• Tedax

Vi över 30 som längtar efter första barnet

DubbelAA: Hoppas ni får bra besked hos läkaren imorgon! Härligt med resa till sol och värme... Solig

Ego
    : Dags att gå och sova, är helt slut...  
  • Tedax
    Aruba: Bra att alla värden var som de skulle och att läkaren tyckte att ni hade goda förutsättningar att lyckas på egen hand. Förstår att det känns frustrerande att vänta, men med lite tur så blir ni snart gravida på egen hand. Och om inte så får ni ju sätta igång med IVF till hösten...

Irmelie: Stort grattis!  {#emotions_dlg.flower}

Jojjo: Wow, 13 ägg är ju hur bra som helst! Glad En tumme för att många ägg blir befruktade och den andra för att du slipper bli överstimulerad...

DubbelAA: Skönt att ni fick gå direkt på IVF och att det räcker med den korta metoden... Alltid härligt när läkarna tror att det kommer att lyckas! Glad 
  • Tedax
    Millan: Förstår att du inte känner dig så hoppfull just nu, men det kan räcka med att ett friskt ägg blir befruktat. Du är ju väldigt bra på att behålla dina graviditeter, så det talar ju till er fördel. Lycka till med sprutan! {#emotions_dlg.flower} Kram!
  • Tedax

Ego: Har BIM i dagarna, och med progesteronkrämen så är jag rejält skenis... Har bestämt att vänta och testa på lördag. Hoppas ju så klart att det inte bara är krämen som gör att jag är så trött att jag somnat innan klockan tio hela veckan... Oskyldig

Hur går det för er andra, Anwen och Jezzi, med BIM i dagarna?

• Tedax
    Jojjo: Så ledsen för er skull! Gråter Helt sanslöst att inte ett enda ägg blev befruktat... Förstår om ni är arga, ledsna och förbannande på allt och alla. Ta hand om varandra. Skickar många varma kramar! Hjärta

Millan: Verkligen en otursdag! Rynkar på näsan Hoppas du får en riktigt trevlig kväll och en mysig helg, och kan koppla bort tankarna lite. Kram!
  • Tedax

Tror knappt att det här är sant, men detta är dagens test: Skrattande

Har inte tagit något test innan i månaden, har haft lite symptom, men varit helt övertygad att det bara varit progesteronkrämen som spökat... Blev helt skakig när strecket kom upp direkt. Glad

Testet är lite starkare i verkligheten, och vid missfallen har de inte varit så starka. Hoppas så att det är vår tur nu! {#emotions_dlg.flower}   

• Tedax

Vågar inte riktigt tacka ännu... Skäms Imorgon eller på måndag är den dagen då vi fått missfall tidigare, så jag ska bara försöka ta mig igenom dessa dagar och sedan kan jag kanske våga tro på denna graviditet...

Jojjo: Stor kram! Hjärta

Anwen: Skitmens! Rynkar på näsan Hoppas spolningen hjälper er.

Millan: Hoppas på att så många som möjligt av äggen är befruktade och friska! {#emotions_dlg.flower} 

• Tedax
    DubbelAA: Förstår om du blev väldigt ledsen, det där beskedet vill man inte ha när man ska ha rolig myskväll och bara vill tänka på allt annat än just bebisverkstaden... Rynkar på näsan Gråt ut och ta hand om varandra. Njut av resan och ledigheten. Hoppas och tror att IVF är lösningen för er och att både du och sambon snart kommer få vara de som kommer med de roliga nyheterna! Stor kram! {#emotions_dlg.flower} 

Saftis: Vad roligt med en komma-ut-fest! Glad Det är svårt att veta hur man ska göra för att inte såra någon för man vet ju hur skitjobbigt det är när alla andra blir gravida... Har några jämnåriga nära vänner där två har varsin ettårig, den tredje väntar på att få testa efter sitt första IVF-försök, så OM det går vägen för oss nu och OM de testar negativt så kommer hon vara "sist" kvar, dessutom så ska vi snart åka på en gemensam weekendresa med det paret som precis gjort IVF. Är redan orolig för att det ska bli fel på något sätt (alltså känslomässigt, de har försökt längre än oss och jag hoppas verkligen att de lyckas snart). Men å andra sidan kanske de lyckas och vi får ännu ett missfall och då är situationen den omvända...

NICU: Det ser helt underbart ut... Solig

Ego: Dagen går sakta men säkert framåt, ett toabesök i taget...  
  • Tedax
    Millan: Vilket toppenresultat! {#emotions_dlg.flower} 

Jojjo:  Ännu en gång blir jag imponerad av din positiva inställning till livet! Hjärta Du är en riktig kämpe!

Pingla: Hoppas det går bra trots att det inte blev så många ägg. Glad

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet