jag kommer att köra på med sprutorna och ungefär när äggplock förväntas bli.
    Bra att det gick bra! Glad
  • Tedax
    Pingla: Vilken taskig timing av kompisen! Tungan ute Men vill gärna höra fortsättningen... Flört

Ego: Är skengravid redan på ÄL +4, tycker att det drar lite i tjejmagen och jag blev så sugen på glass att jag var tvungen att gå och köpa det mitt på dagen. Det är ju inte möjligt att känna något än, men sedan när har skengraviditet något med logik att göra? Oskyldig
  • Tedax
    Millan: Härligt att du är på bättringsvägen. Och hormoner är tyvärr inte snälla mot humöret... Jag blir också arg och ledsen när jag ser föräldrar som röker eller gravida tjejer som verkar halvfulla, själv försöker man sköta sig, men vad hjälper det... Men nu måste det vara er tur! Glad

Pingla: Spännande med sprutorna! Och med frieriet, så nyfiken, men eftersom det verkar som han sa ja, så grattis! Hjärta

Jezzi: Har haft känningar i tjejmagen så tidigt när jag varit gravid, så det behöver inte vara för tidigt att känna något. Fast det är ju jobbigt att våga hoppas när man blivit besviken många gånger. Hoppas på det bästa! {#emotions_dlg.flower}

DubbelAA: Hoppas du snart mår helt bra!

Jojjo: Det är förhoppningsvis många fina ägg på tillväxt där inne som gör att du är så svullen... Glad
  • Tedax
    Lavinia: Det är så skönt när det äntligen är någon inom vården som tar en på allvar! Även om det väntar mer behandlingar, så går det förhoppningsvis åt rätt håll och ni får den hjälp ni behöver. 

Jojjo: Härligt många ägg på gång! Glad  

DubbelAA: Håller med om det där med att känna sig omsprungen av yngre bekanta, kollegor osv som verkar yngla av sig utan några problem (det VET jag förstås inte, men det känns så)... Rynkar på näsan Har vänner som håller på med sitt första IVF-försök och de gjorde sin första insättning i veckan och självklart så hoppas jag att de lyckas direkt, fast jag vet tyvärr inte om jag skulle kunna glädjas helt och hållet med dem... Obestämd Usch, så egoistiskt det låter, men det är så mycket känslor inblandade. Gråter Visst ville ni börja med IVF direkt nu? Förhoppningsvis kan du snart vara föräldraledig samtidigt med era vänner! {#emotions_dlg.flower}

Aruba: Attans med mens, men spännande att ni börjar med IVFen nu! Glad

Ego: Vet att man kan få graviditetssymptom av progesteronkrämen, någon som testat och vad har ni fått för symptom? Är på ÄL +7 och det drar i ljumskarna och där omkring, har blivit värre under dagen... Vill ju gärna hoppas att det är något positivt och inte bara en biverkning av krämen och/eller träningsvärk efter träningen igår. Det är långt mellan ÄL och BIM... Obestämd 
  • Tedax
    Pingla: Pepp, det kommer att gå bra med sprutorna!

Aruba: Hur gick det hos läkaren idag?  

Millan: Håller tummen för bra ägg! Det kan ju räcka med ett, men hoppas ni får många fler... Glad

Maria: Det är bara att ligga i... Flört

Jojjo: Lycka till med äggplockning!  {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet