Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftmedbulle skrev 2012-01-12 20:52:08 följande:
    Det är helt ok att fråga...

Första missfallet var v. 10 där fanns ett foster som slutat växa i v. 7, andra missfallet var sk. ofostrig (det hade inte bildats något foster) - tror det var i v. 8 som jag började blöda, tredje... nä... det minns jag faktiskt inte. Ha, ha... lite lustigt faktiskt mitt i det hela hur man förtränger saker och samtidigt ganska skönt. Tredje missfallet är bara ett töcken... minns att det var midsommarhelg, så vi fick vänta LÄNGE på gynakuten...
    Ditt tredje var väl på samma tidpunkt som mitt andra, var det inte det? Jag fick det, tror det var den 23-24 maj nånting, och då var jag i 5+0.
  • L Maria

Jojjo - håller med i varenda stavelse!! Blev lite tårögd här och det är inte ofta jag blir det just när jag läser här - men du har så rätt, så rätt.

Ha en skön helg alla starka, mogna och suveräna kvins i FL:s bästa tråd!! Hjärta

• L Maria

Ego - har skrivit fel i listan, har BIM idag, men ingen mens hittills, hade en fortsatt hög temp imorse och känner inte av någon som helst mensvärk, däremot sjukt ömmande bröst. Allt det låter väl spännande och positivt om det inte varit för att jag har testat negativt hela tiden, inte minsta antydan till streck har det varit, trots att jag tittat och belyst på från alla jäkla vinklar... Skäms

• L Maria

Saftis - jag är ju skadad av mina tidigare väldigt tidiga plus - jag har fått på 10 och 8 DPO, nu sista inte förrän på 12 DPO och nu är jag på 12 DPO idag...
    Suck, vi får se vad tempen säger imorgon!

• L Maria

Jojjo - kram till dig, känner igen mig i många av dina tanker...

DubbelA - hoppas att du får vänta förgäves på den 29 januari.... Annars att det är den här inseminationen som tar sig!

Kiyona - vet hur det är, vi har en vecka kvar till bf nummer 2 nu, och det känns extra surt att inte vara gravid igen...

Prodigy - ihh, spännande med sprutorna, hoppas att kroppen reagerar "rätt" och att allt går bra.

Millan - hur är statusen för er nu...?

Ego -  ingen mens och inget plus... Jag tror att rosenroten som jag ätit i början av månaden spelar min kropp ett spratt...

• L Maria
    Kattflickan skrev 2012-01-16 22:26:42 följande:
    Om en vecka ska vi till Karolinskas fertilitetsenhet i Huddinge. Förresten, berättade jag att vi fick resultaten på provet de tog på oss? Det visade inget iallafall, inga extra 21 kromosomer. Men jag kan ändå ha gonadal mosaik. Genetikerna är iallafall klara med att sätta upp analysen, så vi är redo att köra igång. Hoppas vi får klartecken om en vecka.

Maria: kan inte rosenroten fördröjt din ÄL så att du ändå är gravid nu?

Millan
    Skönt att proverna visade ok ändå, ser fram emot när du meddelar att det är dags att sätta igång!

Jag tempar, så jag har koll på att äl kom den 3 januari - vi får se när den här förbaskade mensen dyker upp...
  • L Maria

Ego - vet inte om jag sagt det innan, men jag ringde RMC i förra veckan och frågade om i kunde komplettera med missfallsutredningsprover, nu när vi ändå är igång, sjuksköterskan skulle prata med en läkare och skulle i så fall skicka remisser i slutet av förra veckan - och inget har dykt upp... Så nu ringde jag till vanliga KK och fick en telefontid med en läkare om drygt två veckor. Googlade hennes namn och hittade en gammal tråd - där det stod att hon var duktiga och så, men att det var sex månaders väntetid på att påbörja utredningen... Orka vänta!
    Så imorgon ska jag lämna min andra omgång blodprov och då ska jag, face-to-face, be om att i alla fall få till en koagulationsrubbningskoll.
    Trött man är på det här nu...

Rosenrot ändrade (jag antar att det är pga den) förresten min lutealfas med tre dagar, gick från vanliga 11 till 14 den här gången!

• L Maria
     {#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

December
    20 - Lilysweet
    (2:a försöket)
    31- Mtt78
    (försök nr 3, 1:a efter MA i nov)

Januari
    16 - NICU (försök sedan okt -10, MF april+oktober 2011)
    17 - Clementine
    (ca 21:a försöket)
    19 - Kaprifolen1979
    (ÄL ca 6-7 jan, försök nr 10, andra m Pergo)
    29 - DubbelA
    äl ca 17 jan, (försök ca 17)
    30 - Kristin10
    (försök nr 5)

Februari
    4 ca - Tea Time
    (försök 12, MF på försök 1 och 8)   
    9 - Jezza80 
    ÄL ca 27/1 (försök nr 14)
    12 - Kiyona (försök 1år+, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 29/1
    15 - MariaF79 äl ca 3 feb (försök nr 16, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas jan -12)

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Prodigy79, börjar med korta metoden 17/1. (försökt sedan juli -10)

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012
    (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari
    (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april
    (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni
    (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 23 aug
    (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftochbulle  BF 25 aug
    (försök nr 15, 3 mf tidigare)
  • L Maria

Lilysweet - beklagar verkligen, ta hand om er!!

Hoppas på plus - lycka till med inseminationen, håller tummarna för att det går vägen direkt för er!!

Kaprifolen - åh, förstår din frustration! Jag skulle, i din kläder, definitivt satsa privat, vem orkar hålla på och vänta och vänta bara! Är själv sjukt frustrerad över att det tar tid att komma till för mf-utredning - som tidigare nämnt verkar det ta 6 månader från det att man får kontakt...

Ego - var och lämnade sista proverna idag, på måndag ska maken lämna sitt andra spermaprov och sedan ska vi boka tid - runt två månader får vi vänta innan det blir möte, och vid det tillfället ska vi också prata om mf-prover, det ville de inte göra nu. Jag var inne på RMC när jag ändå var i krokarna och där sitter receptionisten - gravid - och säger tyvärr, du får vänta till första mötet (dvs. och inte göra några mf-prover nu), gick där ifrån med tårarna brännande i ögonen. Skulle vidare på ett jobbmöte senare och möts av receptionisten där - gravid. Men va fan, kan folk sluta vara gravida runt mig!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet