Så då fick man byta kanal; Lyxfällan på trean - ett par där hon är 21, de har skulder, dåligt förhållande, kommunicerar inte - har ett barn och ett till på väg. Ja men grattis, kul för er att ni bara ynglar av er...
Hade besök på jobbet imorse, en säljare, och jag såg ju redan när jag hämtade henne i receptionen - jodå, gravid. Innan vi kommit upp i hissen hade jag kallat henne en hela massa taskiga saker i huvudet - utan att veta hur hennes liv ser ut. Irrationell, jag?
Men det var inte det jag tänkte på nu... Jag kan känna mig avundsjuk på er som känner att ni har ett val på något vis. Jag önskar att vi skulle kunna prata och säga att "nä, men vi slutar här, eller kör mer på händer det så händer det", men jag kan inte se oss utan barn, det ingår i bilden. Samtidigt så ser jag på oss exakt som du Jojjo - jag observerar livet som passerar förbi, utan att kunna delta fullt ut. Och jag är livrädd - eftersom jag vill det här så gärna, jag längtar verkligen efter barn - att vi ska stå här om två år, bittra, slitna, med ett förhållande som tagit stryk - och fortfarande lika långt ifrån vår dröm om en familj... Det känns lite övermäktigt att inse att jag kan inte sluta försöka...
Jag förstår hur ni menar och det är en massa tankar som snurrar kring allt det här, men jag inser att jag tillhör en annan kategori i vår tråd.
Å andra sidan finns det väl lika många skäl och lika många tankar kring det här med "barnskaffande" som det finns tjejer här inne...
Jag har ju tänkt på barn ganska länge, och väntat in maken som är yngre, det är därför jag hann bli över 30, annars hade jag kunnat tänka mig som 28-åring typ.
Men Jojjo, kan ni inte skjuta på försöket till april, så har ni hunnit flytta och allting?