• Tedax

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Även om det fortfarande känns helt overkligt, har jag bestämt mig för att tro på den här graviditeten nu. De tidigare missfallsdagarna är passerade, graviditetstesten blir bara starkare: imorse var teststrecket starkare än kontrollstrecket och CBs digitala visade Gravid 3+ på ÄL +16... Solig

Tack alla fina för grattis, tumhållningar och pepp!!! Hjärta Det värmer ända in i hjärtat.

Så, eftersom vi väntar barn och inte missfall lägger jag till mig på listan. Glad   

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

Februari
    6 - hoppas på plus, insemination 23/1

Mars
    15 - MariaF79 äl ca 2 mars (försök nr 17, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas Q1 -12)
    22- DubbelAA äl ca 10 mars (försök 19?)
    23 - Kaprifolen1979
    (ÄL ca 9 mar, försök nr 12, fjärde m Pergo) 
    25 - Kristin10
    (försök 7)

April
    3- Aruba - (försök 8) 3- Jezzi80 (försök nr 16, ÄL ca 21/3)
    5 - Anwen (försökt sen juli 2010 utan ett endaste litet plus, inväntar spolning v. 11)

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Mumwannabe79, Start korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. Fick ett femdagars embryo 4/2, tre st till frysen. Testdag 17/2, negativt. (försökt sedan juli -10)
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare.

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)

• Tedax
    Pingla: Stor kram! {#emotions_dlg.flower}

Millan
    : Det är verkligen er tur att ha lyckan på er sida. Håller tummarna att det går vägen nu! Glad 
  • Tedax
    Maria: Tack! {#emotions_dlg.flower} Har käkat en kapsel Omega3 om dagen sedan missfallet i oktober och nu har jag för första gången kommit så långt som till vecka 6. Stort lycka till!
  • Tedax
    Maria: Stor kram! {#emotions_dlg.flower} Hoppas ni får riktig hjälp nu! Och bra att ni får hjälp från två olika ställen. Annars verkar det ju vara svårt att hitta någon som faktiskt utreder missfall på riktigt och tar det på allvar. Allt är ju så "normalt"... Rynkar på näsan Försökte lufta min oro inför ett eventuellt mf till när vi träffade barnmorskan för första gången, men enligt henne "hade missfall endast med celldelningen att göra och missfall kunde man inte göra något åt". Orkade inte riktigt ta den diskussionen, men hade kanske förväntat mig lite mer kunskap från hennes sida...

Jojjo: Härligt, njut av våren, huset och varandra! Solig

Millan: Hoppas det dåliga humöret hade bra orsaker! Glad
  • Tedax
    Maria: Ja, man undrar ju hur de tänker... Har man försökt få barn ett tag så verkar man ju snart bli mer påläst än de som jobbar med det. Det är naturligtvis inte helt sant, men jag får så svårt att ta andra saker som t ex BM sa på allvar, när hon inte var mer påläst... Obestämd Precis som du skrev, bara en så enkel sak som att de förutsätter att ALLA har en menscykel på 28 dagar och ÄL på dag 14, man kan ju åtminstone fråga om man har koll på när man har ÄL. Efter användning av ÄL-stickor, tempning och analys av flytningar så har man ju lite koll i alla fall... Flört

Millan: Håller tumme för att gynekologen har rätt och att ni redan är gravida! {#emotions_dlg.flower}
  • Tedax
    Kattflickan skrev 2012-03-21 23:17:19 följande:
    Jag litade inte heller helt på min barnmorska. Hon sa också en del dumma saker. Funderar på att gå till en annan MVC om jag blir gravid igen. Hur mår du då Tedax?

Jag mår bra, förutom att jag är väldigt trött... Solig Efter en långhelg i fjällen och omställningen till sommartid så är det inte bättre. Men det känns bra eftersom trötthet är ett tydligt graviditetstecken och jag är mycket glad för alla sådana. Och för varje dag som går... Glad Får väl ta det som barnmorskan säger med en nypa salt, antar jag... Obestämd

Håller tummar och tår att dina hormoner bara är lite segstartade och att de stiger snart! {#emotions_dlg.flower}
  • Tedax
    isadora81 skrev 2012-03-22 07:37:54 följande:
    Igår ringde gyn om mina blodprover. Det visade sig att jag hade förhöjt TSH och förhöjda antikroppar mot sköldkörteln. Mitt TSH var på 4,5. Detta är tydligen förknippat med ägglossningsrubbningar så nu ska jag starta med levaxin och sedan boka tid för återbesök om fyra veckor och då tror han att min ägglossning kommer igång av sig själv. Pergotime dubbelkur är lagd på is tills jag fått bukt på mina höga tsh-värden.

Det känns bra att få reda på detta så pass fort. Jag är väldigt glad att jag har stått på mig och fick göra blodprover redan nu i stället för att testa ännu mer pergotime som troligtvis inte kommer att funka. Jag frågade även om de andra proverna och de såg bra ut så det var också skönt att få reda på. 
    Plussade två månader efter jag börjat med Levaxin. Glad Hoppas det går lika fort för dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Tedax
    Finlandsvenska: Stort grattis! {#emotions_dlg.flower}

Maria: Så sorgligt med ytterligare ett tidigt MF... Gråter Men skönt att höra att alla prover ser bra ut och att ni faktiskt får riktig hjälp nu. Bra att det faktiskt finns även svenska läkare som tar missfall på allvar och att ni får komma till en av dem. Det gör så mycket när någon faktiskt tar ens problem på allvar och inte bara klappar en på huvudet.
  • Tedax
    Jojjo: Hoppas flytten går bra! {#emotions_dlg.flower}

Pingla:
    Kram!

Kaprifolen: 
    Attans att tanten dök upp denna månad med... Rynkar på näsan Pepp & kram!

Smiley: Spännande, hoppas den lill* stannar... Glad

Millan:  Hoppas, hoppas det tar sig!
  • Tedax
    Millan: Förstår att det inte finns ord som kan trösta just nu... Gråter Skickar många varma kramar och förhoppningar om att ni hinner med ett försök till innan sommaren!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet