• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Pingla35

Jaha, då var det gjort... Testet alltså... Vad tror ni?

Nehej, då! Här verkar det inte vilja bli något plusRynkar på näsan 

Men heller ingen tant röd! Fattar ingenting!
    Kan det vara så att min cykel har blivit längre?

Jag är jätte trött så det blir bara ett litet ego inlägg. Sjukt mycket på jobbet som saft och bulle skrev.
    Återkommer med piggare tag i morgon istället.

Lycka till till alla BIMare!

• ceke

Hej igen. nåt lurt i görningen här. Kom lite blod tidigare o trodde tant röd va på väg, men nej.. nu nästan mindre än tidigare dessa veckor. Hmmmm
    Nåja, imorrn så kommer tanten säkert.Känns som att det är å g i a f.

Pingla.. hoppas på plus för dig imorrn!

• ifyouweremine

Oj vad massa spännande det är i tråden nu!

Pingla77
    , låter skumt med ingen mens och inget plus. Men visst var det så att du inte fick några utslag på äl-stickan förut? I så fall kanske du är låghormonare och får plus senare. Vi får hoppas på det! Du har ju massa symtom och skriver ju nu också att du är jättetrött.. Brukar du ha regelbunden mens annars?

ceke - Ojdå, hmm men det kanske är nån liten störning på grund av lunginflammation och sånt? Själv fick jag ju ägglossningen framflyttad ca 4 dagar nu när jag var sjuk.. OM det skulle visa sig att du blev gravid ändå denna månad när du ätit skadlig medicin, vad skulle du göra då? Kanske bättre att inte tänka på förrän det väl händer iof..

Tar och flyttar fram bim-listan.. hur går det FruKM, Finlandssvenska och simtim? Kommer det nån tant?

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    5-6 -- MariaF79  ÄL 25 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 - Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti 2011 (5:e försöket)

• ifyouweremine

ego: Nu när min ägglossning verkar ha blivit framflyttad några dagar så borde bim också flyttas fram. Hade ju annandagen, men nu tror jag det blir nyårsafton istället. Passar ju bra, för om mensen då kommer på nyårsafton så kan jag ju dricka champagne. Och om det istället blir plus så får jag fira med alkoholfritt bubbel. Win win situation! :)

• Kattflickan

Essalady: När jag blev gravid förra gången så var det den månad som ägglossningen var framskjuten några dagar. Vet inte alls om det spelade nån roll men hoppas för dig att det är så! 

Pingla: Hoppas du plussar om ett par dar!

Ceke: Vet inte vad jag ska hoppas för din del. Min syster hade en blodblandad flytning i början av sin graviditet.

En jobbarkompis som är gravid har fått havandeskapsförgiftning, verkar inte kul. Hoppas det går bra, hon är sjukskriven nu.

Intressant att höra om hur en utredning går till Astrogirl! Kanske borde man skippa stickorna nu när jag börjar få koll på när ÄL brukar inträffa.

Millan- som rastlöst väntar på BIM!!!  

• Gris78
    Irmeline skrev 2010-12-15 23:23:05 följande:
    Vi gjorde vår lilla plumsare (ursäkta gravhumorn) på ett tillfälle.
    Jag fick molvärk efter 5-6 dagar som var ett gravsymptom.
    Så det låter positivt!!

Nu ska jag sluta spamma tråden..

Godnatt.
    Å fan eller jag menar det var som tusan :) Jobbar på att inte svära så mycket för att det låter så illa precis som någon av er sa tidigare. 

Irmelie - tack för det positiva svaret! - kommer inte att berätta det för min sambo för då kommer jag aldrig få till mer än en mysomgång per tillfälle.  :)
  • ceke

Jadu Essalady.. vad skulle jag göra då... bra fråga. Men tror verkligen tant röd kommer imorrn eller i natt.

Annars så behåller jag det. Har letat en massa info på nätet och tydligen är det ganska nytt att det är en förbjuden medicin i början av en graviditet.. risken för hjärt-kärlsjukdomar är 4 % istället för 1.. och läkare rekommenderar inte att avbryta grav.. Av det jag hittat då, vill säga.

Men tror inte den frågeställnignen kommer att komma upp. Jag menar, jag hade pos utslag på ÄL 1-3, så det kan ju va att ägget släppte senare än beräknat helt enkelt. och då lär ju även mensen bli uppskjuten lika länge, antar jag?!?!?

Astro: det verkar som om de flesta läkare/Bm etc avråder från ägglossningstest.. hmmm, det kanske mest är nåt som är väääldigt utbrett på FL, inte vet jag... Själv är jag nog fast vid det för ett par månader, men håller på o funderar på att börja ta det lite mer coolt.. men det försöker jag nog mest lura mig själv med Men tempmetoden kommer jag definitivt prova, bara för att se att ägglossning verkligen ägt rum...

• Gris78

Pingla77 - testa vännen då låter väldigt gravidit tycker jag. Håller alla fingrarna!!

Irmelie - Självklart ska du säga att ni hållit på ett år, fan säg två i värsta fall.  Det förs ju inget register på hur länge alla barnönskande par har försökt... tack och lov!!  Du måste ju var ett rikig praktexempel för pergo??

Det måste ju bara var att ringa och säga " Ge hit pergon!  - jag har pco med oregelbunden mens och en cykel år härifrån till fan och hans moster, vi har även försökt själva i 2 långa träliga år"  :)

Håller på dig bruden!! :)

• ceke
    Gris78 skrev 2010-12-16 23:44:58 följande:
    Pingla77 - testa vännen då låter väldigt gravidit tycker jag. Håller alla fingrarna!!

Irmelie - Självklart ska du säga att ni hållit på ett år, fan säg två i värsta fall.  Det förs ju inget register på hur länge alla barnönskande par har försökt... tack och lov!!  Du måste ju var ett rikig praktexempel för pergo??

Det måste ju bara var att ringa och säga " Ge hit pergon!  - jag har pco med oregelbunden mens och en cykel år härifrån till fan och hans moster, vi har även försökt själva i 2 långa träliga år"  :)

Håller på dig bruden!! :)

haha, gillar ditt sätt att uttrycka dig Irmelie, du kanske ska ta med Gris på det där besöket...
  • Finlandssvenska

Mensen kom redan den 15 alltså verkar som att jag har en 27 dagars cykel inte 28...

Tyvärr ingen för tidig julklapp, får hoppas på 2011 då...

Det positiva är väl att man kan äta allt möjligt vid julen samt kanske njuta av ett glas vin med maten...

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    5-6 -- MariaF79  ÄL 25 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 - Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti 2011 (5:e försöket)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet