Jag är fortfarande insnöad på detta med ÄL-sekret och den lilla blödning jag kunde mig ana i början av veckan (kan ju bero på att jag har ÄL och ägnar stor tid åt att "tömmma" maken
nu). På mammasidan.se kan man läsa följande:
"Under en 28-dagars cykel börjar livmoderhalsslemmet att visa sig under den andra veckan, runt 8-10 dagar efter mensen har startat. När ägglossningen närmar sig blir slidan och de yttre könsorganen fuktigare och möjligen blöta. Sekretet från slidan ökar och blir klarare och segare i konsistensen. Det här slemmet kan liknas vid äggvitan i ett okokt hönsägg. Den här typen av flytningar kallas fertilitetssekret och producerar en miljö i slidan som spermierna trivs i och gör dessutom ingångsporten till livmodern lätt att simma igenom.
Du är som mest fertil under de 2-3 dagarna du märker detta sekret, men allra mest fertil på sista dagen.
Några får också en liten rosa teckning eller en liten blödning i fertilitetssekretet. Dessa är starka bevis på att ägglossning är på gång! För dem med en sådan liten blödning är det enkelt att identifiera sin mest fertila dag. "
Jag får inte ihop det lite, tydligen är man mest fertil den sista dagen med detta sekret MEN de skriver också att blödningen är ett starkt bevis på att ÄL är på G. Vidare att om man märker av sin blödning så är det "enkelt" att identifiera sin mest fertila dag....hur då liksom om blödningen kommer strax innan ÄL???? Är det bara jag som inte fattar?
Blir inte mkt gjort på jobbet idag liksom....
Tråkigt med er som fått påhälsning av tant röd, en riktig bitch!!!!
Pingla: jag tror stenhårt på dig, håller tummarna!