Vi över 30 som längtar efter första barnet
Mumwannabe och DubbelAA - håller tummarna för att ruvning och insemination gör att ni snart har ett plus vardera!!
Ego - blir med största sannolikhet inget här den här månaden - fick ju bv, vilket innebär att miljön är för sur för spermierna och jag har testat ett negativt idag (testoman ju...
). Däremot är jag försiktigt hoppfull angående en annan sak - jag mailade Dr LM, en läkare vid Helsingborgs lasarett som håller på med en studie kring innohep. Berättade att vi fått tre tidiga missfall och frågade om han gjorde utredningar; han hänvisade till gynmott och att vi skulle få en utredning där, om den inte visade på något fel så skulle vi höra av oss till honom vid nästa plus, så tar han sig an oss och ev. blir vi då med i hans studie! Han menade att det görs något enstaka besök i den utredningen - blodprover och en ultraljudskoll på livmodern. Märkligt att man inte kan få det i Lund...för jag antar att man kollar de flesta nödvändiga sakerna även där, då LM vill att man ska ha "oförklarliga" mf. I vilket fall som helst kändes det här som ett steg framåt - jag vågar inte ropa hej än, då de fortfarande kan säga nej på gynmott, men jag hoppas att det väger lite tungt att LM inte ens frågat om tidpunkten för mf:en, utan menar på att är det tre stycken så är det utredning.
Var förresten ute och åkte skridskor idag, första gången på typ 25 år, härligt! Men inte långfärd, bara runt på en damm här i byn.
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET