CajsaK: Jag kände absolut ingenting av mitt missfall/MA. Hade lite rosafärgade flytningar tre dagar av fem under vecka och skulle iväg på resa så ville kolla upp det. Hade inte ont alls. Vet inte riktigt varför jag ens kollade upp det eftersom alla sa att det förmodligen inte var någon fara. Blödningar är det många som har under graviditet. Antar att det var något i kroppen som sade åt mig att nåt var fel...
Angående utredningar så är det jättebra att det finns så många sätt att hjälpa nu. Oftast verkar de ju inte hitta några direkta fel, vilket säkert måste kännas lite hopplöst. Det är ju som lättare att ta tag i problemen om man vet vilka de är... Kontrollfreak som man är. 
Det är en av få fördelar med hela den här MA-historien. Det känns som jag har blivit ganska grundligt uppkollad i hela reproduktionssystemet. Inga hormontester eller nåt sånt, men iaf några VUL där de kollat att allt ser bra ut.
Jag undrar faktiskt om jag har ÄL nu i dagarna. Allt är ju upp och ner, vilket är lite jobbigt eftersom jag som sagt gillar att ha "lite" koll. Men om skrapningen räknas som mensens första dag borde jag ha haft ÄL-stegring i onsdags (baserat på tidigare månaders testande), dvs ÄL nån gång mellan onsdag och fredag kanske. Jag har äntligen slutat blöda, typ i förrgår. Det känns som jag har ÄL-flytningar och har även starka känningar i ena äggstocken. Men som sagt, allt är ju lite konstigt efter skrapningen och tabletterna efter det. Eller så är det inte det, kanske ÄL kom tillbaka precis i gamla banor!
Hur som helst så busade vi till det lite grann igår (utan kondom eftersom jag inte blöder längre). Så om jag har ÄL finns det ju en viss chans/risk till graviditet igen. Vet inte riktigt vad jag vill faktiskt. Eller jo, gravid vill jag ju bli. Men tänk om det blir missfall igen för att vi var för tidiga. Tycker inte att livmodern borde kunna ta emot ett ägg om den inte är redo, men jag litar inte riktigt på min kropp efter att det bar på ett dött foster i flera veckor utan att göra något åt det...
När jag var in akut förra tisdagen sa läkaren att allt såg bra ut, slemhinnan var fin och det var bara att köra på. Men samtidigt sa han att "vi ska få det här klart först". Frågan är vad han menade då. Nu har ju blödningen upphört och jag äter inte tabletterna längre, är det "över" då? Det är ju 2,5 vecka sedan skrapningen. Ska dit på återkontroll på onsdag och är lite rädd för att "få skäll" om det visar sig att jag är gravid...
Tänk om kroppen inte alls var redo men ägget fäste ändå.
Nu är jag här och terroriserar med långa inlägg om tråkiga saker igen.
Måste skriva lite oftare så att jag kommer ihåg vad ni har diskuterat och kan ge lite kommentarer på det. Nu läser jag allt, men hinner glömma vad som skrivits när jag kommit så långt att jag ska skriva ett eget inlägg... 
Lägger in mig i BIM-listan, enbart utifrån skrapningen. Skulle ju vara bra om mensen kickade igång som vanligt om den nu prompt måste komma tillbaka!
DECEMBER 
X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
27 -- Astrogirl ÄL 13 dec (försök nr 11)
27 -- emmafemma ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
31 -- Bäbis201008 ÄL 14-15 dec (försök nr 5)
Januari
1 -- SannaK ÄL 18 dec (flera försök)
1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
2 -- Sanna77 ÄL 22 dec (försök nr 4)
2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
5-6 -- MariaF79 ÄL 25 dec (försök nr 4)
8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
12-13 - Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
Uppsara (sjätte försöket)
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
Inna: BF augusti 2011 (5:e försöket)