Vi över 30 som längtar efter första barnet
Även om det fortfarande känns helt overkligt, har jag bestämt mig för att tro på den här graviditeten nu. De tidigare missfallsdagarna är passerade, graviditetstesten blir bara starkare: imorse var teststrecket starkare än kontrollstrecket och CBs digitala visade Gravid 3+ på ÄL +16... 
Tack alla fina för grattis, tumhållningar och pepp!!!
Det värmer ända in i hjärtat.
Så, eftersom vi väntar barn och inte missfall lägger jag till mig på listan.
BIM - Vi över 30 som längtar 
BIM - BERÄKNAD ICKEMENS
Februari
6 - hoppas på plus, insemination 23/1
Mars
15 - MariaF79 äl ca 2 mars (försök nr 17, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas Q1 -12)
22- DubbelAA äl ca 10 mars (försök 19?)
23 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 9 mar, försök nr 12, fjärde m Pergo)
25 - Kristin10 (försök 7)
April
3- Aruba - (försök 8) 3- Jezzi80 (försök nr 16, ÄL ca 21/3)
5 - Anwen (försökt sen juli 2010 utan ett endaste litet plus, inväntar spolning v. 11)
IVF
Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
Mumwannabe79, Start korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. Fick ett femdagars embryo 4/2, tre st till frysen. Testdag 17/2, negativt. (försökt sedan juli -10)
Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare.
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
2012
PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
Zalia: 17 februari (9:e försöket)
Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4)
Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)
Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
Försökte lufta min oro inför ett eventuellt mf till när vi träffade barnmorskan för första gången, men enligt henne "hade missfall endast med celldelningen att göra och missfall kunde man inte göra något åt". Orkade inte riktigt ta den diskussionen, men hade kanske förväntat mig lite mer kunskap från hennes sida...
Precis som du skrev, bara en så enkel sak som att de förutsätter att ALLA har en menscykel på 28 dagar och ÄL på dag 14, man kan ju åtminstone fråga om man har koll på när man har ÄL. Efter användning av ÄL-stickor, tempning och analys av flytningar så har man ju lite koll i alla fall... 
Men skönt att höra att alla prover ser bra ut och att ni faktiskt får riktig hjälp nu. Bra att det faktiskt finns även svenska läkare som tar missfall på allvar och att ni får komma till en av dem. Det gör så mycket när någon faktiskt tar ens problem på allvar och inte bara klappar en på huvudet.