Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Nicu - stort grattis!! Härligt att få lite positiva nyheter här också!

Har också bytt nick - är lite tacksam att det kom nu, för jag började bli lite nojig att någon som jag känner IRL skulle kunna leta upp mig - jag hade ju ett ganska obvious nick innan, om man vet vad man skulle leta efter...

Mumwannabe och Pingla - massa kramar och kärlek till er, det här suger verkligen, och ni vet att vi finns här och håller upp er lite över vattenytan! Är återigen tacksam över att vi verkar ha våra värsta dalar vid olika tidpunkter.

Vi firade 3-årig förlovningsdag med tapas för några dagar sedan - känns konstigt att det är så länge sedan och nu har vi varit tillsammans i totalt 7 år! Kan fortfarande, speciellt när vi lagt oss och man är mittemellan vaken och sovande känna att det klickar till i hjärtat när man tänker att det är min MAN som ligger där sidan om och sover...
    Men alltför glad får man ju inte vara - BF nummer två är om två dagar...

Kram på er, min FL-favorittjejer!!

• L Maria
    Tedax skrev 2012-01-22 12:57:35 följande:
    Känner mig rätt låg... Har nog ÄL i dagarna, men än har testerna inte visat något. Har liksom ingen lust till sex, ingen lust att ens försöka, för det känns som att det ändå inte kommer att fungera. Blir ett år äldre nästa vecka och är inte ens gravid igen, och det är över ett år sedan första missfallet. Känns lite ensamt när jag testar, tempar, läser, funderar, ringer runt och maken helst inte pratar om det för att det är ett problem (som inte han kan lösa)... Tiden bara går och det händer inte så mycket... Tanken börjar komma krypande nu, tänk om det inte kommer att fungera för oss, tänk om vi inte får några barn. Vad gör vi då? Försöker hålla tankarna i skick med träning och yoga, vänner, har till och med skaffat en ny hobby. Med det hjälper liksom inte. Det känns som om allt är i väntan på... Graviditen, barnet, den efterlängtande familjen... Det känns som om det är en lång väg dit, om vi kommer dit alls.
    Förutom att jag inte har äl nu, utan är mitt i mensen så är det som om jag skrivit det här själv!! Och tja, det är två veckor tills jag blir ett år äldre... Imorgon är det BF för missfall nummer 2 och jag hade ju definitivt hoppats att vi skulle vara gravida vid det här laget... Eftersom det tog så lång tid till mf 3 så får vi väl verkligen hoppas att jag är det vid BF nr 3, 23 augusti...
    Här slutade den här känslan "vi måste göra något nu, fokusera på annat" med att vi spontanmålade om vardagsrummet i eftermiddags/kväll...
    Imorgon lämnar maken sitt andra spermaprov och om vi lyckas komma till inom vårdgarantin så är det ett första möte om två månader.
  • L Maria

Jojjo - känner igen mannens reaktion, här var det också först efter första missfallet som han också började längta lika mycket som jag...
    Och testa för böveln!!

• L Maria

Millan - yey *hoppar runt och dansar lite* Vad roligt att ni ska få komma igång nu! Jag tror på att du får ut tillräckligt många fina ägg och som sagt - du verkar ha en gästvänlig livmoder, så jag tror ni fixar det!

Saftis - yey *dansar lite till* Härligt att höra, ska ni bli officiella nu...?

Ego - hade det tufft på jobbet igår och idag, bråk med facken som tar så enormt på krafterna, kom hem med världens huvudvärk nu, så det blir strax soffan. Och ytterligare ett bf har passerat...
    Jag hoppas på att med er ovanstående tjejer - en IVF pdg som jag tror går bra, och ett lyckat VUL, så måste tredje gången gilt-klubben ha lite flow nu och nästa månad blir vår månad...

• L Maria

Jojjo - usch, det är ett slag i magen de där hoppsan... Vi har ju också kompisar som fick en sån, blev gravida innan vi blev med första och när vi blev gravida första gången var jag jätteglad - nu skulle vi ju kunna ha roligt tillsammans. När vi sen fått mf och hon sitter och pratar om huruvida de skulle behålla eller inte, och nu när pojken är född, säger "vi ångrar ju inte honom, men han kom vid fel tidpunkt" och "det var inte som man trodde" och syftar på hur trött och sliten hon är - JAG vill inte höra såna saker, du får gå till någon annan och beklaga dig...

Kaprifolen - jo, att det ska vara under 2 har jag hört, definitivt under 2,5 och bäst är under 2, så fråga om det! Och nöj dig inte med ett "det spelar nog ingen roll"!

Mumwannabe - oh, låter ju bra med tio stycken, hoppas det kommer ut några finingar på måndag!

• L Maria

Ego - förresten, maken lämnade sitt prov i måndags och passade samtidigt på att säga att vi kan få en tid nu, alla prover är lämnade. Vad hon sa till mig på telefon stämde inte - de hoppas att de ska klara vårdgarantin på tre månader, dvs vi är i slutet på april innan vi kommer dit... Suck...

• L Maria

DubbelAA - grattis i efterskott!

Ego - Om mindre än en vecka är det ett år sedan jag plussade första gången...
    Jag har läst rätt mycket i en annan tråd också, om immunolgiska orsaker till mf och om vi inte får några bra svar från utredningarna här så kommer vi att åka till en klinik i Grekland för utredning.

• L Maria
    Kattflickan skrev 2012-01-26 22:49:48 följande:
    Min barnlängtan har börjat ta oanade vägar. Nästan varje kväll går jag in på blocket och söker på kattungar. Tittar på bilderna och känner det ila till i magen, de är så otroligt söta. Har tänkt att det är för att vi nyligen förlorade vår katt som jag kollar in kattungar, men så slog det mig idag: Det är barnlängtan! Men att gå in på webbisar och kolla in nyfödda känns för plågsamt, så det gör jag inte, kattungar däremot...

Men vi ska inte ha någon ny katt. Sambon är egentligen allergisk och om vi lyckas bli med barn så är det bättre att vänta tills barnet är några år och man vet om det är allergiskt eller inte innan man skaffar barn.

Maria: Hoppas att utredningen ger några svar. Om jag förstått det rätt så kan det vara lite svårt att konstatera att man har ett immunologiskt problem?

Millan

Känner igen mig i det där med att barnlängtan visar sig när man minst anar - satt och pratade med min chef, som är religiös, om abort och vad man tycker om det (ja, vi pratar om en hel del olika saker!) och när jag sa något om att "barn som är önskade" så kände jag hur tårarna steg i ögonen, helt oförberett, det blev så påtagligt - vi önskar oss ett barn...

I alla fall - i Sverige är det svårt att få veta om man har immunologiska problem, men forskningen ligger långt efter här, USA, England och Grekland ligger långt före och har goda resultat för behandling av upprepade missfall och misslyckade IVF:er. Jag minns inte om det är i den här tråden eller i någon annan - men det finns en bok som är väldigt poppis - Is your body baby friendly - som det står massor av bra i.
    Inser att jag har hängt här på FL för länge när jag inte minns i vilken tråd jag läst om saker...
  • L Maria

Lavinia - som de andra säger - oj vilken resa! Och även i Skåne anser vi att det här är ett gött gäng!
    Känner mig också lite omsprungen - vi började i augusti 2010 och har haft tre st missfall på ett år, sista nu i december. Vi har tagit de första proverna i en barnlöshetsutredning och väntar nu på att få komma till möte (remissen till denna utredning kom samtidigt som vi fick det tredje mf:et).
    Tyvärr känner jag inte till något om tunn slemhinna...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet