Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Mumwannabe och DubbelAA - håller tummarna för att ruvning och insemination gör att ni snart har ett plus vardera!!

Ego - blir med största sannolikhet inget här den här månaden - fick ju bv, vilket innebär att miljön är för sur för spermierna och jag har testat ett negativt idag (testoman ju...Skäms). Däremot är jag försiktigt hoppfull angående en annan sak - jag mailade Dr LM, en läkare vid Helsingborgs lasarett som håller på med en studie kring innohep. Berättade att vi fått tre tidiga missfall och frågade om han gjorde utredningar; han hänvisade till gynmott och att vi skulle få en utredning där, om den inte visade på något fel så skulle vi höra av oss till honom vid nästa plus, så tar han sig an oss och ev. blir vi då med i hans studie! Han menade att det görs något enstaka besök i den utredningen - blodprover och en ultraljudskoll på livmodern. Märkligt att man inte kan få det i Lund...för jag antar att man kollar de flesta nödvändiga sakerna även där, då LM vill att man ska ha "oförklarliga" mf. I vilket fall som helst kändes det här som ett steg framåt - jag vågar inte ropa hej än, då de fortfarande kan säga nej på gynmott, men jag hoppas att det väger lite tungt att LM inte ens frågat om tidpunkten för mf:en, utan menar på att är det tre stycken så är det utredning.

• L Maria

Millan - jag är verkligen glad för din skull, att ni fick den hjälp ni behövde och inte blev ifrågasatta - ni har verkligen inte haft en lätt resa! {#emotions_dlg.flower} Var förresten ute och åkte skridskor idag, första gången på typ 25 år, härligt! Men inte långfärd, bara runt på en damm här i byn.
    Vi kommer inte heller att fira alla hjärtans dag - jag är på tjänsteresa i Finland måndag-torsdag... Vi har i och för sig haft födelsedagsfirande och förlovningsfirande under den senaste månaden, så vi klarar oss nog - och så ska vi iväg på spa med övernattning nästnästa helg - födelsedagspresent från våra föräldrar (mina svärföräldrar och min mamma och styvfar slog sig ihop till oss båda, fyller i februari båda två), inte fy skam!

Jag tycker det är jobbigare och jobbigare att träffa barn nu - innan har gravida varit värst, men nu är det verkligen svårt med små barn också, från nyfödda upp till ett par år... Och facebook bara svämmar över av folk som outar sina graviditeter, berättar som sina nyfödda och sedan har med sina barn i varenda statusuppdatering... Tänk att man kunde haft en fyramånaders nu liksom...

• L Maria

Tittar bara in och ger en kram och tumhållningar för sprayare, ruvare, inseminerade osv osv! Jag är lite borttappad i IVF-världen inser jag, har inte alls koll på vad det innebär med långa och korta, sprayer och sprutor...och antagligen kommer inte vi att vara aktuella för det, vi får se! Någon frågade om jag var av med bv:n - inte än, jag har tagit några lactal balans, men samtidigt vill jag att det ska "finnas kvar" när jag är på undersökningen så att jag får antibiotika och verkligen slår ut det - vill ju inte vara halv-ok, det blir det inga barn på! Har annars en lite klantig upplevelse från tidigare idag - har varit på kontoret och jobbat och skulle åka till Finland i eftermiddags - inser när klockan blir både 13 och 14 att jag inte kommer hinna äta lunch, så jag kör direkt till Kastrup, checkar in baggaget, köper två böcker och sätter mig och äter. Kl är då 16.10 och flyget ska gå 16.50. Tittar på kl 16.24 och tänker att jag kan läsa i tio minuter till, sedan gå direkt till gaten och på planet. Efter en stund tittar jag på klocka igen - 16.43, samtidigt som jag hör utrop över hela flygplatsen "This is the final call for Maria XX, to Helsinki, gate is closed". Jag bara grabbar tag i mina saker och springer för kung och fosterland - åt fel håll - vänder, springer tillbaka och förbi där jag just suttit, genom den stora hallen, ut till rätt gater, naturligtvis ligger den jag ska till längst bort, och hinner preciiiiiis med, de var duktigt sura och jag bara "sorry, sorry, sorry!" Killen vid disken säger att det inte är säkert att mitt bagage hinner komma med nu - de slänger ju inte på det om ägaren inte gått på planet och mycket riktigt så dök det inte upp någon väska när jag kom till Vantaa... Sitter på hotellrummet och väntar på att de ska ringa och säga att väskan kommit - killen i receptionen sa att bagaget brukar komma i två omgångar, en vid 22-23 och en vid 1-2 - jag tänkte att den ju säkert hinner komma till 22-rundan, men kollar sedan flighterna och nej, nästa flight efter min från Köpenhamn till Helsinki landar 22.50... Vilket innebär att jag får vänta till 1-2 i natt på mina saker - i princip är det väl glasögon och tandborste jag behöver nu, men imorgonbitt vill jag ju ha rena kläder att sätta på mig, mitt smink, deo, schampoo etc etc... Jag smsade och berättade för min man som ringde upp direkt - han bara skrattade och tyckte det var roligt - det är en sån typisk Maria-grej, att fastna i en bok och nästan missa planet...

• L Maria

Hoppades att jag skulle få en och annan av er att skratta med mina klantigheter, kan behövas lite sånt ibland, jag bjuder på den! Blä för sjukdomar och mens, Nicu - du får dock inget medlidande eftersom det är för a good cause... Kram på er på alla

• L Maria

Nicu - jag förstår dig, och du får lite medlidande ändå! Slutet på mitt förra meddelande skulle vara Kram till er på alla hjärtans dag - min jobbdator har lite konstigheter för sig...radbrytningen funkar uppenbarligen inte heller...

• L Maria

Faktum är att jag inte har tänkt på det förrän nu, men igår var det ett år sedan vi fick första missfallet... Inte trodde man att man skulle sitta här ett år senare, ogravid... Är dock inte nere i ett djupt hål just nu, så tja, det är bara att kämpa på nu!

• L Maria

Millan - ja, när kl var 1.40 ringde jag ner till receptionen och frågade om det kommit, jadå det står här, vi kommer upp till dig med det! När hon kom upp sa hon att hon var helt övertygad om att jag somnat så de hade inte ringt. Såg på lappen att det ankommit till hotellet 00.30 - lite irriterad vad jag eftersom jag sagt att de skulle ringa mig när det kom, oavsett... Men jag fick ju skylla mig själv från allra första början... Hormoner eller ej - det går i vågor och det är enormt frustrerande att tiden bara går och går... Tänk om man haft en fyramånaders nu typ...

• L Maria

BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

Februari 
    6 - hoppas på plus, insemination 23/1 
    20 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6 feb, försök nr 11, tredje m Pergo) 
    26- DubbelAA ÄL ca 14 feb,( försök 18?) 
    28 - Kristin10
     (försök nr 6) 

Mars 
    1-   Aruba - (försök 7) 
    9 ca - Tedax (försök 12, MF på försök 1 och 8) 
    9 - Jezzi80 (försök nr 15) ÄL ca 24/2)
    11 - Anwen (försökt sen juli 2010, ÄL ca 26e feb, spolning 24e feb)
    15 - MariaF79 äl ca 2 mars (försök nr 17, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas Q1 -12)

IVF 
    Smiley, 
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, började med korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. (försökt sedan juli -10) 
    Jojjo77, första ICSI, november 2011, plus men MF dec 2011. Andra ICSI, start i mars 2012(Försökt sen nov -10) 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012 
    PeLeKo: BF 9 jan 
    (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari
     (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb
     (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari
     (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars
     (försök nr 3, 1:a barnet 33 år) 
    Nemi76: BF 8 april 
    (Försök nr 2 med Pergotime) 
    MissOlsson: BF 8 april
     (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj 
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli 
    (försök nr 15,1:a efter mf) 
    Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare) 
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a) 
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)

• L Maria

Mum - nej, gumman, vad ledsen jag blir för er!! Tusen kramar och så håller vi tummarna för att ni kan få ett av de frusna snart och att det stannar!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet