Kattflickan skrev 2010-10-24 11:17:32 följande:
Irmelie: Jag håller också tummarna! Förstår att väntan är jättejobbig. Jag väntade i 4 dagar på provsvar om vårt barn och bara det gjorde att jag blev galen.
Idag sexade vi för första gången sen aborten, men vi använde kondom, kändes jättemärkligt då vi inte gjort det sen typ i februari. Men jag vill inte bli gravid innan de gjort en utredning på oss om vi har ärftliga anlag för downs syndrom. Läkaren sa att vi kan ge blodprov för det redan nu, så vi ska nog dit i veckan. Det känns skönt att kroppen börjar fungera som den ska.
Millan
Millan, förstår att du vill vänta till efter blodprov. Men vad kul att det känns som om kroppen börjar bli sig själv igen. Hoppas du får bra svar på provsvar snart.
Irmelie: håller tummarna för dig, jag tror och hoppas att pyret växer därinne!
Essalady: tur att du kör med ÄL-test och har koll på läget. Bara att köra på
För min egen del...så är mensen slut nu, och jag har bestämt mig för att testa clearblues digitala ÄL-test den här månaden. Inte för att jag tror att dom billiga testen inte funkar, men jag skulle bara vilja slippa tolka streck den här månaden. Jag vill se en glad gubbe! Tror att jag och mannen kommer vara bortresta under ÄL men det ska nog gå att få till det ändå.
Min svägerska kanske är på gång med nummer två nu, hon har inte testat ännu men känner sig gravid. Och hon tycker att nu är det dags för mig oxå, så att vi kan dela lite barnvagnspromenader sen.. Hoppas det blir så!!
Som vanligt, lycka till alla!!!!